Tøffedyrene!

Tøffedyrene!

Medlemmer: 720
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
3.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Honda CB750 (hjælp - ledningsnet) Honda CB750 (hjælp - ledningsnet)

Jeg har gjort det før hvor det gav problemer.. og nu har jeg så gjort det igen.! heh..

Jeg har rodet med ledningsnettet på min Bobber (CB750).

Ville fjerne alle overflødige ledninger (fx. til blink, m.m.) og nu vil dyret ikke starte.?

Sidst jeg rodede med det, mindes jeg at det havde noget med ledningerne fra den afmont. dødmansknap at gøre og er i tvivl om, om det er det samme igen.? (og OM det var det der var galt sidst. dow)

Jeg har strøm, jeg har gnist (på tændrør).

starter køre..

af og til giver det et ORDENTLIGT skrald fra udstødningen, men den vil ikke starte...

Nogen goe ideer gutter.?? :S

/ Nygaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB750 (hjælp - ledningsnet)
  • #1   9. mar 2010 hvis du ikke har haft nallerne inde ved platinerne ,så kunne det måske være for gammel benzin?

når du så har pumpet rigeligt gennem maskineriet og ud i udstødningen så kan dampene måske antændes !!

prøv nyt benzin,tøm karburatorne først !!

• #2   9. mar 2010 undre mig bare.. for har jo haft liv i den med det bezin der er i..?? -Altså FØR jeg roede med ledningerne startede den jo som en drøm :S

Men har lidt på fornemmelsen at den ikke får jævn foder (benzin).? Ville du ikke ellers mene at den skulle starte når der er gnist.?

.. Men det ER faktisk noget benzin fra sidste sesson, såååå... men så har jeg måske bare været heldig at første sjat virkede.?

• #3   9. mar 2010 hvis du har haft tændrørs hætterne afe så er de måske ikke sat rigtigt
    og så skyder den
    tændnings på den er for ung og for gammel hvis jeg husker rigtigt
    13 42
    hilsen jørgen

• #4   9. mar 2010 Justere skruen med luft i smiley

• #5   9. mar 2010 Nu kan det godt være jeg spørg dumt, men jeg er helt på nybegynderstadiget mht motor...

Men kan det være fordi der ikke er olietryk.? -Har demonteret mine indikatorlamer, så kan ikke se om der er tryk, men mindes at jeg engang har haft problemer med at starte, når den røde olietryks-lampe ikke lyste.??

Er jeg helt gak gak mor.? smiley

• #6   9. mar 2010 Den med tændrørs ledninger der er byttet om lyder mest sansynlig, det arter sig som du beskriver, bensin fra sidste år er ikke for gammel.
    Der er 3 ting som skal være i orden for, at en motor kan starte, 1 tænding nogenlunde på det rigtige tidspunkt, 2 bensin nogenlunde i rette mængder, 3 rimelig god kompresion, men hvis tændledningerne er byttet om kommer der ikke gnist i det rigtige rør.

• #7   9. mar 2010 Jeg tilslutter mig Jørgen og Tages forklaring om tændingsrækkefølgen. Det ville i hvert fald vise sig som du beskriver

• #8   10. mar 2010 hmm.. jamen har ikke byttet rundt på tændrørshætterne, men kan jeg have fået byttet rundt på nogle ledninger til noget der styre gnisterne, så de ikke tænder på det rette tidspunkt.?

Det var før et virvar af ledninger, hvor noget så ud til at rende lidt frem og tilbage, så kan det før egentligt have kørt lidt pga af "tilfældigheder" grundet falsk strøm.?

... Jeg TROR i hvert fald helt sikkert i er inde på noget rigtigt med den tænding / timingen af den. -Kan jeg tjekke det på en måde.?

Forklaring/tillægs-sprøgmål (som jeg tror det er):
    Der sidder jo 2 "klumper/dimser" hvorfra de tykke kabler til tændrørene kommer fra.. Skal de ikke blot have strøm fra batteriet.?? (for det tror jeg de gør nu.?

• #9   10. mar 2010 Hej
    jo den ene ledning på tændingspolerne er plus (konstant)
    den anden kommer fra tændingen stel.
    når stel afbrydes kommer der en gnist
    jeg mener at du har 2 sæt spoler som hver spole sender ginst ud til 2 rør
    feks tændrør 2 og 4
    hvis dette er tilfældet så er det lidt nemmere at tjekke
    så kigger du på motoren fra den ene side
    og den hætte der sidder yderst sætter du et rør længere inde og den hætte du tager af der sætter du yderst og det samme på den anden side af motoren, så har byttet rundt på tændings række følgen
    og starter den så var det problemmet
    har du 4 enkelt spoler er det sværere at tjekke
    så skal du finde cyl 1 kan aldrig huske hvordan på en mc
    men det er den yderste i den ene side.
    håber dett er til at forstå hvad jeg mener smiley
    hilsen jørgen

• #10   10. mar 2010 kommer der gnist i alle tændrørene er både tændspolerne og strøm okay.

det er rigtigt at hver spole giver til 2 tændrør,det fordi stemplerne arbejder 180 grader forskudt!

kontroler om gnisterne er blå ? hvis de er orange kan de ikke springe under kompresions-tryk!!

mit bud er at enten er benzinen dårlig eller du har haft nallerne inde ved plattinerne smiley

• #11   10. mar 2010 Hej Jørgen.

Jeg har som du siger kun TO tændspoler.

Jeg tror ikke der kan være byttet om på tændings rækkefølgen, da jeg jo ikke har rykket rundt på tændrørshætterne (har kun haft én af, af gangen).

Spørgsmålet er så... Kan det være fordi der ikke kommer strøm NOK til tændspolerne, eller kan der være sket noget med dem.? -Eller ville der blot INGEN gnist være i tændrørshætterne, hvis noget af dette var tilfældet.??

• #12   10. mar 2010 Tror du så ikke du har byttet rundt på ledningerne til platinerne? jeg kender ikke modellen, men når der er 2 tændspoler må der også være 2 sæt platiner?

• #13   11. mar 2010 Tage:

Jeg har prøvet at byte rundt på de to ledninger til platinerne for at se om det gjorde en forskel, men nej..

Som jeg forstår det indtilvidere, så går der 2 ledninger til hver spole (+ stel), en ledning med fast strøm + en ledning fra platinerne, til HVER spole.

..Jeg fatter HAT af at den ikke bare starter.??.. Når jeg "køre" på starteren og lige giver den LIDT gas, så kan det godt lyde som om at den er LIGE VED at komme.. Giver jeg mer gas, eller choker, så lyder det halvdødt og som om den drukner...

Normalt ville jeg blot skulle give lidt choker, trykke på start og den var igang...

Er folkens ved at løbe tør for ideer ligesom jeg.????? SKAL jeg virkeligt give op og få den kørt på et værksted... smiley

Kan det vær mine karboratore der bare står af LORT?

(har prøvet at hive bunden af dem, tømme dem og tjekket for urenheder. Ud over dét så har jeg ikke meget forstand på karb.)

Findes der værktøjer/metoder at tjekke om den tænding står som den skal.?

• #14   11. mar 2010 må man sådan lige spørge om du har skiftet benzinen ud ??

det med den er lige ved at komme igang,hmm måske for stor gnist afstand i tændrørene,,,,ellers fisk !!

• #15   12. mar 2010 Lau.. Jeg må indrømme at jeg ikke har skiftet benzinen ud.. Den er fra sidst på året, sidste år og har jo kunne starte fint på det inden eg roede rund med ledningerne + at der var én der skrev at det ikke kunne være det.??

-Men hvis du stadig mener at det er / kan være dét, så skifter jeg det nu.

Vil lige tilføje, at når jeg skriver at jeg synes den er "lige ved at komme igang", så er der ikke noget tidspunkt hvor den KØRE, det kunne blot lyde som om den er LIGE ved.. ?? :S

• #16   12. mar 2010 skift alle 4 tændrør,min 900 boldor gjorde det samme,men nye tændrør og den statede med det samme,min suzuki får også nye rør når den e færdig til at kører i år.

• #17   12. mar 2010 dårlige tændrør + dårlig benzin= ingen tøf tøf

• #18   12. mar 2010 Jeg må ud at have fat i nogle nye tændrør + benzin smiley

• #19   12. mar 2010 glem benzinen,skift dine rør først.

• #20   18. mar 2010 Nå, så kom jeg endelig hjem igen og kunne fortsætte min fejlsøgning.

Skiftede alle 4 tændrør og den gik igang.. men kun på TO cylendre.! -Fandt en løs forbindelse og wuti, de sidste to cylendre kom med.. wee

Så har jo nok kæmpet med to "fejl" på samme tid, hvilket jo altid gør det en del mere besværligt at finde løsningen.

Anyway.. Jeg takker jer mange gange for jeres bidrag til fejlfindingen gutter.!! smiley

.. Ses derude smiley

• #21   19. mar 2010 skift altid tændrør først,de er den eller de dele som er mest udsatte for vind og vejr også på de maskiner med en masse plastik.

• #22   19. mar 2010 ja jeg takker i hvert flad for hjælpen.. Tror ikke jeg selv havde tænkt mig frem til at det var dem der skulle skiftes, da jeg jo havde haft gang i maskineriet, inden jeg roede med ledningerne :S

smiley

Men nu køre den.. og starter HVER GANG med det samme.. SUPER.!!!

PS
    De gamle tændrør så nu godt nok også MEGET gamle ud..!!!

• #23   19. mar 2010 ja jeg forstår heller ikke hvorfor folk ikke bare skifter dem med det samme,jeg skifter dem en gang om foråret.

Kommentér på:
Honda CB750 (hjælp - ledningsnet)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce