1.405 visninger
|
Oprettet:
Pris på GSXR k7 {{forumTopicSubject}}
Hey - jeg går og skal til at købe mig en ny brugt gixxer
Har kigget på en fra 2007 som har lige omkring 30000 på klokken.. den står til 95000.. er det en fair pris for denne?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Når det så er sagt, købte en kammerat sin K7 med 8500km på klokken for 118.000 sidste år på samme tid.
Jeg tror de 95 kan pruttes ned til 90-92 og hvis ellers den kører som den skal og ikke har dumme lyde, er det sgu en fin pris.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 156
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
de er set meget billigere
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=87788
http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-750-750-ccm/id-70891573/
http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-750-750-ccm-07/id-70402011/
denne her røg til omkring 82000 kr
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35628
så ska der stå 30000 km på klokken skal prisen efter min mening ned under 75 tusinde..
og jeg har selv haft 5 stk af dem så ved efterhånden hvad de handles til og hvor meget udstyr de skal ha til den rigtige pris .
bare et råd , den mc skal ned i pris .
held og lykke
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 156
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 156
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
Op i røven med garanti !! De går sku ikke i stykker hvis der er lavet service og de er passet !! Det er jo en 3 år gammel cykel de køre bare derud af ..
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 156
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Jeg ville aldrig købe en R-cykel med det antal km på klokken. Så hellere finde en med det halve eller endnu mindre på bagen. Du skal som Jan skriver huske på ved gensalg er prisen jo endnu lavere da den så kommer endnu højere op. Kan til sammenligning sige jeg fik kørt knap 1100 km på min i sommers.
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 96
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Jeg har kørt 76.000km på 3½ sæsoner på min SV'er, og den hverken bruger olie eller mangler effekt, så den er altså IKKE slidt op selvom den har 86.000km på tælleren. I år får jeg typisk kørt omkring 10.000km så den ender med at være tæt på 100.000, og det er jeg sgu ikke på nogen måde bange for.
Folk skal holde op med at være så skide kilometerforskrækkede, for den 750'er skal nok holde 30 eller 50.000km mere uden problemer hvis den er passet ordentligt og bliver det fremover.
Man må gå ud fra at der ligger en del prøveture og overvejelser bag ved valget af MC, så det ville være dumt at købe den primært med henblik på at have en god gensalgsværdi, da man jo gerne ikke skulle skifte den ud hvert år.
Jeg vil ihvertfald KLART hellere købe en MC som har kørt 10.000km om året og er serviceret regelmæssigt, end en der kun har kørt 1500 om året og har været en eller andens pudseobjekt, og har holdt stille stort set hele tiden.
ALT er jo koldstarter og korte tøffeture på den sidstnævnte, og en person der kører så lidt kilometer, har jo ikke opbygget nogen som helst rutine så han kan køre lidt frisk til som en sports MC helst skal køres. Der er typisk heller ikke blevet skiftet hverken bremsevæske eller serviceret affjedring på den slags cykler, og der er typisk også kun en masse bLing monteret på den - ikke noget som virkelig kan mærkes mht køreegenskaber eller bremser.
Der er masser af eksempler på undtagelser af ovenstående, men det skal man vurdere fra MC til MC man kigger på.
En forhandlerpris som ligger højere end privatmarkedet er der ikke noget underligt i - og slet ikke afskrækkende hvis man får en masse rabat på tøj / udstyr og et eller to års ekstra garanti med i købet.
Set i forhold til en nypris på 160.000, er 95.000 ikke meget for en MC som er 3 år gammel. At andre har solgt deres til spotpris i ren desperation, kan man ikke rigtigt bruge til så meget.
Det er bare MIN mening.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Yderligere ved jeg ikke hvor du får fra at alt er pudsecreme og små tøffeture. Måske findes der folk der kun kører i tørvejr? Eller som ikke føler trangen til at køre 100 km om dagen på MC'en? Det kunne tænkes. Ingen af de ture min MC har kørt i sommers har været under 30 km. Så det vil jeg ikke kalde små tøffeture.
Men det er så min mening. For jeg ville da langt hellere have en cykel der er passet, pudset og har kørt 7500 km frem for en der har fået tæsk og kørt 120 km hver dag de sidste 3 år og som så har kørt 75000 km. Også selv om jeg giver 10-20.000 kr mere for den.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Du må jo føle dig truffet siden du går sådan i offensiven - men gider du ikke læse det hele inden du kommenterer på det så?
Hvilken gade MC tager 23.000rpm fra standard?
Sidst jeg kiggede var der rødt felt ved 14.500 på sådan en GSXR 750 og den smider sådan set kun knap 15hk mere end min på baghjulet - og det er jo sådan en vi snakker om her...
Jeg har al respekt for DIN mening og hvad DU vil give for hvilken MC - men kan du så ikke have det samme den anden vej?
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Jeg skriver maskiner der tager næsten det dobbelte af din. Dermed sagt at det er maskiner der tager 16-17.000 rpm. Jeg kan heller ikke ser der bliver skrevet 750'er her ud over fra din side?
Jeg har det skam fint med folk bruger cyklerne. Det står folk frit for. Men dem der kører mange km om året skifter som ofte også oftere. At sige man ikke har rutine til at køre en R-cykel fordi man ikke kører flere tusind km på sin cykel ved jeg ikke rigtig. Nej jeg har ikke samme rutine som en der ligger og bruge mange timer på bane og som kører i byen hver dag. Men samtidig hvilken cykel der kører bykørsel al sin tid bliver kørt ud til grænsen?
Kan vi være enige om en ting. Hårdt pumpede maskiner og her snakker vi litereffekter på 200 hk og over, vil ALTID bliver hurtigere slidt hvis de bliver kørt rigtigt? Hvis du er uenig må du jo komme med en konstruktiv begrundelse.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Nej jeg giver bare et eksempel - som man sagtens kan. Pointen var at mange cykler holder meget længere end folk tror og frygter - ikke andet.
Jeg skærer ikke alle over en kam - det er der også taget forbehold for, som du kunne se hvis du gad læse hele mit indlæg.
Maskiner der tager 17.000 rpm er ikke repræsenteret her i tråden, og de ligger desuden stadig kun lidt mere end 50% over de 11.500 min tager som max. EN GSXR 750 K7 har rødt felt ved 14.500 eller deromkring, og det er endnu lavere end dine "næsten dobbelt så mange" - og det er den MC der bliver diskuteret her i tråden. Nu ved jeg godt du ikke har set det link Palle gav mig i PB, men de 4 som "FROSSET" gav længere oppe og Palles accept af dem, burde have givet dig en ide om at det var den vi snakkede om. :o)
At sige man mangler rutine når man kun kører 1500km om året er ikke ment som tilsvining eller kritik af dig eller andre men et simpelt faktum, som ulykkesstatistikkerne desværre beviser alt for tydeligt.
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med resten af det afsnit som omhandler bane- og bykørsel. Er det en generalisering? :o)
Vi kan sagtens være enige om at cykler der har litereffekt over 200hk, bliver slidt hurtigere end hvis de havde 100 eller 30 og bliver kørt ens, men det er mindst lige så afhængigt af vedligeholdelse som det er af kørestil - men i MEGET mindre grad afhængigt af kørte kilometer end folk sidder og er så pissebange for.
Der er en enorm forskel på hvordan folk behandler deres MC'er, så det ville være forkert at generalisere uden at tage et vist forbehold - og derfor gør jeg det også.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Hvis du læser mine indlæg før du skrev dit fine lange indlæg vil du også se at MIN personlig holdning er at holde sig fra maskiner med det antal km på bagen. Og at som jeg skriver så slides R masikner en del mere end maskiner med lavere litereffekt. Det skyldes mange ting som du helt sikkert også er klar over. Men forsigtig kørsel giver koks i cylinderrummet grundet lavere forbrændingstemperatur. Og høje omdrejninger altid giver slid på stempelringe, lejer med mere. Man kan servicere sig ud af mange ting, men ikke antallet af km.
Herre gud hvis man ikke har råd til andet og stadigvæk vil have en R maskine så må man jo overveje om en K6'er med færre km på klokken så ikke havde været et bedre valg da de fåes til tæt på samme pris.
Jeg skrev så af egen erfaring at jeg bestemt ikke har rutine som mange af de garvede folk herinde, men derfor nyder jeg nu alligevel at give den gas når der ikke er andre i vejen og plads og udsigt til det.
p.s hvis det havde været en GSXR 600 K7 havde vi nu haft maskiner der tager 17.000 rpm repræsenteret.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Jeg siger bare at jeg absolut IKKE ville være bange for skallede 30.000km - og at Palle heller ikke bør være det, hvis ellers maskinen er iorden.
Ja og hvis det handlede om en MotoGP maskine ville vi have de 23.000rpm repræsenteret, og hvis det var en kompressor med tændrør (HD) ville det kun handle om 3500rpm, men stadig ville holdbarheden på dem være væsentligt mindre end nytidens moderne sportsmaskiner, som er gennemprøvede konstruktioner solgt til private mennesker, og som IKKE er bygget med max effekt eller max larm som første prioritet.
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
Ville det mest fornuftige ikke være og købe en maskine med så få kilometer på klokken som overhovedet muligt !
Hvis du skal give det samme for maskinen !
Gsxr 750 k7 kørt 30000 km 95000 kr
Gsxr 750 k7 kørt 9000 km 95000 kr
Hvad for en maskine bliver først solgt hvis du nu feks mister dit job og ikke har råd til den mere ?
Jeg tænker bare på hvordan du vil forsvare din indstilling til maskiner der har kørt lidt og ikke er blevet brugt , over for den køber der kigger på dba og mcg , tja jeg ved godt selv hvordan folk kigger
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 16 Svar: 93
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Du genopliver en over 2 år gl Suzuki tråd. Med en henvisning til en Kawasaki test.....
Tror du skal sove den påske brandert ordentlig ud
Pris på GSXR k7