{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Vinter-MC ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået MC-kortet, og skal ud og købe en MC. Kan ikke vente til næste sæson starter, så skal have anskaffet mig en vinter-cykel.

Umiddelbart tænker jeg enten en Geely Grand Puma 150cc, eller måske en ældre japansk offroader - dem kan jeg dog kun finde som to-taktere, og som jeg har forstået kræver de mere vedligeholdelse, og kører færre km/l end en 4-takter?

Ellers nogen der har gode råd/erfaringer at dele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter-MC ?
  • #1   29. okt 2008 Jeps. Jeg har taget en vinter på en Jawa 350 - også 2 takt. Den er i år skiftet ud med en Suzuki AN 125 scooter - 4 takt. Jeg kører 2 gange 30 km om dagen. Jeg regner kun med at holde pause, når der er glat på vejene.

  • #2   29. okt 2008 jeg ville købe en offroader hvis jeg skulle have en vinter ged

  • #3   29. okt 2008 Rasmus J
    Kan sagtens forstå, at du ikke vil vente smiley
    Men det er PI*** glat når først frost/sne kommer - så ville næsten anbefale dig, at du venter med snefræseriet til, du har lidt mere erfaring...
    (ved selvfølgelig ikke om du havde planer om, at køre under disse forhold)

    Mht. vintercykler tror jeg du er inde på noget af det helt rigtige - lette cykler, man ikke bliver ruineret af at smide/lade få salt...
    Tror selv jeg havde gået efter honda xl 350 hvis jeg skulle finde sådan en snefræser - den er 4-takt og en af mine venner har en, han virker fint tilfreds smiley


  • #4   29. okt 2008 Selvom jeg er Honda-mand, så vil jeg ikke købe XL350. De har ofte problemer med topstykket.

  • #5   29. okt 2008 Hej Rasmus.
    Jeg kan varmt anbefale en Geely Grand Puma 150. Jeg bruger selv en til vinterkørsel,og de kører fint .Min kører ikke under 30 km/l ,starter og kører lige meget hvor hård frost der er.Den er tilpas let til at man har styr på den når det er glat,og vælter man smadrer man ikke for en bondegård. De kan iøvrigt erhverves for 1/3 af hvad du skal gi`for en japansk offroader.
    Så det er bare at springe ud i det, god fornøjelse.
    KIM.


  • #7   29. okt 2008 off-roadere mangler en vigtig ting til vinterbrug: efektive skærme. du bliver møgbeskidt/våd bare vejene er våde. jeg har selv kørt både off-roader og geely grand puma og mz som vintermaskiner, og ville vælge geely'en hvis du ikke er vant til at skrue og mz hvis du selv kan vedligeholde. mz'en kan desuden fås med sidevogn der hjælper lidt på balancen.

  • #8   29. okt 2008 Magnus W --->
    Nej har ikke i sinde at køre med frost og i sne smiley Vil bare gerne have en MC til når vejret tillader det.


    2 slow 4 u . --->
    Okay. Synes også jeg har læst en del godt om Grand Puma. Er også lidt mere vild efter at købe en 4-takter, eller i det hele taget en nyere cykel, da jeg ikke har nogen erfaring med vedligeholdelse osv. af en MC.


    Chris A --->
    Okay, jeg er nu ude efter en alm. MC, altså ikke en scooter-version. Men ja, nok en god idé at have de rigtige dæk monteret.
    Synes også jeg har læst at de kinesiske MC'er bliver leveret med ret så dårlige dæk - ved ikke om det er rigtigt?


    - K2 - --->
    Ja der er selvf. større risiko for at vælte når det er vinter og koldt, men har i sinde at køre efter forholdene, og ikke i frost eller sne..
    Hvor langt kørte din DT175 forresten på literen? Og er der meget vedligeholdelse på sådan en to-takter?


    gustav H --->
    Okay, ja jeg hælder umiddelbart også mest til en Geely..


  • #9   29. okt 2008 Min DT'er kørte aldrig over 15 km literen, og den brugte olie for et godt ord, rustede mange steder, og havde problemer med at forskærmen sprøjtede vand op på tændrøret osv. indtil jeg satte en carbon plade som stænk klap.
    Men den fik en masse tæsk igennem sne og stormvejr , og modsat k2 så havde jeg ikke problemer med at holde mig på cyklen, eneste 2 gange jeg måtte af var under wheelies. Det er en udemærket transport cykel hvis man ikke har 10 + km på arbi. jeg havde til tider 43 km i skole og det var ikke økonomisk da den kørte med bundgas hele vejen, der kørte den omkring 11 km literen og skulle fyldes olie på 1-2 gange om ugen.


  • #11   29. okt 2008 xt250 fungerer udemærket, især med en masse ekstra plastik så man ikke fryser knæene, hænderne, og halsen.
    jeg oplever ikke glat føre som et problem på en offroader, snarere som en sjov udfordring. jeg ville dog nok være noget nervøs hvis jeg skulle foretage lignende udskridninger på en lille chopper.

    xt'eren er for mig dog ikke en pind hurtigere i skole end min maxi, fordi en del af det foregår i byen i myldretid. 25 minutter uanset maskine.


  • #12   29. okt 2008 xt'eren kører jeg 100km om ugen på, og tanker mellem 4 og 5 liter hver fredag. så 20-25 km literen

  • #15   29. okt 2008 følger lige lidt med i tråden

  • #16   29. okt 2008 Jesper (Vejle) R --->
    Synes sådan en Suzuki DR 250 ser ganske fin ud, den er nok også lidt sjovere end geely'en, i og med den har lidt mere motorkraft.




    -----
    Takker for input allesammen smiley


  • #17   30. okt 2008 Eller kig på Skyteam 200cc, der er en nogle herinde til cirka 5000.
    eller Lifans (link fjernet) hvis ellers du kan finde én.
    Skal osse ha mig en vinterged til pendling og jeg går brugt-kineser-offroadervejen.


  • #18   30. okt 2008 DT 175 ftw. Starter hver gang, men pas på lige pludselig løber man tør for benzin og må skubbe de sidste 5 km. ( Hvis man bor langt ude på landet, og glemmer at tjekke tanken smiley )

Kommentér på:
Vinter-MC ?

Annonce