Så sket de for mig... {{forumTopicSubject}}
efter jeg nu har sat ca. 22 NSU Max motorer i stand har jeg et lille problem. Min mors gammle Max (Hvilket jeg kører daglig) larmet meget fra krumtappen. Derfor har jeg hurtig sat en komplet ny Motor sammen for lige at bytte mens den originale skrues fra hinanden. Den ny motor er ny ... Alle lejer er lavet, alle bøssninger, krumtappen - i kender mig jo... ALT ER LAVET!
Na,- Jeg sæt den i og den startet som den skal på første gang. Hmmmm - Dejlig lyd. Så kørte jeg en tour af ca 10km for at justere koplingen og kaburator. Jeg stoppet og damen fik lov til at blubbre i tomgang uden nogle som helst svingninger i lyden. Så 10 km hjem og så skete det. En flu i øne og derefter hurtig til side og stop. Men jeg var ikke hurtig nok på koplingen og motoren gig i stop.
Tja - Og der er den blivet. Kan ikke starte en...
Benzin: - Chek! - Tændning: - Chek, Tændrør: Chek, knisten: Super Chek! - Kompressionsmåling: Chek, Ventilindstillning: Chek, Kaburator: Chek (Alle dyser ny),
Luftfilter: Chek!, div. pakkninger:Chek!
Jeg har dog lagt merke til, at vis jeg kicker uden tændning 3-4 gang og sætter så tændningen til, så starter hun, med gasshåndtaget på fuld , men tøffer bar og går i stå efter 6 gang blub blub.
Nogle Ideer?
Det fyles som om der ikke bliver suget nok benzin i cylinderen på trots at kaburatoren løber næsten over.
Men Kompresionsmålingen viser 9 hvor der normalt står 8...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Ellers er jeg tæt på bare at foreslå, at din svømmer sidder fast, så dyret bare drukner. Der er ingen grund til, at geden ikke skulle kunne gå efter den behandling.
Prøv at give svømmeren et par gode gok med et skruetrækkerskaft, lad den stå en times tid og start den så igen.
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 21 MC-er: 7 Emner: 21 Svar: 47
Men svømmeren samt nåd er ny... og lukker som den skal. Jeg har en transperente benzinfilter så man tydelig kan se om saften løber eller ej.
Jeg har lyst til at tar topstykket af og se om der nogle med ventilerne. Men nu er det jo egen efter kl. 23.45 og konen sover... Må beder blive indendørs
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
den lå ellers lige til højrebenet, men det har du selvfølgelig selv tænkt på.
Jeg tror sgu ikke det som sådan har noget med dit stop at gøre.....
Så sket de for mig...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside