1.497 visninger
|
Oprettet:
Nybegynder... What to do...? {{forumTopicSubject}}
Jeg er helt ny hvad angår MC og skal tage kortet her til foråret. Jeg drømmer lidt om at se om jeg kan få fingerne i en Suzuki GSX-R 600ccm årgang 06-07.
Står så og skal have fundet noget tøj og kan se at det jo er en hel jungle hvad det angår..
Så mit spørgsmål lyder på hvad man skal bruge at beklædning når man starter som ny mc kører..?
På forhånd tak
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Hvorfor nøjes med mindre når der er så stort udvalg og mærker / modeller og til så gode priser og beskyttelsen er så god?
Det er en god ide at undersøge hvad du skal give i forsikring for den maskine...
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Ang. rygbeskjold, så har jeg set på nogle hjemmesider at man kan få nyrebældter og man kan også få nogle skjold som beskydter både ryggen og brydstkassen, men er det nødvendigt?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Men hvis du nogensinde har haft brækket eller bøjet et ribben, vil du gerne slippe for den smerte endnu en gang, eller ihvertfald dæmpe den kraftigt. Det sørger et rygskjold primært for, men beskytter også din rygrad så du måske slipper for at brække eller på anden måde skade ryggen.
Handsker - nej de er ikke lovpligtige, men hvis du er i tvivl om hvordan det føles at skvatte uden, skal du blot åbne bildøren og lægge hånden fladt på asfalten med 50km/t... Jeg tror du ved hvad jeg mener...
Det er det samme med resten af tøjet - støvler beskytter mod slag og vrid samt nedslidning som følge af fræsen henover asfalten med xx km/t. Jakke og bukser beskytter mod det samme - til sammenligning tager et godt sæt MC tøj mindst 10-20 sekunder at slide igennem, hvor jeans tager ca 0,3 sekund før huden rører underlaget direkte...
Der er ingen af de her ting som er nødvendige, men de er sgu meget rare et have når (ikke hvis) det går galt. Statistikken siger at alle motorcyklister oplever et crash i løbet af deres levetid, så spørg dig selv om du vil gøre det ubeskyttet eller beskyttet bedst muligt...
4000 for ansvar lyder meget rigtigt, og 10.000 for kasko er en helt ok pris. Jeg giver 1300 for min SV'er i ansvar om året...
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 334
Evt. tag til hein gericke lige over grænsen, de har billige læder dragter i rigtig god kvalitet. Købte selv en Daineese to delt dragt der nede til lige omkring 4500,- på tilbud, jeg vil skyde på at der har været en besparelse, på omkring 2000,- måske mere... Også er de gode til at hjælpe med at finde lige det som passer til ens krop...
Mit udstyr ser sådan ud:
Læderdragt
Hjelm
Handsker
Støvler
Rygskjold m. nyrebælte
Det tror jeg umiddelbart er meget standard...
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Endnu engang tak for rådene
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
når du køber tøj, så sørg for at det sidder ordentligt, både for din komfort men også fordi det har en reel betydning hvis du pludselig har brug for beskyttelsen..har set flere med store brandsår efter styrt fordi de rutsjede rundt i deres læderdragt...god fornøjelse med indkøbene! altid rart med nyt grej
Mvh Niels
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 37
En ting mere, er du skal overveje om du vil komme til at bruge dine motorcykelbukser... jeg vidste med mig aelv at jeg ikke ville og derfor valgte jeg så et af de aternativer der er, godt nok ikke helt så gode som "rigtige" motorcykel bukser, men får dem til gengæld altid brugt jeg købte et par Esquad, og jeg er super glade for dem
Nybegynder... What to do...?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside