{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Vinter MC {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en vinter MC.
Hvis jeg beslutter mig for det, skal det være en mega billig MC.
Jeg skal ikke bruge den til dagligt, lige umildbart, kun hvis jeg skal rundt i byen..
Jeg er tænkt på en billig crosser eller noget kina (troede aldrig jeg skulle sige det)
Kiggede først på scooter, men sådan en kina mc er jo billigere..

Har kigget en del på denne, hvad syntes i?:
(link fjernet)

har også set en ny FYM (yamaha) 125 til 5999kr.
elller Haojin HJ125 125 til 5990kr
og lidt for sjov en DAX, men bliver nok dumt hvis det er en smugle glat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter MC
  • #1   18. sep 2007 Istedet for en Kina, tror jeg jeg ville kigge i retning af en MZ eller noget ældre CB eller en GS.

Har et par kammerater med kina-kværne, for mig virker metallet af umådelig dårlig kvalitet, og overfladebehandlingen synes mange steder mangelfuld.

• #2   18. sep 2007 jeg har en gs 450e syntes det er en fin maskine og den koster heller ikke rat meget

• #3   18. sep 2007 Tja, men så er vi også allerede oppe i en anden pris..
    Og det skal være en jeg kan styre på "glat is", er jo ikke så høj (175). MZ kræver jo en del teknisk snille, kender ikke til CB ud over motoren skulle være god. Men stadig noget gammel metal der kræver en masse viden osv.
    Det er bare i stedet for en scooter..

• #4   18. sep 2007 Hmm den Jawa ser heller ikke helt dum ud...
    Men ville være sjovt at have sådan en lille MC jeg kunne slæbe med op i lejligheden, efter brug. Og måske (kun måske) prøve og lave nogle sjove trick / lege lidt på..
    Der er jo alligevel 2 år garanti..

• #5   18. sep 2007 Har selv en Haojin HJ125, som jeg nu har brugt til at køre morgenaviser med i knapt ½ år uden problemer. Den kan sagtens klare "mosten", samt "alt slags vejr" uden at ruste. Den er let (egenvægt 93 kg), har lukket kædekasse samt tromlebremser, hvilket er en fordel om vinteren. Og den er MEGET økonomisk i drift

Og til en nypris på 6.000 kr bliver det nok svært at finde noget, der kan konkurrere.

• #6   18. sep 2007 Jeg har en 125ccm scooter (Piaggio Hexagon) til vintercykel. Den er møg pinlig at køre på, men mega praktisk og hurtig i byen.

• #7   18. sep 2007 Kent: Jeg kan følge dig hele vejen. Har selv gået og overvejet muligheden. Og hva pokker, smider man den ind i et vejskilt, køber man bare en ny *GG*
    Java og MZ er jo engentlig meget holdbare. Men bare ikke lige det jeg vil forbindes med.
    Jeg har også overvejet en ældre offroad'er. Men det er jo smag og behag.

• #8   18. sep 2007 Der mange muligheder, selv i den billige ende, de gl østcykler CZ, Jawa og MZ billige i indkøb og dele, men dem skal der jo også skrues på og krom og lak på CZ og Jawa er ikke meget bedre end en kineser.

Kineserne er altså undervurderede(Min mening)
    se bare KiRaMoto ( Vig ) . og Morten V (Bagsværd)
    begge har mange km på kinesere bag sig, og hvis du handler ny har du også reklamationsret i 2 år.

Pøj pøj med det.

• #9   18. sep 2007 gider netop ikke alt det rep..

• #10   18. sep 2007 ville gerne hae en mz.. de er pisse klamme på den fede måde... og så er de billige...

• #13   18. sep 2007 har min mz'er til salg... og jeg tror ikke der findes noget mere simpelt end den..... alt er lavet så enkelt som muligt, men stadig så det holder 100%.... en mz kan næsten ikke slås ihjæl

kører også hellere på en mz end på en kineser

• #14   18. sep 2007 martin... hmm hvis du stadig har den til næste vinter... så har du en køber : )

• #16   13. okt 2007 Jeg står i samme sitiuation som dig Kent.

De overvejelser jeg har gjort mig indtil nu, peger i retning af en Yamaha DT 125 / 175. De ligger vist i omegn af 8000 - 9000 Kg i Den Blå.

• #17   13. okt 2007 yamaha DT fås på dba.dk fra 5000 og op efter

Kommentér på:
Vinter MC

Annonce