{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Millen vil ikke starte efter regn... {{forumTopicSubject}}

Jeg har det store problem, at min Aprilia RSV Mille ikke altid vil starte, når den har stået i regnvejr.. så sent som i dag ville den ikke starte, da jeg skulle hjem og i displayet stod der "No start".. Den smider fint benzinpumpen rundt og tjekker diverse elektriske systemer (som den altid gør), men den reagere overhovedet ikke på startknappen... den "hvisler" ligesom bare.
Er der nogle kloge hoveder i denne forsamling, der kan komme med et kvalificeret bud på, hvad hun (Millen) fejler??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Millen vil ikke starte efter regn...
  • #3   22. okt 2008 Jeg har fint strøm på..og forsøgte også at "massere" dødemandsknappen, men nix..hun var ikke til at rokke!! Men du har måske fat i noget mht vand i sprækken ved knappen eller måske vand ved gællerne.. det må jeg lige undersøge en af dagene.. nu skal jeg først lige have hende hjem igen (hulk).

    Tak for de gode ideer..!!


  • #5   22. okt 2008 Synes en "dødemandsknap" bør være hankøn. Ellers bliver alt mekanik jo hunkøn : /

  • #6   22. okt 2008 Når du en gang får den hjem og hvis problemet er vand i kontakterne. Så kan jeg anbefale at skille det hele ad og rense det godt i kontaktspray og så smøre alle kontakter ind i silikonefedt..

  • #7   22. okt 2008 Fnis.... (undskyld, men Christina ved hvorfor)

    Der er kun en vej...
    Hårtørreren.. og så som Peter skriver, du har med 99,9% sikkerhed ir eller lign i en af de italienske samlinger..

    Thore


  • #8   22. okt 2008 det er ikke en fejl, det er charmen ved en italiener.... lær det dog...

    har haft 2 italienere og jeg holder mig fra det for eftertiden... det er slet ikke min stil... der er alt for meget "charme"..... smiley

    i ved hvad jeg mener.

    men held og lykke med at fejlfinde på dit elektriske system.... men nok noget med en dårlig forbindelse... i startkredssystemet...


  • #9   22. okt 2008 Hjorth(Terndrup) har bestemt også fat i noget.

    Det er ikke et ukendt fænomen at der på Millen at der kan trænge fugt ind i dødemandskontakten når den står i regnvejr (eller man vasker MC'en).

    Aprilaen er også leveret, fra ny, med silikone som smøremiddel i styrkontakterne!


    Thore


  • #10   23. okt 2008 Tørner starteren motoren rundt og uden den starter, eller sker der intet?

    Hvis den tørner motoren er det ikke dødmandsknappen.!


  • #12   23. okt 2008 Starteren kører IKKE rundt, men der er rigeligt strøm på Millen.. Så jeg tror, at jeg må ud med føntørren (som Thore foreslår) og så er det igang med siliconen...PIS!!! ;o)

  • #13   23. okt 2008 Hvis den hvisler tror jeg det er starter relæset der er svedet af (er at svagt punkt). Pil sadlen af engang, og kortslut det, så tror jeg den starter.

    Relæet er ret dyrt, lad mig vide hvis det er det, kan godt finde et alternativ.

    Skal selv bruge et til min banecykel. smiley


  • #14   23. okt 2008 Har sendt en PM.

    Du er mere end velkomemn til at benytte dig af det.!


  • #15   23. okt 2008 christina ! der er kun et svar og det kender du godt det er noget italiensk pis strøm der er sat på , hvis det er start relæget så finder vi da et andet ring hvis der er noget.mvh flemming

  • #16   23. okt 2008 Flemming Flemming Flemming..

    Det er generealiserende det der.. Bare så du ved det, er der ikke noget på den cykel der er noget pis. Det er en stærkt undervurderet motorcykel!!!!
    Den er hård ved batteriet sådan en V2, og har der været et batteri der har svært ved at takle den ryger relæet. Der findes et overstørrelse batteri til dem, sætter man det på er det løst.

    Det eneste der kan skydes på er bagbremsen på dem, de er værdiløse.. Helt fra 98 til idag.. Det KAN de åbenbart ikke løse. smiley Men jeg har ikke noget at bruge den til.! smiley


  • #17   23. okt 2008 Hvis der står "no start" på den før du forsøger.... er det så ikke nen/nogle censorer der ikker gir de rigtige signaler?

    Og i så fald kunne der jo være noget galt, hvorfor den elektornisk udelukker start? ligesom støttefodstricket:)


  • #18   23. okt 2008 Christina har et batteri (Nyt),og billigt til Millen,De er ret følsome for fugt,næsten eneste minus ved millen,og et must at der er fuld damp på batteri.

  • #19   23. okt 2008 Hmm, Jeppe du siger noget.!

    Af med sadlen, saml de to grønne ledninger hvor stikkene passer sammen (de sidder foran styreenheden i højre side.

    http://www.apriliaforum.com/techtips/1000/faultcodes.htm


  • #20   23. okt 2008 allan!
    jo el anlægget er lavet af frossen pis og det er noget rod i regn.
    prøv at spørge thore lidt længere oppe!
    smiley det gas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller


  • #21   23. okt 2008 Jeg HAR prøvet at have problemer med startrelæet før, og det virker IKKe til at være problemet denne gang. Jeg har et nyt og godt batteri på, og kan se, at det lader fint..intet problem der. SÅ....jeg tror måske, at der er "fugt i fugen"..hi hi..ved startrelæet og ensretteren eller dødemandsknappen.
    Jeg bliver nødt til at prøve lidt af hvert..ellers giver jeg dig lige et kald, Allan..og hvis den skal brændes eller smides af h..til, så ringer jeg til dig, Flemming..hi hi


  • #22   23. okt 2008 @ Flemming.
    Har haft min i 6 år nu. Ingen problemer elektrisk ud over 1 batteri, også starter relæet nu på banecyklen. smiley


  • #23   23. okt 2008 Hvis den siger no start, så prøv lige fejlkoderne.. De må kunne fortælle dig noget, når den nu ved at der er "no start". :-S

  • #25   23. okt 2008 jeg tør næsten ikke fortælle, at jeg har ikke haft problemer med mit startrelæ siden jeg smed et Yamaha startrelæ på Mille...æhm..sorry!! Og Allan..der står ingenting om "no start" i fejlkoderne...kan du finde det, søde??

  • #26   23. okt 2008 Du skal lave trickset med ledningen, så fejlkoderne kommer frem.

    har du set linket længere oppe der beskriver hvordan du gør det??

    Gør du det rigtig skríver den EFI også en to cifret fejlkode i displayet til højre.


  • #27   23. okt 2008 Start relæ fra en Yamaha.. BLASFEMI!!!!

    Start med at pille det af!!!! smiley

    Hopper lige med på tidens trend. "Udstemme for at skrive Yamaha i denne tråd".. smiley


  • #30   23. okt 2008 Lidt OT: Jeg har også monteret et yamaha relæ på min (efter ide fra Christina!), det resulterede i at der kom så meget strøm til starteren at min allerede noget slidte starterkobling brændte helt af smiley

    @ Allan: Der er ikke noget galt med bagbremsen på RSV Mille, men der er mange som ikke kan finde ud af at vedligholde dem.. og hvis du ikke mener du har brug for bagbremse på en MC, så har du noget at lære smiley

    Thore


  • #31   23. okt 2008 Well.. Sådan kan man da også sige det Hjorth, ikke helt forkert. smiley

    Fik du styr på dit spejl, eller skal jeg i garagen??


  • #32   23. okt 2008 Hej Thore:

    Du tager bare med en tur på Padborg Park eller STurup, vil gerne lære mere..

    Desuden er det ikke starter relæet der fiser "starter koblingen" af(sprag clutch - ved ikke hvad den korekte danske betegnelse er, men en kobling er det ikke!), det er hvis man giver for gas når man starter den, så SLÅR den rullerne tilbage, og derved går den i stykker.
    Min egen har kørt 45.000, det har aldrig været et problem med den, Har skiftet den på en cykel der kun havde kørt 10.000.. Driver error, mate!!!!!


  • #33   23. okt 2008 @ Don T:
    Har set dig i flere tråde. Du jorder altid Apriliaer når du kan. Du har aldrig ejet en, jeg ved ikke om du har prøvet en.. Men du lytter til alle fordommene!!
    Har haft en i 6 år, og kørt 45.000km på den. Har hjulpet flere med service plus diverse mods. Skriver på Amerikanske og Engelske forums.!
    Det er en af de bedst byggede cykler, og rotax motoren er stort set skudsikker. OG har samtiddigt sjæl.!!

    Men giv mig en af dine fordomme, og jeg vil med fakta gøre den til skamme!!
    FORZA APRILIA


  • #34   23. okt 2008 Allan allan... rolig nu.. ingen grund til at vi skal bide af hinanden.

    Jeg er udmærket klar over hvad en starterkobling er, også på en RSV mille. Jeg har tidligere skiftet en RSV Mille. Og du har helt ret i at det ikke er en decideret kobling, men det ændrer nu ikke ved at det rent faktisk hedder en starterkobling.

    Og jeg tror da gerne på at din ikke har været gået i stykker i det din er en 2001 model, starterkoblingen er kun et issue på 98-00 modellerne.
    Den bliver også slidt uforholdsmæssigt hurtigt selv når man starter på den rigtige måde på 98-00 modellerne (uden at give gas!), og det går rigtigt hurtigt, hvis man tillige har strømproblemer. Yderligere så er det heller ikke ukendt at fjederen som holder "rullerne" i starterkoblingen på plads kan knække og derved bevirke at den bliver defekt, og det og det er også det at huset er slidt.

    Men det er altså din holdning at bagbremsen på fabriksracere o.l. er til pynt?

    Thore


  • #35   23. okt 2008 Jeg bider ikke, står bare ved det jeg ved. smiley
    Også har jeg tidligere set lignende tråde af Don T. Og er træt af at høre på hans fordomme. Det er oftes fordi han har hørt et eller andet.!
    Kender du nogle ejere af Aprilia der er utilfredse med deres MC??

    Ved faktisk ikke om den er svagere på 98-00 modellerne. Den jeg skiftede en på var en 03.. Og alle jeg har hørt om de er gået på har måttet gå til bekendelse og måttet sige - ja, jeg giver håndgas når jeg starter den, og den smutter til tider lidt op omderjninger i det den går igang - dem der giver et lille pift på håndgassen og starter, har og får ikke ikke problemet.

    Jeg ved ikke hvad du vil bruge en bagbremse på en sportscykel til.. Så snart du bremser tager du al vægt af baghjulet.. Men som jeg siger, vil jeg gerne lære mere..
    Jeg må dog sige at oftest når jeg ser folk kører på bane første gang og vælter, er dem der har lært sig at bremse på begge hjul..!


  • #37   23. okt 2008 Her er en lang tråd om det på det 2. bedste forum for Aprilia:

    Trådstarter skriver godtnok med en tung Skotsk accent, men han har fuldstændig ret, og ved virkelig hvad han taler om. Omend hans pædagogik kan diskuteres. Ved det er svært at forstå, men læs det et par gange, og giv ikke op. Og kender du en skotte, så tænk på hvordan det vil lyde vis han siger det - det hjælper også. smiley Ellers spørg.

    http://www.bikersoracle.com/rsv/forum/showthread.php?t=3600&highlight=sprag+clutch


  • #38   23. okt 2008 Tja.. Deler ikke smag med ham, men jeg bruger heller ikke hver tråd jeg kan på at disse Kawazaki..

    Det eneste der kunne få mig til at købe en japaner er, deres skide små 200 hk.. VIl man følge med på banen er der ingen vej uden om.. smiley

    Håber RSV4 bliver til at betale inden for en nær fremtid, eller jeg nakker den i Lotto.. smiley


  • #39   23. okt 2008 Hrm.. Admin, ønsker mig stadig den funktion med at kunne rette i et indlæg!!

    Det er bare iorden med spejlet.. Har en del på lager til sådan en..
    Hvis du er frisk på blink i spejlene, har jeg 2 fra en 04 til at ligge, som jeg aldrig selv har fået strikket på. smiley Fik en god ide på Ebay en dag, men de kræver et mellemstykke.


  • #40   23. okt 2008 Jeg har aldrig haft de problemer med min Falco, men OK jeg har af gode grunde heller ikke haft fugt i sprækken.
    smiley


  • #41   23. okt 2008 (link fjernet)

Kommentér på:
Millen vil ikke starte efter regn...

Annonce