1.274 visninger
|
Oprettet:
Vinter-MC ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået MC-kortet, og skal ud og købe en MC. Kan ikke vente til næste sæson starter, så skal have anskaffet mig en vinter-cykel.
Umiddelbart tænker jeg enten en Geely Grand Puma 150cc, eller måske en ældre japansk offroader - dem kan jeg dog kun finde som to-taktere, og som jeg har forstået kræver de mere vedligeholdelse, og kører færre km/l end en 4-takter?
Ellers nogen der har gode råd/erfaringer at dele?
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 51
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Kan sagtens forstå, at du ikke vil vente
Men det er PI*** glat når først frost/sne kommer - så ville næsten anbefale dig, at du venter med snefræseriet til, du har lidt mere erfaring...
(ved selvfølgelig ikke om du havde planer om, at køre under disse forhold)
Mht. vintercykler tror jeg du er inde på noget af det helt rigtige - lette cykler, man ikke bliver ruineret af at smide/lade få salt...
Tror selv jeg havde gået efter honda xl 350 hvis jeg skulle finde sådan en snefræser - den er 4-takt og en af mine venner har en, han virker fint tilfreds
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Jeg kan varmt anbefale en Geely Grand Puma 150. Jeg bruger selv en til vinterkørsel,og de kører fint .Min kører ikke under 30 km/l ,starter og kører lige meget hvor hård frost der er.Den er tilpas let til at man har styr på den når det er glat,og vælter man smadrer man ikke for en bondegård. De kan iøvrigt erhverves for 1/3 af hvad du skal gi`for en japansk offroader.
Så det er bare at springe ud i det, god fornøjelse.
KIM.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 19 MC-er: 13 Emner: 17 Svar: 224
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Nej har ikke i sinde at køre med frost og i sne Vil bare gerne have en MC til når vejret tillader det.
2 slow 4 u . --->
Okay. Synes også jeg har læst en del godt om Grand Puma. Er også lidt mere vild efter at købe en 4-takter, eller i det hele taget en nyere cykel, da jeg ikke har nogen erfaring med vedligeholdelse osv. af en MC.
Chris A --->
Okay, jeg er nu ude efter en alm. MC, altså ikke en scooter-version. Men ja, nok en god idé at have de rigtige dæk monteret.
Synes også jeg har læst at de kinesiske MC'er bliver leveret med ret så dårlige dæk - ved ikke om det er rigtigt?
- K2 - --->
Ja der er selvf. større risiko for at vælte når det er vinter og koldt, men har i sinde at køre efter forholdene, og ikke i frost eller sne..
Hvor langt kørte din DT175 forresten på literen? Og er der meget vedligeholdelse på sådan en to-takter?
gustav H --->
Okay, ja jeg hælder umiddelbart også mest til en Geely..
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Men den fik en masse tæsk igennem sne og stormvejr , og modsat k2 så havde jeg ikke problemer med at holde mig på cyklen, eneste 2 gange jeg måtte af var under wheelies. Det er en udemærket transport cykel hvis man ikke har 10 + km på arbi. jeg havde til tider 43 km i skole og det var ikke økonomisk da den kørte med bundgas hele vejen, der kørte den omkring 11 km literen og skulle fyldes olie på 1-2 gange om ugen.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jeg oplever ikke glat føre som et problem på en offroader, snarere som en sjov udfordring. jeg ville dog nok være noget nervøs hvis jeg skulle foretage lignende udskridninger på en lille chopper.
xt'eren er for mig dog ikke en pind hurtigere i skole end min maxi, fordi en del af det foregår i byen i myldretid. 25 minutter uanset maskine.
aug 2007
aug 2007
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56522974
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56912148
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56708735
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 98 Svar: 3.141
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 178
Synes sådan en Suzuki DR 250 ser ganske fin ud, den er nok også lidt sjovere end geely'en, i og med den har lidt mere motorkraft.
-----
Takker for input allesammen
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
eller Lifans (link fjernet) hvis ellers du kan finde én.
Skal osse ha mig en vinterged til pendling og jeg går brugt-kineser-offroadervejen.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 30
Vinter-MC ?