{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suzuki sv1000 vs. ducati 800ss
  • Lennarth N
    Lennarth N Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 57
    #1   3. okt 2008 har prøvet ducatien men ikke sv1000 derfor er jeg i tvivl

• Lennarth N
    Lennarth N Tilmeldt:
    jun 2005

#2   3. okt 2008 plus min højde og vægt duer ikke sammen med en monster!

• #3   3. okt 2008 Ud og prøv en SV 1000 der er nok af dem og når du har prøvet den er du ikke i tvivl mere :o)

• #4   3. okt 2008 JEg er 190, sidder fantastisk på en monster 600 smiley

• #5   3. okt 2008 Store herrer og 2-cyllindrede maskiner ??
    Denne her er sagen: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=39459
    Har ejet SV 1000 S: Hmmmmm ........
    :O/
    Mere larm end fornøjelse i forhold til BMW´en !!
    ;O)
    .............og helt ærligt - det ser sgu ikke specielt fedt ud, når der kommer en høj fyr på en "lille" maskine. Folk tror sgu man kører pocket-bike !!

Men kommer jo i sidste ende helt an på hvad man vil med sin mc.
    Pøj - pøj med valget.
    ;O)

• #6   3. okt 2008 James B.. nu var det jo ikke en BMW han spurgte på , det kunne jo være han gerne ville lidt hurtigt frem ;o)

• #7   3. okt 2008 hvis du er i tvivl så tag ducatièn . så kan du KUN gøre det bedre næste gang du handler .

• Lennarth N
    Lennarth N Tilmeldt:
    jun 2005

#8   3. okt 2008 jeg kan hører at i ikke er så glade for ducatien.

• #9   3. okt 2008 det er med rigtig mange ducati folk som det er med bøsser.
    bøsser tror tit at alle andre mænd altid har drømt om at prøve en mand .

not i my lifetime .

ducati folk tror tit at deres mc er noget andre er misundelige på .

not in my lifetime .

hmmmm gad vide om der er en sammenhæng et sted . hmmmmmmmmm.
    nå pyt det lader vi ligge .

• #10   3. okt 2008 Here we go again .... hvem henter popcorn :o)

• #11   3. okt 2008 Personligt syntes jeg at 800 ss'eren er mere raffineret end f.eks 900ss (som hekto virkelig kan bruge timer på at brokke sig over :))

Problemmet er måske at den kører for godt, nogen kan godt lide at motorcyklen snerre tilbage af dem, andre kan bare godt lide at det hele går op i en højere enhed.. sv1000 er en meget solid god maskine, men jeg finder den usofistikeret og grov, dels i sin styrring (som efter min mening er tung og sløv i forhold til den lette og præcise ducati) og dels i dens bremse evner.

På plus siderne er sveren betydelig mere potent motormæssigt, og kan virkelig levere noget power og moment.

Jeg ville nok se på hvad man helst vil, rå brutal power, eller let og sofistikeret sving æder...

• #12   3. okt 2008 (-: (præsi)(dækmanden) Dem der benægter homosexualitet mest, er oftest folk der kigger ud fra skabet smiley

• #13   3. okt 2008 ha ha ha ha . ja jeg kigger sku ikke ud fra noget skab det kan jeg da love dig . men fred være med dem der gør . jeg har flere bekendte der er homo og så længe de ikke tror jeg er det er jeg skam fredelig nok .

• #14   3. okt 2008 Du kigger ikke ud, så du er altså ude af skabet? smiley Sorry.. ville ikke hijacke tråden, men den lå lige til højre benet... smiley

• #15   3. okt 2008 jeg havde en ducati 750ss. rigtig dejlig maskine. åd sving, lød fantastisk, så godt ud.... men eneste minus var den motorgang. jeg synes ducatierne er en smule "rå" i deres motorgang. hvis man som mig bor i byen. ka det godt være ret dræbende. hård kobling. men på landevej er den fantastisk.

• #16   3. okt 2008 Den er feset ind Junior....og regnede med det skulle være med stil !!
    ;O)
    Tror slet ikke du er klar over hvor hurtigt en GS´er kommer igennem svingene ude på de små sogneveje.
    På de lige veje er SV´eren selvfølgelig klart den hurgtigste. Men hvis man ikke kan finde ud af andet, end at køre ligeud, så er det da en SV´er han skal ha´ !!
    haha...
    ;O)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #17   3. okt 2008 800SS'eren sidder man SÅ meget mere ekstremt på end SV'eren - er du parat til det?
    En ting er en prøvetur på 20 minutter, men i det daglige tror jeg ikke du vil blive super tilfreds med SS'eren da der er ret meget vægt på hænderne.

Nu siger du ikke hvor høj du er, men hvis du er over 185cm og har nogenlunde normal kropsbygning, så er der meget mere plads på SV'eren til dig.

Der er ingen tvivl om at SS'eren er en MEGET mere raffineret maskine end en SV'er både med hensyn til bremser og styrevillighed, men til gengæld vil du aldrig skulle være bange for at tage Suzukien en tur sydpå uden varsel og uden at medbringe en masse reservedele... smiley

Forskellen i pris på de to maskiner, kan så rigeligt opveje bedre affjedring på en SV'er - da det er lige for meget til den komfortable side, efter de flestes mening.

Vi kan sagtens sidde her og fortælle dig en masse ting, men i sidste ende er det hjertet du skal vælge med.
    Gør du som de fleste og kun kører 5-8000km på en sæson, vil SS'eren holde et par år før den giver dig mekaniske problemer, og SV'eren ca. for evigt.

Jeg kører selv SV'er, og vil absolut IKKE mene at det er den endegyldigt fedeste maskine. Jeg har dog selv så mange penge og så meget vilje at jeg bare bygger den om efter mine behov - men det er jo med al sandsynlighed ikke de samme kriterier som du vælger efter. smiley
    Jeg har siden november 06 kørt 54000km på min, og udover sliddele har jeg kun skiftet et benzinpumpe relæ på den, grundet at det ikke kunne tåle vand hvor jeg havde placeret det.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#18   3. okt 2008 James B - Hvis den BMW er så fantastisk, hvorfor sælger du den så?

Jeg tror at de fleste udemærket er klar over at det i meget højere grad kommer an på føreren end motorcyklen, hvor hurtigt man kommer frem på køreturene... smiley

• #19   3. okt 2008 Sajmon, øhhh.. Min 750 ssie kørte da fint 10k mellem service (ventilerne stod spot on efter 20k km) hvad er det med reserve dele.. Folk har en klar misforståelse omkring ducati og reperationer, det er så let man kan gøre det selv, og dels så har min ikke slået et hik forkert i den tid jeg havde den (2 år) jeg ligger ikke og kører 30k per sæson bevares, men 10k per, jeg kørte tit inde i kbh uden problemer, og med et par heli bars, bliver kørestillingen meget mere by venlig.

Jeg tog ruten kbh ålborg flere gange i et træk, uden at være øm træt eller lign, så den kan da også bruges til hygge...

Jeg har kun prøvet sv 1000 to gange, af ca. 1 timer per gang, og må sige at det er en fantastisk maskine, og når man kommer fra en 750 desmoduo kan man virkelig mærke hvor meget mere power der er, men samtidig, så mangler cyklen ganske enkelt den smidighed som en 800 har.

Men igen, det er lennarth der skal afgøre det, men jeg tror mange undervurdere hvor god en cykel 800 ss egentlig er...

• #20   3. okt 2008 Sajmon...læs min profil, under GS´eren - der er svaret !!
    :O/
    (Junior har osse sin SV´er til salg) ?????
    ;O)

• Lennarth N
    Lennarth N Tilmeldt:
    jun 2005

#21   3. okt 2008 jeg ville lige sige at jeg er 190 høj og CA. 140 kg ja jeg er en tung mand

jeg har også kikket på en zx-6r så må jeg bare bide i det sure æble med forsikringen.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#22   3. okt 2008 James B - Det er ikke 3 klip, men en betinget frakendelse.

Sådan en har jeg også, så hold op med det tuderi.... smiley

Lennarth - Som sagt skal du lade dit hjerte vælge, og prøveturene vare LÆNGE....

• #23   3. okt 2008 Lennarth , er du til V2 så prøv også lige en Honda VTR , stor forskel .

• #24   4. okt 2008 Hej Lennarht har selv haft DUC 800 ss god mc men ikke så fed til by kørsel kun hvis du kan li. at skifte gear hele tiden, har ikke prøvet en SV ,men ville nok fortrække den hvis jeg skulle vælge...

Kommentér på:
suzuki sv1000 vs. ducati 800ss

Annonce