{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Hjælp til reservedele. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har for nyligt anskaffet mig en DT 175 fra 2000, som jeg skal have synet og lavet lidt andet ved. Jeg var faktisk ved at være lidt panisk over ikke rigtigt at kunne finde nogen reservedele, indtil jeg så, at Jens havde linket til atmcteknik.dk

Jeg skal have skiftet kæde og tandhjul, både fordi den er lige lavgearet nok, men også fordi, at det er ved at være godt slidt. Det bliver et 17 tands foran, men hvor mange tænder har sådan en standard bagi.?
Og hvad betyder det, når de skriver, at deres kæder er med og/eller uden O/X-ring.?

Hvor følsom er den med at blive utæt i toppakningen.?
Min klirer nemlig en del fra stemplet, og det er mere, end hvad jeg mener den bør. Så jeg skal have topstykket af og lige mærke, om cylindergangen har nogen skader, eller om det "blot" er et slidt stempel og ikke en ophoning oveni hatten.

Og kender i nogle smarte anordninger, hvis et sidespejl er knækket af nede ved håndtaget, og skruen er irret fast i gevinet.? Har prøvet at bore den ud, men jern og aluminium er så godt som ud i et, og har ikke lige noget at skære gevind med.!

Og så oplevede jeg i går, at overløbet på karburatoren lige smed noget lignede 1 liter benz, lige efter, at jeg havde stoppet motoren. Jeg læse, at der var én herinde i gruppen, som havde oplevet noget lignende, og tænkte på, om det bare var en rensning af karburatoren, der skulle til.

He he... Ved godt, at det var noget af en smøre, men efter mere end 10 år siden min sidste totalrenovering af en FS1er, så er jeg noget rusten i tanke og handling smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til reservedele.
  • #1   3. sep 2009 hey ronnie, endnu engang tillykke med den.
    vil starte fra en ende af.
    17 tænder foran virker af for meget, jens kommer nok på banen her, han har prøvet det meste, menerogså han fandt ud af at det var for meget.
    igen skal du vurdere hvad du vil med cyklen jo. skal den køre langture så er det fint med en høj gearing, men vil du lege uden for vejen, så er en lavere gearing vejen frem.

    kæde: en oringskæde er en kæde hvor der i hvert led er en lille o ring for at holde på fedt/olie og sørge for at der ikke er metal mod metal.
    en X-ring er det samme, men i steder for at være rund som en o ring er den formet som et x. for på den måde bedre at kunne holdepå smørremidlet.

    toppakningen burde ikke være det store problem, mener jens og jeg har brugt flydende paknng med succes.det er vigtigt at du får kiggt til det stempel inden de fucker up. det er ikke nemt ellerbilligt at få den slags dele til en DT.

    sidespejlet der, jeg borer en lille hul, ca 3mm og bruger så en udtrækker.
    kom her forbi og vi ordner det. hvis alt går galt har jeg en masse dele, og sikkert et sidespejlsholderdimmerlas fra en dt liggende.
    har en del stumper. sidespejle osv.

    carburatoren. når den flyder over kan det være flere ting, men sandsynligheden for at det er alvårligt er ikke ret stor.
    få den skildt ad og rengjort ordentligt. nye o ringe om svømmerventilen hvis den bruger den slags, og ellers rens den godt (men forsigtigt).
    hvis dette stadig ikke virker står den nok på en ny svømmerventil.

    håber du kan bruge lidt af det. jens må lige komme på banen hvis jeg tager fejl af nogle af tingene, men synes at kunne huske de var sådan jeg gjorde.

    snakkes
    Bjørn


  • #3   3. sep 2009 der kan du bare se, havde glemt det meste hehe.
    godt jens.


  • #4   4. sep 2009 Hej igen Bjørn og Jens, og tak for svarene.

    Gearing - Der skal jeg i hvert fald have noget større på, for dens primære opgave er indtil videre, at køre mig fra Tjæreborg til Esbjerg, når jeg skal på job. Når huset så er solgt og jeg har fundet en lejlighed i centrum, så bliver den måske lavet mere om til "legemaskine" igen, men nu ser jeg, hvordan jeg befinder mig med den anden gearing. Bare den kan trækken sig op i 6. med den 17 tands på, så bliver det nok den. For da jeg havde kørt den hjem fra Kolding, der summede det i måsen på mig i en time efter smiley

    Jeg tror jeg rykker toppen af den i morgen, for lige at få en finger ind og mærke cylinderen. Den har godt nok "kun" kørt 14,6k, men jeg tror også, at meget af det har været på marker og lign.

    Den rasler i hvert fald så meget, at jeg nogen gange kommer i tvivl om, om den klarer hele turen hjem (selvom den faktisk gør det okay). Bør man hone den 0,25 op, når/hvis man sætter nyt stempel i, også selvom cylinderet ikke fejler noget.? Altså for at kompencere for slidtage, så den komprimerer optimalt.?

    Men hold op man kan bruge mange penge på det skidt. Det kan da godt være, at jeg kommer til at lave noget af det i etaper. I første omgang skal den bare synes, så jeg kan få den omregisteret.
    Så det kan godt være, at jeg tager dig op på dit tilbud med spejlehisegimsen Bjørn, skal bare lige have bestilt et sæt spejle først, for det er jo en nødvendighed, for at kunne syne den.


    PS: Hvad er det da også for noget møgvejr, når jeg nu lige har købt min første MC. Det havde jeg slet ikke planlagt med.!!
    Har lige været ude i det værste vejr, jeg nogensinde har oplevet, men jeg har kørt på 2 hjul. Jeg troede seriøst, at der var nogen, som stod med en vandslange og forsøge at vande mig. Regnbusker og vandtætte støvler til trods, så kunne jeg vride mine sokker, da jeg kom ud til kammeraten...


  • #5   4. sep 2009 hehe regn, ja det er flad, men så støver det da ikke!
    som hovedregel kan du ikke hone din cylinder større. en honing er bare en pudsning af cylinderen. tror du skal kigge på cylinderen først og hvis der ikke er dybe riller ( der vil være slidspor) men dybe riller er ikke godt, så skal du bare have nye stempelringe/evt stempel.

    jeg har både spejle og spejlgevind du kan få for 50kr hvis det er. bruger ikke det skidt så det står bare og fylder.
    spejlene er måske ikke de kønneste, men nok til at få den synet.
    vi kan jo lige gennemgå den en dag inden syn, så du er sikker på den går igennem.
    vil foreslå dig at få den synet på havnen frem for ude ved bilka og det. havnen er ret ligeglade med det meste.


  • #6   4. sep 2009 Ja støv, det undgår man da i disse dage...
    Tog den ud af Strandvejen i går, da det var værst vejr, og selvom man sidder ret højt på den, så er den faktisk overraskende lidt sidevindsfølsom. Det var ligefør at det ruskede mer i "Hjerting-traktoren" foran, end i lille mig.

    Ang. spejlene, så vil jeg gerne tage dig op på dit tilbud Bjørn. Og det vil være super, hvis du gider gennemgå den med mig, for det er første gang, at jeg skal syne en mc. Jeg skal arbejde i weekenden, men får fri kl. 14, og så er jeg i Esbjerg, hvis du kan der?
    Søndag har jeg ikke så meget tid, men kan nok presse det ind, hvis du ikke kan lørdag smiley Ellers så skriv lige hvornår du kan, så må jeg jo "indrette mig".


  • #8   4. sep 2009 hey igen, jeg er klar i morgen. kan du ikke bare ringe til mig når du har fri.
    mit nr er 26811847
    jeg bor på ingemanns alle 158 1th.

    ses
    Bjørn


  • #9   4. sep 2009 Ja, jeg tror at der er boret et nyt hul, og fjederen flyttet bagud.
    Altså ikke noget jeg skal stå og prale med over for ham synsmanden så smiley

    Bjørn, jeg kigger forbi i morgen så, og jeg giver lige et praj inden, så du ved, at jeg er på vej.! Det bliver helt sjovt at høre, hvad en "prof" mener om maskinen smiley


  • #10   4. sep 2009 jeps bare en aftale, prof er jeg ikke, men burde da kunne se det meste vil jeg mene. ses

  • #12   5. sep 2009 He he... Ja, han opfandt lige et side-spejls-himstegims.

    Og så fik vi sparket noget dæk og drukket en Cult smiley

    Der var ikke det store at komme efter, så jeg kører forbi synshallen med den mandag, og så tager jeg den derfra. Hvis de kasserer den, så må jeg jo bare lave det de påpeger, men det tror jeg nu ikke, at de gør.


  • #14   6. sep 2009 det er nok skiven der der flår den hvis noget gør. den er slidt som din er slidt, altså kun midt på. kan du huske hvor meget de må være slidt?

Kommentér på:
Hjælp til reservedele.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce