1.448 visninger
|
Oprettet:
Læder eller Textil???? {{forumTopicSubject}}
Jeg har for nylig købt min dejlige kawa, men jeg er stadig lidt i tvivl om jeg skal købe en 2delt læder dragt eller textil..
Jeg tager til tyskland på onsdag, så der skulle jeg helst være i stand til at sige hvad jeg vil have..
Det skal lige siges at jeg har været i diverse mc butikker og prøvet det forskellige.
Men det er svært at sige hvordan det er at køre med, når man står i en butik:-/
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 18 Svar: 90
GO' PÅSKE
apr 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 307
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 102
Textil er varmt og tørt.
Læder kræver en overtræks dragt hvis det regner,
og et godt lag nr 1 til at tage sin sved og 2 under hvis det er koldt.
Personligt har jeg selv en af hver.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 24
Jeg er helt klar til læder. Jeg har både haft læder (Daineese) + textil (Rukka). Læder sidder bedre på kroppen ved høj fart, og da du har en "relativ" hurtig Kawa, ja så går jeg ud fra du ind imellem kører stærkt.
Fordelen ved Textil er dog, at den er meget til vand. D.v.s. kører du alt slags vejr (regnvejr) ja så er Textil nok bedre i det lange løb.
Personlig synes jeg, at en læderdragt ser meget bedre ud end en Textil dragt.
Du har jo heller ik set en roadrace kører med en Textil dragt vel? Så alt i alt: Jeg synes din cykel "passer" bedst til en læder dragt. Men omvndt, hvis du "tit" kører i regnvejr, så må det fornuftige nok sejre, altså en Textil dragt.
Mvh.
Jonas.
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 65
Prøv at tjekke her - www.mc-1st.dk Han ved lidt om det da han har egen produktion af mc beklædning!! Dygtig fyr, ham Søren!
JB
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 65
JB
okt 2004
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 199
Goretex: er mere afslappet at kører i (trykker ikke så mange steder), holder vandet ude, man ligner IKKE Valentino Rossi, hvis det er for løst kan det blafre en del, der findes et meget større udvalg, det kan nemt inpreneres igen, ser ikke lige så fedt ud som læder, er nemmere at bevæge ser i, ligner en Michelin mand.
Bare lige hvad jeg lige kunne finde på!
www.theducklings.dk
okt 2004
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 199
Jeg føler mig mere sikker i læder tøj end i Goretex, det betyder også noget for mig. Har set mange læderdragter der holder til mere end en kure tur på asfalten. Det tror jeg ikke Goretex gør.
Jeg har kørt 3 gange i år og kun en gang har jeg frosset. Det var efter en tur på 1 time i 7 graders varme. Trikset er bare, at tage noget varmt ski undertøj inden under, så fryser man næsten ikke.
www.theducklings.dk
Og ja! og sommeren er det varmt at gå rundt i læder, men så kan man jo altid smide jakken (køb 2 delt !!!)Men jeg sveder nu også helt vildt i mit goretex tøj om sommeren.
Læder eller Textil????