Honda Klubben

Honda Klubben

Medlemmer: 287
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
2.754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Valg af dæk.. Sport-touring Valg af dæk.. Sport-touring

Hej. Jeg har nu kørt 1½ år på min CBR1000F med:
For: 110/70-17 Bridgestone Battlax BT021
Bag: 150/70-17 Bridgestone Battlax BT021

Jeg synes at de har været gode, men lidt usikre på våd vej. Jeg havde så en plan om at købe efterfølgeren, BT023 men har hørt at Metzler skulle give samme eller flere km. og bedre greb, med deres ROADTEC Z6 INTERACT
Ligeledes skulle der være et Michelin dæk der skulle være lige så god.

Hvad er jeres erfaringer, er der nogle af jer med touring/sport touring maskiner der ved noget om hvad der er det bedste valg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af dæk.. Sport-touring
  • #1   5. apr 2010 Det ser også ud til at Avon mener de kan være med. med Storm-ST ultra

• #2   5. apr 2010 Jeg hr flere sæsoner kørt med Metzler Sportec og er ganske godt tilfredse med dem, gode på tørre og våde veje. I snit kører jeg mellem 8.000 - 10.000 på bagdækkene. Men din har flere kræfter på baghulet skal du nok regne med færre km....

• #3   5. apr 2010 Hej Flemming !
    Jeg har netop her før påske skiftet dæk på min CBR 1100XX til BT 023 og har kørt tur i Sydslesvig (600 km). Jeg har virkelig fået et godt indtryk af BT 023 de står super fast i alt slags vejr tørt og vådt. Jeg kan kun varmt anbefale Bridgestorne's nye dæk.

• #4   5. apr 2010 vil det hjælpe hvis du går en tand op i størrelse ?

• #5   5. apr 2010 Michelin Pilot Road 2, står rigtig godt fast I regnvejr og har mange km I sig.... Sidste sæt holdt til 16.000km og var ikke slidt ned....

• #6   5. apr 2010 christian M
    Den er født med 140/80-17 og kan ikke komme længere ud i breden end 150, uden at der skal modificeres.

• #7   5. apr 2010 Jeg har kørt michelin pilot road 1 og har nok snart rundet 25000 km på dem, jeg har været meget tilfreds med dem og deres regnvejrs egenskaber er noget af det bedste jeg har prøvet. Der er ingen tvivl om at jeg skal have pilot road 2 på nu når de snart skal skiftes.

Jeg kører lige ledes Honda CBR 1000F

Jeg har overvejet bridgestone og de skulle være blevet meget bedere med deres bt023 i forhold til deres 021

• #8   5. apr 2010 C & A
    Jeg er en smule nervøs for om der er KM. nok i Michelin.
    Årsagen til at jeg sidst valgte BT021 er at de er lavet med rigtig 2 komponent blanding, til ekstra km. på en tung men kraftfuld maskine.

Min Far køre på BMW K1200LT han er rigtig glad for at have skiftet fra BT021 til Metzler, men jeg ved ikke om man kan bruge det som ref. for den maskine er så tung at de laver speciel dæk til den.
    Men han køre længere på Metzler, og har heller ikke længere problemer med hæl og tå på dækkene.

• #9   5. apr 2010 C & A
    Var lige inde på Michelin´s hjemmeside og læse, jeg kan godt se at den også er 2 komponent, så nu er den da også et oplagt valg.

Er der nogen der ved om hvad det gør ved køre egenskaberne at sætte et bredere dæk på i front?
    Den er jo født med 110/80-17 og 140/80-17
    Jeg på tænker at montere den med 120/70-17 og 150/70-17
    Så er både for og bat 10mm bredere, men kun 70% i højden (jeg kan jo ikke få dem i org. størrelse).

• #10   5. apr 2010 allan L

Da jeg gik fra 110/80 med til 110/70 der betød det rigtigt meget, den fik meget mere sporti køre egenskaber, men blev mere urolig på motorvej.

Kommentér på:
Valg af dæk.. Sport-touring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce