Naked eller med kåbe??? religion {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg overvejer meget at købe en sv 1000 men så er spørgsmålet. Med eller uden kåbe.
Jeg ved godt at uden kåbe så er der mere vind men er det holdbart også på ture over 200 km
Grunden til at jeg tænker -kåbe er at det forhåbentlig automatisk dæmper min hang til at vride øret for meget, men samtidig vil det også være surt og smide MANGE penge efter en naked hvis lysten så blæses væk.
Hvad er i andres erfaringer med at gå fra kåbe til naked. Fortryder i???? eller er det bare fedt?? Kan i godt tage på langture +500 km/dag uden i mister lysten??? Input ønskes.
Salget af naked bikes er jo stigende så der må være nogen derude som har erfaring.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men som du selv siger, vil en naked lægge en naturlig dæmper på hvor hurtigt man gider køre - og således er det også en af årsagerne til jeg købte sådan en.
Vindpresset er større på overkroppen, men der er væsentligt mindre turbulens da der ikke er et kåbeglas til at forstyrre luftens vej.
Det er selvfølgelig lidt hårdt for brystmuskler og nakke, men problemet var væk efter den første måneds tid i mit tilfælde.
Jeg kan uden problemer holde en konstant marchfart på 140-150 over længere strækninger, men det er bare SÅ sjældent det sker, da jeg HADER at køre ligeud, som pesten.....
Valget af hjelm har også lige pludselig mindre at sige hvis man kigger på f.eks støjniveau, da de fleste hjelme faktisk gør arbejdet bedst i uforstyrrede luftstrømme.
Naked cykler indbyder til sjov og ballade når man sidder så oprejst på dem, og jeg føler personligt at jeg har MEGET mere styr på MC'en end en man ligger ned over.
HVIS du ender med at købe en SV1000 - kåbe eller ej - så gør dig selv den tjeneste at gøre plads i budgettet til minimum et progressivt fjederkit til 2350 (HyperPro) + montering. Det gør mirakler for cyklen.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Der er en næsten pervers tilfredsstillelse ved at køre fra folk på sportscykler på de små veje, hvor hastigheden passer mere til en naked.
Det er både et sikkerhedsaspekt og også ganske kørekortbevarende.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 523
Mange lange ture så skal der kåbe på , men det er sku sjovere at køre uden. En SV1000 N er bedre på de små veje end en SV 1000 S , bedre køre stilling og bedre føling med forhjulet.
Ang. hastighed hhmm , du får en bedre workout på en naked , 200+ i en 30 min. tid , så behøver du ikke besøge fitness centeret i et par dage .
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 523
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 52
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
Det er for øvrigt ingen problem at holde 160-165 ægte km/t over stræk på 600 - 700 km
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
- men jeg læner mig bare op ad vinden, i stedet for at hænge fast i styret..
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Ved langture kan du jo bare sætte en lille lygtekåbe på. Det er forbavsende lidt, der skal til, for at få det værste vindpres væk fra kroppen. Også meget forskel på de forskellige cyklers "anatomi" - fx. behøver en naken Goldwing eller en X-4 kåbe, hvorimod Hornet´en behøvede en lille styrkåbe ved længere motorvejskørsel.
Så køb du bare Sajmons naked !!
;O)
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 53
Synes det er fedt at man kan "mærke" farten, og kørestillingen passer mig osse meget bedre!
Jeg har flere gange taget turen jylland-kbh (400km), kan med 1 stop for tankning. Ingen problemer der... Man må jo alligevel ikke køre mere en 130km/t, så vinden er ikke noget problem... Hvis man skulle ende i Tyskland, kan man dog sagtens køre hurtigere ;o)
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Jeg kan godt lide at få luft, lidt vindstøj -og motorlyd når jeg kører. Det er faktisk ofte pointen for mig ved, at køre mc.
"kåber er for tåber". (sagt med en vis ironi).
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men med SV1000'eren som du har kig på, skal man være noget af en svækling for ikke at kunne holde ud at køre en N-model ved de danske hastigheder og lidt over.
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Hvis man kan holde sig fast på en SV 1000 med 250km/t+ kan man næppe kaldes svækling ;o)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men kan man ikke holde til 150-160km/t på sådan en, er man svag.
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Jeg har prøvet nogle med kåbe, men det var ikke noget for mig....
Jeg synes ikke det er noget problem at køre på f.eks motorvej uden kåbe, det er ikke noget problem!!
Og helt ærligt, det er sgu da også super fedt at naked bikes er billigere
Naked eller med kåbe??? religion