Lang tur på lørdag d.30 april Lang tur på lørdag d.30 april
Hej alle
Jeg overvejede at lave en meget lang tur på Midt- og Nordsjælland med en masse snoede småveje med sving og lange landeveje. Udgangspunktet skulle være Ringsted eller Roskilde, og turen skulle også slutte der.
Jeg ville derfor høre, om der var stemning for det? Vejret lover nemlig godt.
Jeg ville baserer turen på sidste års forskellige ture, som var tilrettelagt således dengang:
Ringsted - kværkeby - ågerup - lammestrup - birkede - ramsømagle - Kamstrup - Roskilde - Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - "Lille Schweiz" - Klampenborg - Strandvejen - Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup/Dyssekilde - Frederiksværk - Frederikssund - Jægerspris - selsø - Rye bakker - kirke Sonnerup - Tadre Mølle - Tølløse - Maglesø - igelsø - Sophienholm - St. Merløse - Ringsted.
Var det noget?
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 589
okt 2008
Jeg mangler kun at spørge folkens om de er frisk på at tage en færge over. De drejer sig om Sølager-Kulhuse. Det koster 60kr og overfarten tager 8 min., og de tager både kontanter og dankort
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 80
Ved du cirka hvor lang sådan en tur kommer til at tage? er aldrig på de kanter.
okt 2008
Så er ruten klar.
Ruten bliver delt op i to etaper:
Den første er den oprindelige Nordsjællandske rute, som er den annonceret. Den starter i Ringsted og slutter i Roskilde.
Den anden midtsjællandske rute er for dem, som er friske på at køre mere endnu, og den starter naturligvis, hvor den første slutter: i Roskilde. Den går over RINGSTED og slutter atter i Roskilde.
Man kan koble sig til og fra turen, hvor man end ønsker. Opsamlingsstederne bliver Ringsted, Roskilde Havn og Helsingør.
Vi mødes på Ringsted Torv kl.9.
Herfra går det på småveje til Kværkeby - Ågerup - Lammestrup - Birkede - Ramsømagle - Kamstrup - Roskilde Havn.
Roskilde Havn ved 11 tiden.
Opsamling af flere og herfra går det mod Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - Klampenborg - Strandvejen hele vejen til Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup - Færgen fra Sølager til Kulhuse - Jægerspris - Selsø og slut ved Roskilde.
Her slutter første etape. Hvis der er nogle, som stadig er friske på at køre videre, så er etape 2 på følgende vis:
Kirke Sonnerup - Tadre Mølle - Tølløse - Maglesø - Igelsø - Sophienholm - St. Merløse - Ringsted - Roskilde.
Ruterne er baseret på sidstes års ruter og en hel del Margueritruter og en masse omveje på billedskønne småveje, så husk at nyde det.
Køretiden bliver nok 6-7 timer samlet.
Mange af småvejene er nok hullet efter vinteren, så der kan være småsten, vær opmærksom på det.
Tempoet bliver tilpasset alle, men vi er ikke racere. Bliver fristelsen for stor, kan racerne sagtens overhale gruppeføreren, hvis de kender vejen. Der er nemlig en en hel masse snoede småveje og lange landeveje, som er meget fristende
okt 2008
Ringsted Torv kl.10
Roskilde Havn kl.11
Lang tur på lørdag d.30 april
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside