1. dec 2005 Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 45 Svar: 501
Honda CB750 (hjælp - ledningsnet) Honda CB750 (hjælp - ledningsnet)
Jeg har gjort det før hvor det gav problemer.. og nu har jeg så gjort det igen.! heh..
Jeg har rodet med ledningsnettet på min Bobber (CB750).
Ville fjerne alle overflødige ledninger (fx. til blink, m.m.) og nu vil dyret ikke starte.?
Sidst jeg rodede med det, mindes jeg at det havde noget med ledningerne fra den afmont. dødmansknap at gøre og er i tvivl om, om det er det samme igen.? (og OM det var det der var galt sidst. dow)
Jeg har strøm, jeg har gnist (på tændrør).
starter køre..
af og til giver det et ORDENTLIGT skrald fra udstødningen, men den vil ikke starte...
Nogen goe ideer gutter.?? :S
/ Nygaard
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 70 Svar: 649
når du så har pumpet rigeligt gennem maskineriet og ud i udstødningen så kan dampene måske antændes !!
prøv nyt benzin,tøm karburatorne først !!
dec 2005
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 45 Svar: 501
Men har lidt på fornemmelsen at den ikke får jævn foder (benzin).? Ville du ikke ellers mene at den skulle starte når der er gnist.?
.. Men det ER faktisk noget benzin fra sidste sesson, såååå... men så har jeg måske bare været heldig at første sjat virkede.?
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 34
og så skyder den
tændnings på den er for ung og for gammel hvis jeg husker rigtigt
13 42
hilsen jørgen
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.183
dec 2005
Men kan det være fordi der ikke er olietryk.? -Har demonteret mine indikatorlamer, så kan ikke se om der er tryk, men mindes at jeg engang har haft problemer med at starte, når den røde olietryks-lampe ikke lyste.??
Er jeg helt gak gak mor.?
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Der er 3 ting som skal være i orden for, at en motor kan starte, 1 tænding nogenlunde på det rigtige tidspunkt, 2 bensin nogenlunde i rette mængder, 3 rimelig god kompresion, men hvis tændledningerne er byttet om kommer der ikke gnist i det rigtige rør.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
dec 2005
Det var før et virvar af ledninger, hvor noget så ud til at rende lidt frem og tilbage, så kan det før egentligt have kørt lidt pga af "tilfældigheder" grundet falsk strøm.?
... Jeg TROR i hvert fald helt sikkert i er inde på noget rigtigt med den tænding / timingen af den. -Kan jeg tjekke det på en måde.?
Forklaring/tillægs-sprøgmål (som jeg tror det er):
Der sidder jo 2 "klumper/dimser" hvorfra de tykke kabler til tændrørene kommer fra.. Skal de ikke blot have strøm fra batteriet.?? (for det tror jeg de gør nu.?
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 34
jo den ene ledning på tændingspolerne er plus (konstant)
den anden kommer fra tændingen stel.
når stel afbrydes kommer der en gnist
jeg mener at du har 2 sæt spoler som hver spole sender ginst ud til 2 rør
feks tændrør 2 og 4
hvis dette er tilfældet så er det lidt nemmere at tjekke
så kigger du på motoren fra den ene side
og den hætte der sidder yderst sætter du et rør længere inde og den hætte du tager af der sætter du yderst og det samme på den anden side af motoren, så har byttet rundt på tændings række følgen
og starter den så var det problemmet
har du 4 enkelt spoler er det sværere at tjekke
så skal du finde cyl 1 kan aldrig huske hvordan på en mc
men det er den yderste i den ene side.
håber dett er til at forstå hvad jeg mener
hilsen jørgen
jan 2008
det er rigtigt at hver spole giver til 2 tændrør,det fordi stemplerne arbejder 180 grader forskudt!
kontroler om gnisterne er blå ? hvis de er orange kan de ikke springe under kompresions-tryk!!
mit bud er at enten er benzinen dårlig eller du har haft nallerne inde ved plattinerne
dec 2005
Jeg har som du siger kun TO tændspoler.
Jeg tror ikke der kan være byttet om på tændings rækkefølgen, da jeg jo ikke har rykket rundt på tændrørshætterne (har kun haft én af, af gangen).
Spørgsmålet er så... Kan det være fordi der ikke kommer strøm NOK til tændspolerne, eller kan der være sket noget med dem.? -Eller ville der blot INGEN gnist være i tændrørshætterne, hvis noget af dette var tilfældet.??
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
dec 2005
Jeg har prøvet at byte rundt på de to ledninger til platinerne for at se om det gjorde en forskel, men nej..
Som jeg forstår det indtilvidere, så går der 2 ledninger til hver spole (+ stel), en ledning med fast strøm + en ledning fra platinerne, til HVER spole.
..Jeg fatter HAT af at den ikke bare starter.??.. Når jeg "køre" på starteren og lige giver den LIDT gas, så kan det godt lyde som om at den er LIGE VED at komme.. Giver jeg mer gas, eller choker, så lyder det halvdødt og som om den drukner...
Normalt ville jeg blot skulle give lidt choker, trykke på start og den var igang...
Er folkens ved at løbe tør for ideer ligesom jeg.????? SKAL jeg virkeligt give op og få den kørt på et værksted...
Kan det vær mine karboratore der bare står af LORT?
(har prøvet at hive bunden af dem, tømme dem og tjekket for urenheder. Ud over dét så har jeg ikke meget forstand på karb.)
Findes der værktøjer/metoder at tjekke om den tænding står som den skal.?
jan 2008
det med den er lige ved at komme igang,hmm måske for stor gnist afstand i tændrørene,,,,ellers fisk !!
dec 2005
-Men hvis du stadig mener at det er / kan være dét, så skifter jeg det nu.
Vil lige tilføje, at når jeg skriver at jeg synes den er "lige ved at komme igang", så er der ikke noget tidspunkt hvor den KØRE, det kunne blot lyde som om den er LIGE ved.. ?? :S
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 506
jan 2008
dec 2005
mar 2007
dec 2005
Skiftede alle 4 tændrør og den gik igang.. men kun på TO cylendre.! -Fandt en løs forbindelse og wuti, de sidste to cylendre kom med.. wee
Så har jo nok kæmpet med to "fejl" på samme tid, hvilket jo altid gør det en del mere besværligt at finde løsningen.
Anyway.. Jeg takker jer mange gange for jeres bidrag til fejlfindingen gutter.!!
.. Ses derude
mar 2007
dec 2005
Men nu køre den.. og starter HVER GANG med det samme.. SUPER.!!!
PS
De gamle tændrør så nu godt nok også MEGET gamle ud..!!!
mar 2007
Honda CB750 (hjælp - ledningsnet)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside