{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. samling af DID kæde {{forumTopicSubject}}

Hej gruppe

Har købt mig ny DID X-ring kæde, som skal samles. Har ikke gjort det før, så vil lige høre om der er nogen der har prøvet at udfører dette lille job selv. Jeg forventer at jeg skal skaffe mig noget der kaldes et kæde nitte værktøj. Hvor får jeg så lige fat i det henne? Er der tale om en opgave man skal holde sig fra som "ikke øvede" ?

Mvh Per T

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. samling af DID kæde
  • #1   22. jul 2009 kan du ikke bare gøre det med 2 mukkerter og dorne? I stedet for det der billige værktøj... også måler du efter med skydelære... du kan nok ca slå det 0.1 mm sammen pr. slag... også få en til at hjælpe til at give modhold.

mvh Offslow

• #2   22. jul 2009 ville foreslå en der har værktøjet til det smiley

• #5   22. jul 2009 Frank.

Gider da godt at kører til Ulstrup. Send en pm med adresse og hva tid det kan passe dig. Så tales vi lige ved.

Mvh Per T

• #6   23. jul 2009 Den er vel ikke med split?? for så springer kæden.

• #7   23. jul 2009 med clips for så springer den?, kender flere der kører race med "clips" led, den går ikke om og mange putte bare en drybe superlim eller flydende pakning under, så skal den nu nok holde. eller bare montererer den rigtigt. foretrækker selv at bruge et nitteled og så bruge det rigtige værktøj.

og endeløs kæde, bombe hvor mange har du monteret af dem, for hold da kæft et arbejde. istedet for bare at nitte den, eller bruge et clips led.

• #8   23. jul 2009 En nittet kæder er da også "endeløs"

Det led man selv nitter sammen holder da ligså godt som dem samlet fra fabrikken.

/K

• #9   23. jul 2009 nej det slipper man generelt ikke for, men du får lov på mine cykler at skifte det i fremtiden, hvis det kun tager et kvarter ekstra kontra et nitteled, og som kristian skriver så holder et nittet led ligeså godt som et fabriksnittet led hvis man har brugt det rigtige værktøj

• #10   23. jul 2009 bombe, det er en aftale, jeg ringer bare til dig, når jeg skal ha skiftet kæde og tandhjul, hvis du kan klare det på en halv time, er der da ingen grund til jeg står og bruger længere tid på det

• #11   23. jul 2009 nu har jeg set dig skrue;), så fikser det vidst bare selv, smiley

• #12   24. jul 2009 Jeg har lånt værktøj af Frank, og samtid fået en god intro i hvordan jeg skal gøre. Så samtid hans arbejde på hans egen maskine. Det ser faktisk rigtig fornuftig ud. Kan så samtid sige, at den kæde der sider på Birden i dag, også er en DID med nitteled. Jeg gætter på at den har et km tal på over 25000, uden det store problemer. Den er dog ved at være lidt stiv i et par led, så man kan høre når den går forbi det foreste tandhjul. Lyden forsvinder dog ved smøring, men så skal den så også smøres hver dag smiley
    Bekymring vedr. hvorvidt nitteled er et svagt led har jeg ikke. Er fuld af tillid til at DID ved hvad de laver. Havde det modsatte vist sig, var de sikkert blevet solgt som noget billig lort til under en hund.

• #13   26. jul 2009 har selv nittet flere køder uden brug af smart specielværktøj og det er ingen problem

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. samling af DID kæde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce