{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

irriterende problem med sidetasker {{forumTopicSubject}}

Ville bruge søndagen til at montere bøjler til sidetasker på min M800.
For at kunne montere taskerne skulle sissybar tages af.

Egentlig gik det meget godt, men jeg løb ind i problemer da jeg skulle skrue bøjlerne på.

De to bageste bolte var der ingen problemer med. De er med løs møtrik på indersiden af skærmen.

De to forreste bolte der skal skrues ind i fastmonterede møtrikker på indersiden af skærmen vill bare ikke i. Hullerne passede ikke overens og efter en masse forsøg, del vrikken og justering af bagskærmen, kunne jeg konstatere at gevindet på boltene var gået i stykker.

Hvad gør jeg? Jeg er bange for at også de møtrikker der sidder på indersiden af skærmen er dårlige. Kan jeg bore det hele op og sætte almindelige bolte i?

Er det meget kritisk, at opligningen af den holder der sidder inde i bagskærmen er helt perfekt? Gode råd modtages med tak:) Ellers håber jeg i har haft en god week end.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  irriterende problem med sidetasker
  • #1   16. aug 2009 først og fremmes skal du samle det hele løst dvs. de bagerste skal være helt løse
    det skal nok gi sig når du først begynder at spænde.

hvis du vælger at bore de fastmonteret møtrikker op sikker dig lige der er plads til ekstre møtrikker altså at dækket ik kan ramme

• #2   16. aug 2009
    Først vil jeg køre en gevind snittap gennem det gevind i skærmen. Måske du kan rede det. Ellers skær et gevind nummer størrer. Lad være med "bare" at bore det op. Prøv at rede det orginale gevind først. Det har jeg gjordt mere end en' gang. Det hjælper måske også at være maskinarbejder, man har nok adgang til lidt mere værktøj end de fleste har i værktøjskassen hjemme i garagen.

• #3   17. aug 2009 Hvis du ikke kan rede de eksistrende gevind ville jeg borer op og monterer Helicoils (et gevind indsats) der reducerer til den originalestørelse

• #4   17. aug 2009 Jeg må ud og købe en gevind snittap til at starte med. Mange tak for de gode råd.
    M.v.h.
    Kim

• #5   17. aug 2009 Tro mig.... Jeg har også haft mine, bogstavelig talt, svedeture.... jeg har brugt timer på det lort.....
    Men som Ib siger.... Det skal gøres løst til at starte med. Så når alle bolte er sat i, kan man skrue helt i.......
    Jeg har nu, indtil videre, valgt at lade mine tasker blive siddende... Bare til jeg får råd til "klik-systemet".......

• #6   17. aug 2009 Tak Frank, det er rart med en lidelsesfælde:)
    Nu har jeg fået 3 bolte i - den sidste vil fanme ikke, så nu må der fagfolk til. Jeg skifter også til en anden type sidetasker......
    Det virker som om at hele inderskærmen har rykket sig, eller som om den er i spænd på en eller anden måde.
    Tak for støtten:)

• #7   17. aug 2009 Sidder de 3 bolte løst....???
    Husk; de skal kun lige tage fat... Så skulle det være muligt at sætte den sidste i uden størrre besvær... Håber jeg ...... smiley

• #8   17. aug 2009 Prøver igen i morgen og ser på det med friske øjne....

• #9   17. aug 2009 Så er de gode relationer genoprettet i P-kælderen.
    En trussel om at tilbringe natten ude på gaden i regnen virkede på min lunefulde tredje halvdel.
    Samme fremgangsmåde som tidligere, men denne gang lykkedes det.
    Nu begynder jeg at forstå hvorfor nogle af jer giver jeres motorcykler kvindenavne:)
    Til kvinderne i gruppen: Det er ikke ment chauvenistisk (er ikke sikker på stavningen), men kærligt.
    Tak for de gode råd endnu en gang.

• #10   18. aug 2009 Godt gået, Kim... smiley

Kvindenavne ??
    Tja.... Folk plejer at kalde deres Intruder for Trudy.... ( Underligt ) "g"

Min hedder SAGA, for SAGA er min favorit gudinde.... ( Nordisk mytologi )

smiley

Kommentér på:
irriterende problem med sidetasker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce