{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

of topic der er flyttet folk ind i mit {{forumTopicSubject}}

hej jeg ved ikke om der er nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig mig og min kæreste gik den 1-12-08 fra vores hus af økonomiske årsager huset er stadig ikke gået på tvansauktion så i formiddags vil vi køre ud og hente nogle ting vi havde glemt da vi kommer der ud står der en bil i indkørslen så vi går undrende ind og opdager at alle låsene er skiftet og der er en person i huset så vi banker på og spørger ham hvad han laver i vores hus så siger han sg at han her lejet det igennem den person som i sin tid stod for handlen til os. så jeg kontakter vedkommende og han siger til mig at der det finanssierings selskab som vi har købt huset af der har bedt ham om at leje det ud hvordan fanden ja undkyld sproget kan det lade sig gøre når vi så sent som igår fik opkrævning på termin hvor på der stod at hvia vi betaler inden 7 dage kan vi undgå en tvangsauktion huset er sg da stadig vores så kan de da ikke leje det ud hen over hovedet på os hvis der er nogen der ved hvad vi skal gøre så hjælp der sidder ligsom en person i vores hus og bruger strøm og vand på vores regning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  of topic der er flyttet folk ind i mit
  • #1   12. jun 2009 Sygt. Tror at du skal finde dig en advokat, da der jo på et tidspunkt skal betales for forbrug...

  • #2   12. jun 2009 Jeg mener der et et sted på nettet hvor man kan få noget advokat bistand eller hjælp, men aner ikke hvad siden hedder. Men ellers kan i jo kontakte en advokat og høre ham/hende ad

  • #3   12. jun 2009 Der må være nogle kontaktpersoner idet firma som i skylder penge i kan kontakte.

    Nu er det svært uden at kende hele historien bag, men tror dog at det bliver svært at komme igennem med noget. Hvis i bare flyttede fra huset i dec. og ellers ikke har reageret på henvendelser fra kreditor har i selv afskrevet retten til huset.

    På den anden side. Hvis I kan betale al jeres forfaldne gæld i huset er det da bare om at få betalt og kræv jeres fortsatte brugsret til jeres hus.


  • #4   12. jun 2009 Hvis I ikke har fraskrevet (skrevet under) jer brugsretten, og jeres navne stadig står på skødet, så har nogen da vist et seriøst problem.

    Selv hvis huset som sådan er på financieringsselskabets hænder er ikke nagelfast inventar jo stadig jeres, så længe der ikke ved en fogedforretning er gjort udlæg i det.

    Få fat i en advokat - snarest


  • #5   12. jun 2009 ja men problemet er at det jo er weekend og det holder advokater også..
    så mere hvis der var en der er jurist herinde som kunne guide os lidt


  • #6   12. jun 2009 Føj for den lede, en trals situation at stå i.
    Jeg smider den lige op i det åbne forum, så er der måske større chance for hurtig hjælp.


  • #7   12. jun 2009 fat knoglen og ring til politiet - Hvis du stadig har skødet og nøgler til huset - så er det ulovligt indtrængen i andres ejendom.

    Derefter kan du henvende dig til en advokat - for som du fremlægger det her - vil der jo blive et retligt efterspil....

    Med hensyn til el og vand - du har vel læst målerne af da i flyttede - ellers vil der i en retssag blive tale om et skøn

    Men fat i politiet først


  • #8   12. jun 2009 tak for alle de gode råd jeg har ringet til politiet de sagde at det skal gå igennem en advokat så det må jeg gøre på mandag så må vi se hvad der sker der efter

  • #9   12. jun 2009 til miss jeg har kontaktet tv2 progammet basta men man kan kun kontakte dem pr brev eller email så der går sikkert lidt tid inden jeg får svar fra dem.til lau du må have misforstået det med min samlever vi bor stadig under samme tag og vil gøre det indtil en af os ikke er til mere smiley nej det var da mig og kæresten tidligerer på dagen ville ud og hente nogle ting vi havde glemt vi opdagede at der boede nogen i huset så var det jeg bankede på døren og spurgte ham hvad han lavede i mit hus

  • #10   12. jun 2009 sorry jimmy,den smuttede-sig undskyld til damen:-) det er da rart at vide i står sammen!!

  • #11   12. jun 2009 Som jan g siger ADVOKAT X 3
    Det er ikke alle advokater der er slemme. selv om man tit hører andet, da vi var ved at købe hus for et lille stykke tid siden, havde vi først skrevet under på et hus, men der var noget kloark halløj ,der ikke var iorden, der redede han os første gang cool så fandt vi et andet hus, og to timer før, vi skulle ned til ham og banken for at skrive under på handlen, blev jeg fyret fra mit job igennem 13 år, tak for lort... øv ringer ned til ham og spørger til afregning, med de to huse og så siger han, der skulle også være lidt gode nyhedder, så det skulle vi ikke gi noget for...

    Det er 1000% sikkert vi bruger ham igen....

    sorry det blev lidt langt


  • #12   12. jun 2009 ja guld he he tak fuck det var tæt på 2 timer, pænt nederen at skulle ringe hjem til konen og fortælle vi ikke skulle være husejere endnu, men det er deres tab eller sådan noget . . . .

  • #13   13. jun 2009 Hej jimmy.
    i de fleste byer ligger der et advokatkontor der yder gratis advokatbistand. kig i din lokale telefonbog under advokater så burde der stå noget om gratis bistand, de kan fortælle dig hvad du skal gøre og hvad der er jeres ret. Husk alle papirer


  • #14   13. jun 2009 Kontakt Ekstrabladet. Det lyder som en sag de godt kunde bruge, og så er det gratis imodsætning til advokat.


  • #15   13. jun 2009 Benny P

    Det ville jeg overveje 2 gange. Ekstrabladet - og den øvrige presse har det med at anvende alt, hvad de får fingre i.

    Dvs i en sag som denne kan de sagtens være Jimmy's allierede fra starten, men finder de så under vejs noget, der ligner en misligholdelse eller lignende, ja så bliver Jimmy lige pludselig historien.....


  • #16   13. jun 2009 Det er nok også tvivlsomt om ekstrabladet vil ordne papirene - og føre en eventuel retssag..... Så en advokat, er langt at foretrække....

  • #17   13. jun 2009 der er ved at være styr på sagerne fik fat i en fra finans selskabet i dag ham der har lejet huset for lov at blive. så i løbet af ugen for vi tilsendt lejekontrakten så det han betaler i husleje bliver afskrevet på vores lån og alle udgifter tager finans selskabet sig af så får vi en opgørelse hver måned hvor der står hvad han har betalt i husleje og hvor meget vores lån bliver skrevet ned med

  • #18   13. jun 2009 Det lyder bedre.

    Godt gået.


  • #19   13. jun 2009 syntes godtnok det lyder temmelig speget!!!!

    på den anden side er det godt du har fået en rimelig
    aftale i hus jimmy!!


  • #20   13. jun 2009 til lau jeg synes også det lyder underligt vi har også kun aftalt tingene igennem en tlf jeg har tænkt at lige så snart det bliver mandag vil jeg aftale et møde med finans selskabet så vi kan få det hele på skrift indtil vi har haft det møde tror jeg ikke på noget

  • #21   13. jun 2009 Lyder da bedre, men er der løsøre i skal have hold i?



  • #22   13. jun 2009 Jeg syntes også det lyder helt hen i vejret - tror du skal få snakket med en advokat, før du roder dig ud i noget snavs - For din egen skyld....

  • #23   13. jun 2009 til knud hvis du mener om vi har penge tilgode. det har vi ikke det eneste vi har i forhold til huset er gæld. så hvis der er noget hold i den aftale vi har indgået er det fint for os vi undgår en tvangsauktion og vores gæld bliver langsomt men sikkert skrevet ned

  • #24   13. jun 2009 til lennart jeg har tænkt mig at ta op og snakke med en advokat inden jer aftaler et møde med finans selskabet så jeg ved hvad jeg har af rettigheder

  • #25   13. jun 2009 Næh Jimmy

    Jeg mener noget så enkelt som, at hvis I har efterladt noget i det hus, der ikke er skruet fast, så er det jeres - fra starten af tråden havde jeg den opfattelse, at I ville hente noget.


  • #26   13. jun 2009 ok så var det mig der misforstod nej der var ikke noget af værdi tilbage i huset det vi havde glemt der ude var nogle lege ting uden nogen værdi

  • #27   13. jun 2009 De er også jeres - og måske har ungerne en anden opfattelse af værdi end I har:-)


    .. bare lidt velment fis:-)


  • #28   13. jun 2009 God ide med en advokat Jimmy - for man kan hurtig komme ud i noget, der bliver svært at komme ud af igen. Jeg har siddet i 8 år som domsmand i østrelandsret - så jeg har set og lagt øre til mangt og meget, det er derfor jeg vil advare dig - Det er svært for os almindelige mennesker at gennemskue det juridiske i den slags aftaler, så inden du sætter din underskrift - så får du en advokat til at gennemlæse den - Det koster lidt, men det kan blive dyrt at lade værre....
    Du skal stadig huske på - at det de har gjort, har de gjort uden din samtykke - så det er dem der har gjort noget kriminelt - det er din bolig så længe andet ikke er aftalt....


  • #29   14. jun 2009 Lennart K:

    GULDKORN - kan findes af selv blind høne!!!

    Hvor har du ret:-)


  • #30   14. jun 2009 lennart!!!,
    grundloven vil på sin vis vel også gælde her??
    sålænge jimmy ikke har indgået en aftale,frivilligt eller under pres
    i fogedretten,kan ingen anfægte hans ret!!!
    selvfølgelig har han intet ud af en politi anmeldelse direkte,,,det-
    kan kun forhale hans afvikling af gælden,og måske give
    finanserings selskabet en næse!!.
    jimmy,
    lav absolut ingen aftaler uden en advokat har givet sit samtykke!,
    selvfølgelig koster det et x antal monyer-men de er givet godt ud,
    og efter min mening må advokatens salær kunne føres
    over på finanserings selskabet-vi lever i 2009 og bestemt ikke i
    et lovløst samfund,!!!
    jimmy-jeg tager hatten af for dig:-)
    du har sgu ben i næsen-det kan jeg lide,fat mod jimmy og få det
    bedste ud af denne situation!!!!
    penge betyder ikke en skid!
    rigtige venner og godt helbred kan ikke erstattes af simpel mammon!!!
    det siges af en der faktisk kender en del til det!!!
    mvh lau
    ps,jeg håber du opfatter mig som en sand ven:-)


  • #31   14. jun 2009 jeg siger rigtig mange tak for hjælpen især tak til lennert. lau. og knud for alle de gode råd. nu har jeg noget jeg kan komme videre med rigtig mange tak

  • #32   17. jun 2009 Husk nu lige at få aflæst de målere, så i ikke kommer til at slås med nogen om dét!! smiley

Kommentér på:
of topic der er flyttet folk ind i mit

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce