{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  textil eller Læder?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   19. jan 2011 Fordelen ved tekstil er at man kan, men ikke bør, have sit hverdagstøj på indenunder det.

Ulempen er sikkerheden mht slid - og at slagbeskyttelsen ofte ikke bliver hvor den skal være hvis man skvatter. Kører man naked bike som mig, er tekstil slet ikke en mulighed - det blafrer alt for meget.

Læder er lidt mere for puristen som kun sætter sig op på sin MC for at køre seriøst, for det er sgu en smule upraktisk at gå og stå i hvis det skal sidde som det er meningen - og så er det ikke vandtæt, men det klarer man med en regndragt under sædet til de våde ture.

Læder kræver en del bedre pasform end tekstil, men til gengæld er det klart federe at køre i efter min mening - specielt i solskin.

• #2   20. jan 2011 hmm, er man nu mere seriøs fordi man kører i læder end hvis man kører tekstil?
    Jeg syntes at beskyttelsen sidder hvor den skal i tekstil, og bliver der. Det er regntæt ( til en grænse) så intet besvær med regntøj. Det er åndbart, hvilket jo altid er rart.
    Men nej, man bør ikke køre med hverdagstøjet inden under.

• #3   20. jan 2011 Okey. lyder godt med begge jers meninger.
    Men vil enlig gerne også høre hva med varmen.
    Kan man holde varmen i læder?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #4   20. jan 2011 Jeg har ikke sagt man er mere seriøs i læder, og det vil du kunne læse hvis du åbnede øjnene.

De fleste som bruger MC'en til korte ture i bymiljøet eller pendler på den, vil ikke vælge lædertøj da det ER en smule mere besværligt at komme ind og ud af, forudsat det sidder korrekt på kroppen.

Har man først fået det på er det min erfaring at man bruger længere tid / kører længere ture på sin MC fremfor at stå og drikke kaffe og sludre hele tiden.

Men ingen regler uden undtagelse... :o)

Beskyttelsen i tekstil sidder måske korrekt, men så løst som det er har den meget hurtigere tendens til at flytte sig sammen med tøjet hvis man vælter.

• #5   20. jan 2011 Jeg har kørt mange tusinde seriøse km i tekstil og har altid været glad for det - også da jeg røg på røven (i moderat fart), hvor beskyttelsen var, hvor den skulle være.

Når det er varmt kører jeg med cowboybukser (dem med beskyttelse). Det er der sikkert også mange meninger om, men det er et valg.

Hvis/ da jeg var ung og skulle på bane hver weekend, er det efter min mening læder der er det rigtige valg, da det er bedst i høj fart og når man falder på røven.

Så jeg mener nok, at dem der mest kører bambusraket hen til ishuset og hjem igen, samt kører banedag 2 weekender om året, der er det læder.
    Dem der kører all round, også transport til/ fra arb. samt i i regn og på træf, der er tekstil bedre.
    Dem der har penge nok har begge dele og klæder sig til lejligheden.

Du skal købe dit tøj et sted, hvor du kan prøve dig frem og du skal have god tid. Alt udstyr skal passe, så beskyttelsen virker efter hensigten NÅR man falder.

• #6   21. jan 2011 Sajmon: Vil gi dig ret i det med beskyttelsen. syntes det flytter sig lidt når man køre.
    Men ved jo ikke med læder.
    MEN er læder vamt nok??

jeg pendler nogen gange om sommeren og lidt længere ture så tiden med hvor lang tid det tager at tage det på er lige meget:-)

• #7   21. jan 2011 ClausRingsted $: Tak for de gode råd.
    har prøvet læder og det sidder mega godt.
    køre helst ikke i regn men det kan jo ske.
    Men begge dele ville jo være bedste. men det textil tøj jeg har er ikke stort nok så jeg skal ha noget andet og ved bare ikke om læder er varmt nok til de lidt kolde dage i starten og slutningen af sænonen?

• #8   21. jan 2011 Kenneth P

Min kone kører kun fornøjelsesture og altid i læder. I de kolde tider bruger hun MC-undertøj (der sikkert er det samme som til ski og lign.) Det kan godt gøre det, men ikke en hel tank benzin, så fryser hun.

• #9   22. jan 2011 jeg har altid kun brugt læder og man kan sagtens holde varmen med noget godt termo undertøj

• #10   24. jan 2011 Jan O

Så skal du have taget et nyt profilbillede, for der er edme ikke meget tekstil der smiley

• #11   25. jan 2011 hmm, jeg syntes sku godt at det kan blive noget lunt med tøj inden under + det kan godt komme til at "dufte" lidt. Derudover sidder det jo ikke så godt indenunder syntes jeg. Jeg har 120 km X 2 om dagen i sommerperioden, det klares fint med tekstil

Kommentér på:
textil eller Læder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce