{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Ny Gsxr k7 ejer :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa i Forumet jeg har netop købt en gsxr k7 og har lidt spørgsmål.
Min cykel har kun kørt 6099km der er fuld service bog på cyklen jeg vil høre hvad jeres holdning er til om jeg skal holde servicebogen eller bare selv skifte olie det koster 750kr ved en forhandler og vil tro jeg selv kan gøre det for 400kr så det er ikke meget det vil koste og få det kommende olie skift i bogen og det er de også den løsning jeg hælder mest til. Men hvor meget betydning har den servicebog i jeres optik, når man engang skal af med den igen ?
I følge service bogen skal der skiftes køler væske hver 2 år bør jeg skifte det ? ( cyklen har kørt 1500KM) på 2 år

Til sidst vil jeg høre om hvilket luft filter i vil anbefalede??
cyklen er monteret med Yoshimura r-55 Full system samt power commander ( har ikke kigget hvilket luftfilter der sidder på nu )

Jeg vil også høre lidt om indkøring har ikke papiere på cyklen er kørt ind har snakket med Dennis fra Bislev MC og han siger at det koster 400 og få den på rullefeltet og han så med det samme kunne se om den er kørt ordenligt ind.
Nogle der har erfaringer med Bislev MC og indkørning af deres GSXRk7 eller der andre steder i vil anbefalede i Nordjylland
Det skal lige siges jeg ikke ved om det er kørt ind det formoder jeg men vil gerne ha det bekræftet og formoder den eneste mulighed er og få den på et rulle felt !???
Håber på en masse godt svar så jeg kan for en gjort den 100% klar. på forhånd tak.
Jakob Mc slynglerne Aalborg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Gsxr k7 ejer :-)
  • #1   29. mar 2013 service boger er meget vigtig i mine øjne...

    sprang faktisk engang fra en handel da det viste sig at sælger ikke havde den..

    og luftfilteret vil jeg sætte et K&N på, men med PC og r-55 er jeg ret sikker på at der også er sket lidt der...

    Dennis er manden du skal snakke med her oppe nord på... han har virkelig styr på hvad han laver... og så er han sq også flink..:-)


  • #2   29. mar 2013 I min verden så betyder servicebogen kun noget når du skal sælge den igen, der er mange der går op i den, det er også rart nok at vide om maskinen er blevet holdt smiley

    Køler og bremsevæske hvert 2 år, olie efter kørte km eller min en gang om året, når den skal ind og sove til vinter.

    luftfilter så vil jeg bare montere et standard, du får intet ud af et andet filter, og de k&n olieret filtre er ikke godt for dit gasspjæld, det vil blive fedtet til af olien fra filteret, også skal du til at rense det.

    Der er mange der bare henter en fil til sin cykel også lægger den på powercommanderen, men den rigtige måde er at få lavet en fil ved at have maskinen på dyno, også justere indtil den når det optimale smiley


  • #3   29. mar 2013 Service bogen er jeg ligeglad med. Men gem gerne dokumentation for indkøb af oliefiltre, det tilfredsstiller de fleste smiley



  • #4   29. mar 2013 Servicebog er i min verden spild af penge hvis du kan skrue selv. Min erfaring er at cykler fra folk der selv holder sin cykel ofte er serviceret bedre og efter behovi forhold til dem som skal betale dyrt for service...

    Fed cykel, den skal du glæde dig til at trille på. smiley


  • #5   29. mar 2013 Man kan jo stadig sagtens skrive i bogen selv, det vil jeg være fint tilfreds med som køber, hvis de absolut vil have at det er en forhandler der har lavet alt, så må de gå ud og købe en splinter ny maskine smiley

  • #6   29. mar 2013 Morten P cyklen er som ny smiley den har kørt 6099km der er først kørt ud fra en forhandler august måneden 2009 og servicebogen er fuldt udfyldt.
    jeg er godt klar over man selv kan købe delene gemme kvitt og skrive i bogen selv
    Der er meget forskeligt meninger om den servicebog jeg er bare lidt usikker på om jeg bare skal gøre det eller det er bedre og få det ordnet
    Det så også bare for og høre folk mening til dette tror endeligt det er nemmer hvis det er en der selv er mcist og ved det ikke kræver så meget og skifte væsker men skal du sælge til en første gangs køber kan servicebogen være en vigtig faktor. Hvad skal det koste og få skiftet olie+ filter kølervæske og bremse væske på et værksted sådan ca har forhørt mig omkring olie skift + filter det er ca 700kr


  • #7   29. mar 2013 der er ikke mange førstegangs køberer som går efter en gsxr750 smiley med de nye regler er det kun køretøj for garvede chauffører smiley

  • #8   29. mar 2013 Brian S det kan der være noget om smiley men der er jo også mange der har kørt i deres ungdom der køber cykel sener i livet.........

  • #9   29. mar 2013 Olie & filter 550kr
    kølervæske 50kr
    Bremsevæske 50kr

    Er priserne hvis du selv gør det sådan cirka, olien kan du godt gøre lidt billigere ved at købe olien og filterne nogle billige steder.

    Når nu cyklen er så "ny" så ville jeg skrive i service bogen, så kan du også selv se hvornår den sidst fik skiftet olie smiley


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #11   29. mar 2013 Har altid skruet selv og aldrig kørt mine cykler til service. Det har ikke været noget problem at sælge efterfølgende. Meeen hvis du ikke har den fornødne insigt i hvordan sådan en maskine fungerer, er det vigtigt at få nogen til at hjælpe. Der er flere ting der bare skal spille på sådan en maskine. Jeg tror nu heller ikke du skal tænke på salg foreløbig, hvis du ellers befinder dig godt på den. Den er vanedannende og elsker sving.

  • #12   30. mar 2013 Har slet ikke planer om salg vil bare gerne passe godt på den og søger for den er 100% iorden men jeg siger tak for alle råd jeg tror det ender med den kommer på værksted vil lige høre hvad de vil ha for og skifte alle væsker og gå den efter den har kun kørt 1500km på 2 år

  • #13   31. mar 2013 Hvis man som køber af en mc ikke kender sælger tror jeg at flertallet vil se på en udfyldt servicebog som en rigtig god ting. Enhver sælger vil jo sige at motorcyklen er passet godt, men det er rart med et bevis.

    Og med hensyn til køb af GSX-R 750 som førstegangskøber er det kun et problem hvis man kører over evne. Det er jo chaufføren der styrer farten, så tillykke med en cykel der har en masse potentiale at udforske.


  • #14   1. apr 2013 Regner også med jeg har MC i mange år men det er jo ikke min første MC har kørt lidt på Padborgpark på en gammel zx6r og sidste år havde jeg en Honda CBR f4i jeg kørte næsten 10.000km på men er helt bevist om det er en cykel der kræver respekt og en rolig hånd på gassen.
    Omkring det med og lave det her lille service selv kontra værksted er jeg nået frem til den konklusion at den besparelse der er ved og gøre det selv er ret lille frem for og få det ordnet på værksted og få stempel i bogen.


Kommentér på:
Ny Gsxr k7 ejer :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce