{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Priser på mc'er?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Det er jo ingen nyhed at priserne på markedet er faldet kraftigt det sidste år, og de går jo også stadig nedad... Men er det noget i tror der vil fortsætte over en længere periode endnu, da flere jo virkelig har sat deres maskiner langt ned???

Nogen siger jo også at mc'er har været kunstigt holdt høje i pris, men det skal jeg ikke gøre mig klog på!!

Tror i ellers at vi vil se brugte mc'er stige i pris igen, eller vil de holde det nuværende pris nivau over længere tid eller gennem flere år frem i tiden???

Spørger af ren nysgerrighed smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på mc'er??
  • #1   23. okt 2008 "Men er det noget i tror der vil fortsætte over en længere periode endnu"

Ja forhåbentlig da smiley - folk tror de sælger guld ........... (jeg selv inklusive)

Hold kæft hvor er der mange annoncer ..... med byd løs...
    Så skal man lige til at byde 1000 (så står der med småt bud under
    345000 slettes)

Eller folk der spørger i forum hva er den værd......
    Når andre folk i enighed siger 20000 under den fantasipris vedkommende regnede med - så mugges der smiley

• #3   23. okt 2008 jeg tror vi vil opleve et yderligere fald i priserne . ikke mindst fordi flere af de lidt ældre mcère stadig står højt prismæssigt . men det tror pokker . de har jo for ikke SÅ længe siden kunne få de penge for dem . men den tid er slut . nu skal de NED i pris og når de kommer ned så er de igen et godt alternativ til en nyere mc . og dem med de nyere mcère vil så igen skulle skrue prisen ned for at få solgt . og sådan kan vi så blive ved .

• #4   23. okt 2008 Mere seriøst svar....

Man kan få meget ny mc til pengene idag.... så brugtpriserne rammes.... hårdt..
    Finanskrisen får oxo folk til at tænke sig om....
    Når der gives panik afslag på 400000 på huse til ca. 2 mill mon ikke oxo der kan hentes afslag på 40000 på en let brugt 1000ner

Men måske kommer der et finanskrise marked for gamle have låger til under 10000 smiley

• #6   23. okt 2008 Tjaeeee, priser skal jo sådan set nedaf. Kun de specielle maskiner er mere værd end den materielle værdi.
    Problemet er bare, at der skal nogen til at tage tabet, og det er dem der har deres MC til salg pt.

• #7   23. okt 2008 Jeg tror selv personligt priserne vil fortsætte med falde i et-to års tid endnu, før de vil stabillisere sig. Jeg synes også generalt at brugtpriserne er ret høje på de lidt "ældre" cykler, altså dem der er 5-10 år gamle, iforhold til hvad en helt ny MC koster.

• #8   23. okt 2008 Det kunne da være rart hvis priserne holdt sig på et nivau som ligger omkring det vi har nu smiley

• #9   23. okt 2008 jeg overvejer pt om ikke jeg bare skulle beholde min 2008èr . solgte jeg den villedet kun være for at få en 2009èr og de er jo helt ens .
    grunden til at jeg ville sælge den er kun at jeg har kørt 11000km i år og det er jo for nogle mange km på en ny mc . og næste år vil den ha`gået sikkert over 20000km . så er den jo først gal smiley .

men beholder jeg den så slipper jeg jo for endnu en tilkøring og der er jo garanti på den i 4 år endnu så mon ikke jeg bare skulle droppe tanken igen . jeg tror det .

• #11   23. okt 2008 De bliver ved med at falde i pris, markedet er total oversvømmet af brugte maskiner surt for dem der vil sælge rigtig godt for dem der vil købe.

• #12   23. okt 2008 kan kun sige at det samme gælder boligmarkedet, (spec. sommerhuse) bådmarkedet er helt galt, og det er jo legetøjet man først må prøve at sælge for at kunne betale sine regninger..
    kan kun si at i usa og tyskland ejer bankerne så meget "legetøj" at de sælger det til 20% af indkøbsprisen...

men selvfølgelig er der afmatning, og kan mærkes alle steder, de bliver nok værre at have noget gammelt lort en noget nyt..
    bare man har til regningerne går det nok

• #13   23. okt 2008 Kan ikke se problemet; Selvom jeg skulle tabe på at sælge, kan jeg højst sandsynligt også skambyde den cykel jeg skal ud og købe bagefter.....Ligesom med huspriserne...Ergo: behøver vi ikke låne så meget i banken:-)

• #14   23. okt 2008 Jeg synes ikke at man kan tale om kunstigt høje priser. Der har været en efterspørgsel, og det har priserne så været præget af. Det er ganske normalt, og et udtryk for udbud/efterspørgsel! Lige nu, siden januar, har der været mere fokus på nye cykler end på brugte, så der har selvfølgelig været nogle hyldevarer, og der kommer selvfølgelig også nogle overvintringsmodeller!
    Jeg selv er en af dem, der har en ældre cykel jeg gerne så finde en ny ejer, men pt er der ikke denstore efterspørgsel på den!

Jeg kunne selvfølgelig vælge at sætte prisen ned, men da jeg mener,at prisen er som prisen skal være, og jeg samtidig ikke er desperat for at få solgt, 2 cykler er altid bedre end 1, venter jeg og ser tiden an. Der er jo forlydender om at vi skal gennem en recesion, så jeg vil gætte på, at brugte cykler vil blive populære igen!

• #15   24. okt 2008 Skal du helt af med din mc og ikke have en anden (ny/brugt) i stedet så vil du uden tvivl komme til at tabe på de relativt store prisfald der har været i de sidste par år.

Jeg synes jeg fik 15.000 for lidt for min gamle R6, men til gengæld var den nye R6 sat ned med 20.000 i forhold til året før så alt i ialt har jeg måske nærmest "tjent" på faldet i priserne. Det samme kunne også gøre sig gældende hvis man skulle have en "ny brugt"

Jeg synes der stadig er for lille forskel på hvad du kan købe en ny for og de brugtpriser mange ønsker for deres mc så efter min vurdering vil brugtpriserne falde yderligere. Du får alt andet lige en helt anden "pakke" når du køber ny mc i dag i forhold til for bare et par år siden - billig finansieringsmulighed - billig forsikring - 5 års garanti mv.

Flere forhandler er nok også ved at "brænde inde" med bare et år gamle modeller som nu sælges til meget lave priser. F.eks sprit ny R6 07 til 155.000 - pris sidste år 190.000 - så må brugtpriserne atså noget ned (endnu) ......

• #16   24. okt 2008 -Rene J
    "Jeg tror motorcykler vil falde endnu mere, især de modeller der er solgt mange af" - det er da ellers omvendt af normalen på brugtmarkedet. Populære modeller plejer at holde brugtprisen bedre end modeller, der kun er solgt i få eksemplarer, da der samtidig er flere potentielle købere. Ducatis populære Monster holder en rimelig pris, mens den grimme ælling Multistradaen taber rigtigt meget så snart den triller ud fra butikken.

• #17   24. okt 2008 Markedet er efterhånden mere end mættet, dyrere renter på lånene og der er masser af mc'er til salg..

Priserne vil blive ved at falde meget...

Mener jeg.

• #18   24. okt 2008 Hvad er problemet? Sælger du billig køber du også billig (hvis du skal have en MC igen). Jeg kan ikke se noget problem i det.

• #19   24. okt 2008 Rene J du har helt ret med hensyn til forhandlere, der vil blive ryddet op i skidt og kanel, har set regnskabet på en af de helt store kanoner der har taget munden for fuld, desværre er der mange der mister garantien på deres mc, når en forhandler lukker og slukker.

• #20   24. okt 2008 Jeg er glad for at jeg fik solgt min på det rette tidspunkt ( 4 måneder siden ), og ikke tabte det store...

Sidste gang kunne jeg ikke komme af med min maskine, så den indgik i en byttehandel hos en forhandler til den jeg så lige har solgt...

Men denne gang solgte jeg til en privat, så nu har jeg rede penge at handle for.... og det er sgu fedt, da jeg kan vælge og vrage på markedet nu, nice smiley

Chris : Jeg synes du skal beholde din cykel, i stedet for at investere i en magen til, som bare er en 09'er.... Den du har nu er sgu fed, og den vil du have glæde af i lang tid endnu smiley

Kommentér på:
Priser på mc'er??

Annonce