Hvis i ikke så det i åben forum {{forumTopicSubject}}
Kan sgu ikke få gnist på den Triumph.
Skal batteriet være helt opladt, når det nu er elektron tænding?
Har sat et helt nyt batteri på, men det har stået, dog uden at være sat til, i ca. 5 måneder.
Skal jeg lade det op?
Burde den ikke gniste alligevel?
Har monteret en ny morgo tandhjulspumpe men det er som om den ikke rigtig suger olie med den nye pumpe.
Skal man fylde olie på via den bolt der sidder lige bag cylinderen? (se under mcén)
Mangler en bolt på forsiden af motoren. Ser ud til den holder et stødsstang rør. (se under mcén)
Er den livsnødvendig, eller kan jeg godt prøve starte motoren uden.
Hvor får sådan en bolt og hvad størrelse er den?
Håber der sidder en triumph nørd der ude, der kan hjælpe.
Jens
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
Hvordan ved du den ikke suger - hvis du ikke har haft motoren startet? Du kan evt. sætten den i 4' gear - og rotere bagjhulet nogle gange. Så kan du se om der kommer noget retur - samtidig er du også sikker på at der vil være olietryk fra starten.
Du kan sagtens starte motoren uden bolten. såvidt jeg husker holder den kun stødstangsrøret - og det sidder jo alligevel i spænd.
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Kan det reddes uden at pille det hele fra hinanden?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Er det bare at hælde olie på og lade den stå?
Det render vel selv derned på et tidspunkt eller?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Har satme monteret lortet. PIs.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Elektronisk tænding kræver meget strøm, og derfor er det vigtigt at der er ganske meget knald på din akkumulator.
Du har valgt en rotorpumpe. Det har jeg valgt fra. En rotor pumpe skal helst have nogle omdrejninger for at virke optimalt. På en Triumph skal olie suges ud af motorblokken i modsætning til en køretøj med oliesump. Ved lave omdrejninger, suger en rotorpumpe ikke så meget som en stempelpumpe.
Og sæt så de bolte på der hører til. Alt for mange hjemmebyggere laver noget fusk. Lad vær med det
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Modstand i tilbageløb?
Hvorfor skulle den ik smørre vippetøj hvis ik der er modstand i tilbageløbet?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Jeg mener jo at hvis der ikke er modstand, kommer der ikke tryk ud til vippetøjet.
Men jeg er maget åben for ny viden, så jeg håber da at du kan gøre mig klogere. Det er første gang jeg har hørt at der ikke behøver at være modstand, og i så fald kunne jeg da godt finde på at lave mine ting lidt om.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Hvis i ikke så det i åben forum
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside