irriterende problem med sidetasker {{forumTopicSubject}}
Ville bruge søndagen til at montere bøjler til sidetasker på min M800.
For at kunne montere taskerne skulle sissybar tages af.
Egentlig gik det meget godt, men jeg løb ind i problemer da jeg skulle skrue bøjlerne på.
De to bageste bolte var der ingen problemer med. De er med løs møtrik på indersiden af skærmen.
De to forreste bolte der skal skrues ind i fastmonterede møtrikker på indersiden af skærmen vill bare ikke i. Hullerne passede ikke overens og efter en masse forsøg, del vrikken og justering af bagskærmen, kunne jeg konstatere at gevindet på boltene var gået i stykker.
Hvad gør jeg? Jeg er bange for at også de møtrikker der sidder på indersiden af skærmen er dårlige. Kan jeg bore det hele op og sætte almindelige bolte i?
Er det meget kritisk, at opligningen af den holder der sidder inde i bagskærmen er helt perfekt? Gode råd modtages med tak:) Ellers håber jeg i har haft en god week end.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
det skal nok gi sig når du først begynder at spænde.
hvis du vælger at bore de fastmonteret møtrikker op sikker dig lige der er plads til ekstre møtrikker altså at dækket ik kan ramme
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 35
Først vil jeg køre en gevind snittap gennem det gevind i skærmen. Måske du kan rede det. Ellers skær et gevind nummer størrer. Lad være med "bare" at bore det op. Prøv at rede det orginale gevind først. Det har jeg gjordt mere end en' gang. Det hjælper måske også at være maskinarbejder, man har nok adgang til lidt mere værktøj end de fleste har i værktøjskassen hjemme i garagen.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 87
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
M.v.h.
Kim
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 150
Men som Ib siger.... Det skal gøres løst til at starte med. Så når alle bolte er sat i, kan man skrue helt i.......
Jeg har nu, indtil videre, valgt at lade mine tasker blive siddende... Bare til jeg får råd til "klik-systemet".......
nov 2008
Nu har jeg fået 3 bolte i - den sidste vil fanme ikke, så nu må der fagfolk til. Jeg skifter også til en anden type sidetasker......
Det virker som om at hele inderskærmen har rykket sig, eller som om den er i spænd på en eller anden måde.
Tak for støtten:)
maj 2007
Husk; de skal kun lige tage fat... Så skulle det være muligt at sætte den sidste i uden størrre besvær... Håber jeg ......
nov 2008
nov 2008
En trussel om at tilbringe natten ude på gaden i regnen virkede på min lunefulde tredje halvdel.
Samme fremgangsmåde som tidligere, men denne gang lykkedes det.
Nu begynder jeg at forstå hvorfor nogle af jer giver jeres motorcykler kvindenavne:)
Til kvinderne i gruppen: Det er ikke ment chauvenistisk (er ikke sikker på stavningen), men kærligt.
Tak for de gode råd endnu en gang.
maj 2007
Kvindenavne ??
Tja.... Folk plejer at kalde deres Intruder for Trudy.... ( Underligt ) "g"
Min hedder SAGA, for SAGA er min favorit gudinde.... ( Nordisk mytologi )
irriterende problem med sidetasker
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside