{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon lys
  • #1   16. nov 2008 virkelig ingen der bare ved lidt om det ? :/. .

• #2   16. nov 2008 hvad pære sidder der i standart?

• #3   16. nov 2008 det ved jeg faktisk ikke engang? smiley

• #4   16. nov 2008 sørg nu for at have de rigtige linser i lygterne, ellers ender du bare med et elendigt spredende lys, som kun er gene for andre smiley

Brugeren Sajmon ved en del om den sklags, han kan nok give dig et par råd på vejen

• #5   16. nov 2008 Garuballemanden.

Okay tak, vil lige forhøre mig smiley

• #6   16. nov 2008 Moseliget har helt ret!

Eftermonteret xenon er noget Fanden har skabt i vrede!!!!

Du kan næppe få, hvad der skal til for at gøre dette ordentligt med xenon - muligvis med halogenlamper.

Eftermonteret xenon er fint for dig, når du sidder på cyklen, og du bliver også selv set, men modkørende kan generes i sådan en grad, at de overser andre trafikanter - kald mig bare hysterisk, men jeg er voldsomt plaget af en masse "Brianer", der har eftermonteret divcerse "skidesmart" xenon på deres øser og "knallerter".

• #7   16. nov 2008 jeg må give knud ret.... jeg bliver mere og mere fristet til at give langt lys tilbage til folk der køre med xenon.... det er så pisse træls når ikke det sidder og virker korrekt. evt køb en blå pærer istedet hvis det er pga farven du vil have det...

• #9   16. nov 2008 Knud har ret (igen) :o)

Xenon er pisse belastende hvis jeg skal sige det mildt.
    Jeg kører som vægter på mit bijob, og er afhængig af mit nattesyn, og det bliver helt vildt spoleret af alle de gejlede biler med xenon.
    Jeg skal gerne indrømme, at når det er særlig slemt, så har jeg en taglampe det giver meget kraftigt koncentreret lys, og den "kunne" man jo fristes til at blinke lidt med, når man møder den slags trafik egoister..

• #10   16. nov 2008 køre selv med dem her, er lidt dyrere end alm h4 pære men de virker.

• #13   16. nov 2008 Takker smiley

• #14   16. nov 2008 pas lidt på med 100Watts pærer, du kan risikere at riste ledningerne eller fatningen

• #15   16. nov 2008 robert a... nu burde sikringen jo ryge først derfor de er der... meeen jeg ville stadig fare med lempe som robert siger

• #16   16. nov 2008 Osram Nightbreaker giver væsentlig mere lys,holdbarheden er også ok.
    Det første sæt jeg kørte med holdt 10000 km. Og de sprang med en uges mellemrum.

• #17   16. nov 2008
    Jonas -

Robert har fat i noget der....

det har ikke noget med spænding at gøre ( derfor springer sikringen ikke ) men der i mod varmen som de pærer med meget mere wat udvikler.. derfor kan ledninger fatning og parboel skades

mvh

• #19   16. nov 2008 ahh ok det er altså varmen fra selve lyskilden der sku gøre skade... ja det er ikke så smart da.... hmm jens har fat i noget : )

• #20   16. nov 2008 måske en lille køler slange fra køleren op til lampen var en ide : )

• #21   16. nov 2008 ja eller en lille blæser....

: )

• #23   16. nov 2008 Var det ikke i det nye bike der var noget med en alm halogen pære som skulle give op til 80% mere lys, er nok LIDT overderevet. Kan huske de havde en blå ring for oven og i bunden af pæren. Men kan ikke lige finde dem igen. Men så alle siger drop xenon hvis du ikke har DE linse, det er pisse irreternede

• #25   16. nov 2008 peter k længere oppe tråden

• #26   16. nov 2008 Har ikke selv prøvet dem, men kender flere, der er meget begejstrerede.

• #27   16. nov 2008 Jeg har dem pt på min bike, er ikke imponeret over pærene i forhold til prisen. Måske var det fordi der allerede sad gode pære i min standard, dem jeg sammenlignede med.

Og hvis du går efter blåligt skær, så skal du ikke vælge nightbreaker.

• #28   16. nov 2008 kører selv med xenon og det virker....

Kører du med H7-halogen-pærer på din mc skal du købe H7-xenon-pærer osv.... du erstatter blot de pærer der sidder i din mc i forvejen med xenon-pærerne af samme type så passer de lige over... det er hammer let at monterer der er blot et par "modstande" imellem ledningsnettet i forhold til før.....

som nogen siger skal man have de-linse men på din 2008 er det ingen problem.....

hvis du stirrer ind i xenon lyset bliver du blændet ligesom du gør med halogen så få den justeret ordentligt og lad så tøserne blinke af dig hvis de ikke kan tåle lyset... de er ikke værer end halogen....

og er der forskel ??? JA !!! alle skilte, stiber på vejbanen mv bliver dobbelt så klare i mørke som ellers så på med de xenonpærer efter min mening..... ikk fordi du måske synes det ser godt ud men fordi der er forskel......

ps kører selv med 6000k

• #29   16. nov 2008 Rene A:

Nu siger jeg ikke, at din cykel er et problem, men jeg møder dæleme mange, der er.

Gad vidst - har du prøvet at møde din cykel som modkørende in halcmørke på en våd vej?????

• #30   16. nov 2008 Det er vel ikke værre end ukorrekte justeret forlygter med alm pære? eller folk der kører med Tågelygter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #31   16. nov 2008 Rasmus 7000:

Jo, helt generelt meget værre, idet den lysinsitet, der hjælper føreren så godt jo også generer modtageren så meget mere!

• #32   16. nov 2008 René: Hvis du bruger Xenon på din R6'er, så er det ikke bedre end så mange andre, som bruger dem i "forkerte lygter". Alm. paraboler spreder xenon så meget, at det blænder ufattelig meget og det kan godt være at det er 100% bling for dig, men du får ikke i nærheden af det forbedret lys, hvis du havde de rigtige paraboler på. Jeg har kørt ved siden af nogen med "alm. paraboler og xenon" og så mine DE-linser + xenon og der er en VERDEN til forskel.

Rasmus: Har du DE-linser (fisheye halvkugler), så smid det på, helt klart. Hvis ikke, så drop det.

• #33   16. nov 2008 på en mc er xenon i princippet ulovligt da der ikke er vaskeanlæg mv som krævet.... men monteret korrekt er det lovligt på biler !!....

om jeg blænder nogen med min mc ? måske.....
    er det ulovligt ? HELT sikkert....
    er det bedre end halogen ? HELT sikkert....

det er lovligt på biler så med korrekt montering burde der ikke være forskel på mc og bil ... men vil da med det samme sige at der er forskel på når man giver gas på sin mc og sin bil hvordan lygtestillingen bliver....

start med at smide xenon på bilen - lovligt - og se forskellen.... så tror jeg ikke du venter ret længe med at gøre det på mcen.... hvis du kører ansvarlig/med korrekt indstilling så blænder du ikke folk med det..... og der ER forskel.... i mine øjne er det IKKE noget fanden har skabt tværtimod....

og det skiller os lidt ud fra alle knallert 45erne på afstand...

• #34   16. nov 2008 René: Hvis du har paraboler/lygter til det på MC'en, så er det 100% lovligt. Den med vaskeanlæg og automatisk justering af højde er KUN på biler.

Er enig i at man skiller sig ud og det kunne virke positivt, men med forkerte lygter, så pisser du nok bare folk af, når du kommer og blænder med din xenon-spreder smiley

• #35   16. nov 2008 hej.. har lige fået min mekker til at montere xenon k6000 i min ninja, men mine mc venner, syntes de blender lidt meget.. er de ulovlige eller lovlige.. skal jeg skift til std. igen eller hva fanden gør jeg lige..

vil jo helst ikke stoppes af policen, for tit. smiley

• #36   16. nov 2008 emil.. syntes du skal lytte til dine venner

• #37   16. nov 2008 jaa.. jeg tror jeg skifter tilbage.. men så er problemet, at stevens mc har glemt at give mig mine std. lys tilbage. nå men ringer til dem i morgen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #38   16. nov 2008 Jeg er enig med Matthias det han siger - bortset fra at jeg ikke har haft Xenon på min egen cykel, da den kører med klarglas lygte og HELT sikkert vil blænde modkørende ligesom en Ninja 250R vil da den ikke har DE linser.
    Jeg har derimod VibraLys på min MC, som har gjort en stor forskel i hvor meget jeg bliver set...

Jeg havde et 6000K wideview kit monteret på firmabilen en uges tid - så blev jeg træt af at alle de reflekterende ting stod i håbløs stærk kontrast til alt det mørke i billedet - og jeg har sgu stort set perfekt nattesyn.
    Så skiftede jeg til lovlige Philips Highbright pærer, som giver et langt mere behageligt lys i mørket.

• Sajmon ™

#39   16. nov 2008 Og sådan en sidder der forresten også i min MC forlygte.

• #40   16. nov 2008 Sajmon: er vibralys lovlig ? smiley

Emil C: blænder du med dine xenon så skift dem......
    Jeg har kørt med mine i 2 mdr og ingen har blinket af mig eller gjort tegn til at de er generet af det så jeg beholder mine på......
    1) jeg synes det giver et kanont lys i mørke
    2) jeg bliver set som mc og ikke knallert 45
    3) super brian-effekt ! .... heh nej fuck det...... det er slet ikke derfor.... jeg har det også xenon i fjernlys og det er der jo ingen end mig selv der ser........

ps
    og ja er blevet stoppet... men ikke pga xenon og ikke fået bøde for DET

• Sajmon ™

#41   16. nov 2008 Vibra lys er forsvarligt, blænder ikke, men giver større synlighed.

Ulovligt er det kun fordi det ikke falder under en kategori som er lovlig - der mangler med andre ord en definition og gennemgående test af det for at tage stilling til effekten osv.

Så er det nemmere og billigere og mere gunstigt for bødekassen at gøre det ulovligt.

Jeg kender dog ingen som har fået bøde for det - inklusive mig selv.

De fleste mennesker kan sagtens køre flere kilometer med det lange lys uden nogen blinker med forlygterne af dem - det er ingen garanti for at det ikke blænder, vel?

• #42   16. nov 2008 Sajmon­­™
    er der noget med at visse folk kan blive dårlig at kikke på det virberlys eller er det en and

mvh

• Sajmon ™

#43   16. nov 2008 Det har jeg stadig til gode at opleve.

Der er en vis person som påstår at vedkommende har et problem med det på grund af epilepsi, men hvis det var så alvorligt som vedkommende sagde, ville det ikke være muligt for den person at få kørekort.
    Vedkommende er med andre ord, fuld af lort....

• #44   16. nov 2008 hmm ok

syntes nok jeg havde hørt et eller andet omkring dette.....

mvh

• #45   16. nov 2008 K6:

Jeg har anvendt Vibrai næsten 3 år nu.

En enkelt har ved kolonnekørsel fortalt mig, det fangede ham i spejlene og dermed generede. Ellers ingen mishagsytringer.

• #46   16. nov 2008 Knud

ok .. det er jo vigtig at man ikke gør andre dårlig pga det lys man har valgt at have på...

mvh

• #47   16. nov 2008 Sajmon: har nu kørt ca 2500 km med mine xenon uden nogle har lavet nogen form for tegn så mon ikke bare 1 ville have reageret hvis det var så stort et problem ???

• Sajmon ™

#48   16. nov 2008 Jeg aner jo ikke hvor og hvordan du kører - så det skal jeg da ikke kunne udtale mig om...?

Det er lige så sandsynligt at du ikke har set at de blinkede af dig...

Der er mange muligheder og lige så mange undtagelser....

• #49   16. nov 2008 ok vil nu ikke lige frem påstå jeg kører med lukkede øjne ?!
    - så at det er vildt sansynlig jeg ikke ser hvis folk blinker af mig ??? ....
    selv her ude på bøhlandet i jylland tror vi vist ikke på den..... smiley

• Sajmon ™

#51   16. nov 2008 Man kan ikke se det på video - der ser det bare ud som om den lyser konstant...

• #52   16. nov 2008 her kan man læse lidt om det

mvh

(link fjernet)

• #53   16. nov 2008 Knud (Vestegnen) J

Jeg ser generelt flere "brianer" med tændt tågelys end jeg ser en med blændende xenon lys.

----------------------------------------

Jeg har også kørt en del rundt om dagen med langlys på veje hvor der er farlige kryds. Har ikke rigtig mødt nogen som blinkede igen.

• #54   16. nov 2008 Jens E (og andre):

man kan ikke videooptage Vibra, da det for det første ikke blinker, men piulserer, og for det andet pulserer det med en frekvens på 20 pulser pr. sek. Det betyder at de moderne videotekniker kan gengive det men kun langsomt og gammeldages film, der opdaterer 8 gange pr sek. kan faktisk slet ikke håndtere det. Det at frekvensen er så høj og der ikke er talkle om tæbdt/slukket gør, at det ikke skulle kunne provokere epileptiske anfald. Yderligere ser man ikke vibrationerne før på mellem 150 og 200 m afstand, hvorefter de tiltager gradvist.. Jeg har rasende gode erfaringer med det.

Jeg er blevet stoppet med det af to MC-betjente. Den ene sagde : "Fedt" og den anden sagde: "Jeg har det på min egen".

Det er en dagslysting, og jeg anvender det altid i fjernlysindstilling, idet luset totalt dæmpes ca. 20 %. Derfor duer det heller ikke som kørelys om aftenen. I forhold til xenon har det yderligere en fordel: tre blink fra nærlysindstilling, og så kører man med almindeligt halogenlys.

Bor I i Kbh området, så er I velkomne til at sende en PB, så kan I se det her hos mig. Vi har det på to af tre cykler her, og det kommer på den sidste i vinter.

• #55   16. nov 2008 Rasmus 7000:

Jeg ser også mange med tågelys, men det generer mig ikke nævneværdigt.

Jeg ser da også udmærket Xenonlys, men jeg ser døleme også meget LORT imellem:-)

• #56   16. nov 2008 Tror fanme jeg skal ha sådan et sæt vibralys + xenon smiley hehe smiley Så skal i se løjer smiley

Ej sådan et sæt vibra lys kunne jeg godt finde på at købe !

• #57   16. nov 2008 Hvad angår lovligheden af vibralys så kan denne tråd http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=98731 læses grundigt uden at blive klogere. smiley
    Tror snakken omkring vibra starter ca. ½vejs nede.

• #58   16. nov 2008 Det er jo heller ikke lovligt at køre 150kmt på motorvejen?

• #59   16. nov 2008 Rasmus:

Jeg tror faktisk ikke Vibra og xenon går sammen:-)

Vibraen kan ikke blænde, men det fanger øjet. Tænk lige på de helt almindelige trædecykler med flimrende dioder. Man ser dem 10 gange bedre en almindelige cykellygter.

• Sajmon ™

#60   16. nov 2008 Hvis du sætter det lange lys på så blænder du modkørende, da lyskeglen er i fjæset på dem, og ikke i et 1-2% fald fra lygten som nærlyset er.

Vibra på nærlys...

• #61   17. nov 2008 Saimon:

Du har faktisk ikke ret i dette. Vibraens indbyggede redujtion af intensiteten gør, at fjern_Vibra ikke blænder - ikke en gang i mørke, der er sompelthen for lidt blus på det med en almindelig pære. Anvender du en af de moderne Lamper med meget klart lys, kan der blive problemer.

Om dagen holder den altid stik:-)

• Sajmon ™

#62   17. nov 2008 Jeg bruger Philips Highbright i en klarglas forlygte - den blænder ret meget på det lange uanset hvad... smiley

Kommentér på:
Xenon lys

Annonce