{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekomfort på "naked"
  • #1   29. maj 2014 Jeg er skiftet fra Suzuki SV til Z750. Der er meget bedre komfort på Z750. Man sidder dejlig oprejst, det skåner ryggen og der er ikke samme belastning på skuldre og arme ved lav fart.
    Sædet på Z750 er lidt hårdt, men med skiftende kørestilling/stil så går det fint. Havde min fra Slagelse til Århus, tog den i ét stræk, undtagen lige en benzinpause, men der var ingen problemer. Fartvind er der selvfølgelig mere af end på en kåbecykel, men på ingen måde generende ved motorvejsfart.
    Jeg kan kun anbefale den.
    Nogen siger stellet ikke er stift nok, og affjedringen for blød til hurtige sving på små veje og baner. Det er ikke noget jeg mærker.


  • #2   29. maj 2014 Jeg synes en "naked" bike ser flot ud, men det kræver sin mand at holde sig fast når man kører over 150 km/t.
    Jeg har oplevet en del turbolens på kåbecykler men ikke haft det som problem på naked modellerne.
    Trækket i hjelmen opad er det samme om det er med eller uden kåbe


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 23
    #3   29. maj 2014 Jeg har kun kørt naked som motorcyklist. Havde en gsf 650 som startcykel og er nu på en z750 fra '07. Kawaen er efter min mening en fantastisk mc til prisen. Jeg har kørt mange kilometer i et stræk på min, og selvfølgelig får man øm bagdel og motorvejsstrækninger er ikke det fedeste på en naked...
    Du er dog nødt til at prøvekøre modellen, så du kan danne din helt egen mening.

    Mvh søren


  • #4   29. maj 2014 Jeg kører på en suzuki gsr 750 jeg kan kun sige at motorvejskørsel i lidt blæsevejr kan være hårdt for nakken hvis du kører over de 150 kmt. men som de andre siger tag en prøve tur. Har selv kørt fra hartzen og til Århus med kun benzin pause og det gik ganske fint men øm røv får man vel på alle mcer:)


  • #5   29. maj 2014 Jeg har haft div forskellige mc, vil du køre stærkt, og køre du i alt slags vejr, så er en mc med stor kåbe dejlig, havde en Honda ST1100, den var rigtig god til det.
    Men nu hvor jeg også har bil, og mc kun er for sjov, så er det slut med kåbe, så er det en del af oplevelsen, at mæke vinden suse. Men husk du kan ofte, montere et andet styr, og så sidder man, ikke helt så sammen krøllet, på en sports maskine mere, men har stadig noget der, der køre godt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #6   29. maj 2014 Komfort er jo meget individuelt, så det er svært at generalisere alene baseret på MC typen, men den største forskel på naked og kåbe er hastigheden man kan holde ud at køre.

    De fleste siger fra omkring 140-150 km/t i længere tid, hvor man på en kåbecykel ville kunne cruise derudaf med 200 uden problemer.

    Personligt er jeg til naked eller lignende på grund af den oprejste kørestilling. Fartgrænserne i DK er jo ikke helt tilpasset kåbecykler. smiley


  • #8   29. maj 2014 Har også lige skiftet fra kåbe cykel til en naked ..
    Det er bare som om det er lidt sjovere og meget mere behageligt for ryggen smiley motorvej er jeg ikke fan af, men hvis det er det eneste negative så går det jo nok smiley


  • Tyndsvaer
    Tyndsvaer Tilmeldt:
    maj 2010

    Følgere: 2 Svar: 6
    #9   29. maj 2014 Tror mine arme er blevet 2 cm længere efter en sæson på en CB1000R man bliver hurtigt træt af den fartvind. og vejret skal spille 100% før det virkelig er em fornøjelse af køre naked. Er skiftet til en CBR600F4I sport og har ikke fortrudt

  • #10   29. maj 2014 Hvis man skal kæmpe for at holde sig fast på sin nøgencykel så er der noget galt med ens kørestilling eller så er hastigheden over 150km/t.

    Jeg har flere gange uden problemer kørt til Amsterdam og tilbage igen med hastigheder over 160 konstant uden at være øm i armene (selvfølgelig i gamle dage uden hastighedsbegrænsning))))


  • #11   29. maj 2014 Tak for de hjælpsomme meninger og erfaringer. Hvor er det en fornøjelse at folk rent faktisk hjælper hinanden herinde, modsat på bilgalleri, hvor det er en flok børn.

    Som flere siger vil jeg også ud og prøve lidt forskelligt, inden jeg køber noget. Men det ender nok i en naked, da jeg har bil, og den kun skal bruges til hyggeture rundt i Danmark, når vejret er til det.

    Endnu engang tak smiley


  • #12   29. maj 2014 Jeg tror du vil elske den mere oprejste kørestilling på en naked. Og så er Z750 elsket blandt mange, så jeg tror bestemt ikke du går galt i byen med sådan en.

    Naked er sjovere ved lavere hastighed og så får man lov, at beholde kørekortet i længere tid smiley


  • #13   29. maj 2014 Hvis du køber en naked, så køb en der er til at sælge igen, dvs en der ikke er forskruet og en med alustel og abs-bremser

  • #14   29. maj 2014 Naked eller kåbe betyder kun en forskel i regn og så har det betydning for den hastighed, der er rar.

    Personligt ville jeg koncentrere mig meget mere om kørestillinger end noget andet!


  • #15   29. maj 2014 Man kan snildt køre 130 kmt på en naked bike, hvis man ellers sidder rigtigt.


  • Tyndsvaer
    Tyndsvaer Tilmeldt:
    maj 2010

    Følgere: 2 Svar: 6
    #16   29. maj 2014 Er sandt en naked er sjovere ved lavere hastigheder men kan en 600 kåbecykel også bære. Men 240 på en naked er ingen fornøjelse.

    Men hvis du er høj fraråder jeg dig z750 man sidder elendigt. Og sløv som bare fanden. Prøv en nyrer cb 600


  • #17   29. maj 2014 Tyndsvaer - Hvor høj er høj? Jeg er 1.94 og sidder rigtig godt. Fint træk med 0-100 på 3.5 sek en urelevant topfart på 235 km/t. Rigtig at bundtrækket ikke er det samme som en V2, men jeg savner ikke noget. Over 5000 omdr er helt fint.

    Kom med argumenter i stedet for bare at sige det er elendigt.


  • #18   29. maj 2014 Der er mange ting der er imod Z750:

    Dårlige bremser der samtidig mangler føling.
    Meget høj vægt.
    Utrolig blød stel.
    Slatten affjedring
    Teknisk meget gammeldags


  • #19   29. maj 2014 Glenn B

    Til tider finder jeg det simpelthen fantastisk hvad en teknofixeret racerrøv kan finde på at skrive!!!!

    Du udtaler dig stik mod en tilfreds mands opfattelse. Hvad tror du egent lig han mener om sådan en udtalelse?

    Jo, I værste fald føler han sig nedgjort!!!

    I bedste fald mener han, at du ikke har styr på det du udtaler dig om!!!!!



  • #20   29. maj 2014 Knud - hvis der hentydes til mig, så føler jeg mig på ingen måde nedgjort. Jeg er 100% tilfreds med min Z750.
    Men jeg kan derimod undre mig over hvordan man kan sige en bestemt mc er et dårligt valg, uden man har en idé om hvordan føreren har tænkt sig at køre den. Det er muligt det er et dårligt valg til ræs, men så vælger man vel ikke en Z750? Den er vel dømt ude allerede ved en relativt høj vægt.
    Det er en meget unuanceret holdning at have til tingene, i min verden. Det er fint man skriver den er ringe grundet bestemte dele, men man skulle måske lige knytte den kommentar til, at det er hvis der bliver gået til den det kommer til udtryk. Og hvad er det i øvrigt dårligt i forhold til? Bmw S1000rr...


  • #21   29. maj 2014 OK Simon Ø:

    Det var jo dig jeg havde i tankerne, og du faldt ikke "I værste fald" men der er jo ikke nogen tvivl om at du er "I bedste fald" - og du har min fulde forståelse for dette.


  • #22   29. maj 2014 Der er vist ikke meget racerdreng over mig og flertallet af de køretekniske erfarende der prøvekører div z modeller siger de samme ting som jeg gør.

    Og mht ikke at vide hvad man snakker om er det vist dig der skal snakkes om Knud.Du har problemer med dit postevand, bilolie og naive tro om at man kan vaske vejsalt ud af alle krogene på en mc med vand og en svamp.

    Jeg har skruet og kørt en del på div z-modeller så ja jeg har været rundt om dem


  • #23   29. maj 2014 Glenn:

    Hvis nu du bare havde skrevet

    "synes jeg" under #18, så havde det hele fremtrådt meget anderledes.

    Dine andre kommentarer kan du jo have i fred, der bliver vi to nok aldrig enige, og det er nok fordi MC-en opfylder helt forskellige behov for os:-)


  • #24   29. maj 2014 Ja jeg er glæder mig til, at få plade på min Kawasaki ZX10R, der er monteret med superbike styr, den syntes jeg køre godt, med det nye styr. den er også rimelig let, nok med hk, og til mit brug gode bremser.
    Men jeg ville da også, gerne have en XJR1300 igen, selv om den er tung, og blød i det.


  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #25   29. maj 2014 Jeg kører selv på suzuki sv650 naked og elsker det. Kørte på en aprilia rs 125 i et par år, og begyndt at få ondt i lænd/ryg/skuldre efter 1 times kørsel. Men på sv'en kan jeg køre i lang tid, før jeg begynder at blive træt. Den har en dejlig siddeposition.
    Det er selvfølgelig et minus ved motorvejskørsel, ikke at have kåben på, men holder man den under 110-120, er der ikke et problem.
    Hvis man kører hurtigere end det, skal man sku passe på ikke at blive blæst af helvedes til.


  • #26   30. maj 2014 Svar til # 3 Søren L

    Damm det er godt jeg ikke har mødt dig når du kører NAKED...

    Jeg kører en Cb 1000 RA og har skiftet fra en VFR 800 VTEC... Har slet ikke fortrudt det et sekund.. Kører oplevelsen bliver bare en tand mere intenst når man kører på en naked bike... Jeg bruger min MC til hyggekørsel og gider slet ikke motorvejskørsel...


  • #27   30. maj 2014 Jeg har kørt naked bike i mange år, har dog kåbe nu, men har været mindst ligeså glad for naked. Man kører en smule langsommere, men sidder så lidt bedre, godt udsyn og et bredt styr, så man kan wrestle mc'en ned i svingene er sku os fed...

Kommentér på:
Kørekomfort på "naked"

Annonce