{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Kn vi gøre noget selv??? {{forumTopicSubject}}

Efter Emil Finis tidligere tråd siger jeg...se nedunder. Hvad mener i andre?Disse film "think bike" kampagner har kørt i uk i mange mange år...jeg husker dem fra før jeg tog MC kortet for 25år siden.... ja grunden til dem er nok det sammen som det der skete i DK i år ,rigtig mange dødsfald.Tilbage i 1980 i UK var det sådan at for hver 10 MCer der kørte hjemfra var der kun 9 der kom tilbage samme aften!! Det kunne være en bedre ide var at få De danske MC foreninger, blad, klubber osv til at selv lave en "Tænk Bike" kampagne og betale for TV.....Biograf plads...... vi kunne også gøre noget til træf osv klistermærker...... Lave en fælles opmærksomheds tur igennem KBH. Jeg tror at hvis vi venter til regering, trafik myndiheder reagere kunne der gå 2-3 år og hvis man bruger de sidste to års statistik betyder det at over 70 af os ikke ser 2010.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kn vi gøre noget selv???
  • #1   25. sep 2008 sælg cyklen

personligt gider jeg ikke bruge mere tid på det, kør eller lad være

• #2   25. sep 2008 Ikke nogen dum ide... Der har godtnok været mange mc uheld i år smiley

• #3   25. sep 2008 der har godtnok også været mange motorcykler i år. og mange kørte kilometer. (og mange billister der ikke ser sig for før de svinger til venstre, kører ud på vejen, eller laver en uvending.)

• #5   25. sep 2008 Det er jo sådan hvadenten man vælger at stikke krydderen i jorden eller se sandheden i øjnene så er det SKIDE farligt at køre MC, det ved vi alle sammen (forhåbentligt), så lad os prøve alle de kneb der findes for at minimere skader, død og lemlæstelse

• #6   25. sep 2008 -K007-
    Jeg er enig. Alle de der RIP tråde er platte og mange brugere svælger og nyder disse tråde (ups sagde jeg det).

Lev livet (også på mc) og acceptere at uheld sker..

Hilsen
    Bonneville.

• #7   25. sep 2008 "Med mindre meningen ligefrem er at frarøve folk deres køreglæde og skræmme dem til at sælge deres mc !!!!"

Nej, Jeg havde egentlig i sind at vi kunne bliver lidt gladere ved tanken om at VI selv tager et ansvar for vores kollektiv sikkerhed. Jeg nyder at køre motorcykel og det der hører til, Jeg bruger den også som daglig transport undtagen sne og is dage. RIP tråde er nemt at skip uden om hvis ikke man er interesseret, og I og med denne tråd er placeret i general diskussion ville jeg ikke undskylder den. Den skal måske forstås som en opfordring til at vi gøre noget konstruktiv selv i stedet for at skrive negative poster og tråde.

• #8   25. sep 2008 Jeg har være instruktør på flere kørekursuser, og jeg nå godt nok indrømme jeg har ikke svær ved at se hvorfor der er så mange dødsulykker.
    Det er skræmmende at se hvor, ringe LANGT de fleste køre. Det der så er mere skræmmende er at på EN DAG kan 95% lære at håntere sin cykel på et rimlig plan.
    Det der virklig pisser mig af, er at se hvor bange de fleste er for at bremse. Det er tros alt bremsen der kan stoppe cyklen/dig og undgå sammen stød.

Min forslag er der for klart, forsikringsselvskaberne bør gå ind og sige:
    Rabat på forsikring, hvis du deltager i min et kørekursuser om året. Det SKAL være en frivillig ordning, jeg er MEGET modstander af tvang.

• #9   25. sep 2008 CH M

Synes egentlig det er en god ide med årlige kørekurser som en mulighed, men det skal godt nok være en klækkelig rabat på forsikringen for at det vil kunne betale sig. Sådan et kørekursus koster jo nemt 2500kr. (ikke 100% på det med prisen) og det er over halvdelen af hvad jeg giver for min kværns forsikring.

• #10   25. sep 2008 Ved godt det ikke skal være for rabattens skyld at man tager kørekurset, men tror bare der er mange der synes det er for dyrt.

Der vil sikkert altid ske mange uheld på MC sålænge der er så mange som bruger kværnen som et sæson/hygge legetøj og ikke et dagligt transportmiddel hvor man får lidt mere rutine på rygraden...

Mvh
    Ham som gerne vil på et kørekursus, men ikke helt har fået prioriteret økonomien til det smiley

• #11   25. sep 2008 lidt morsomt sidste gang sådan en tråd var oppe, en ville lave memorial tur etc, alle røg lige på vogene og med tårer i øjnene roste opretteren, for initiativ, der var ingen grænse for superlativerne

lige indtil det kom til at realisere det, så døde den tråd LOL

som nævnt sælg eller kør ud og nyd de sidste gode dage i sæsonen

• #12   25. sep 2008 Martin C

Du kan iøvrigt melde dig ind i denne gruppe - der har du mulighed for at gøre en del for sikkerheden på MC'ister.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=192

• #13   25. sep 2008 Du har så evig ret Henning !!!

Kørekurserne kunne sagtens supleres af en tur på landevejen hvor erfarne motorcyklister/instruktører udpeger og forklarer om farlige steder og situationer.

• #14   25. sep 2008 ærligt talt : hvorfor al det her snak om sikkerhed ?????

kør eller lad være hvis man ikke føler sig sikker !

• #15   25. sep 2008 Prisen på kørekursus vil jo helt sikker falde RIGTIG MEGET hvis der var 50.000 der skulle have et om året.
    Og hvis forsikringsselvskaberne selv stod for dem, ville prisen noget let kunne komme unde 500,- om dagen. pr deltager. Jeg tror da også rigtig mange gerne vil betale 500,- for et kørekursus hvis det samtidig gav 500,- i rabat på forsikringen.

SpiRiLLeN pÅ CoKe. :</ .
    Sikkerhed er nu engang en meget vigtig faktor. De omkostninger der er forbundet med sygemeldinger pga skader koster samfundet temlig mange penge hver år... ALTSÅ MINE PENGE !!
    Men kan da kun give dig ret, hvis man ikke føler sig sikker på gade skal man holde sig væk.. Hvilket jeg så har indset for mange år siden. Tror jeg ialt har kørt under 5000 km på gade (På motorcykel) og små 50.000 Km på bane.

FLERE RACERBANER JA TAK !!!

• #16   25. sep 2008 smiley det samme her , flere baner ..... ved dog der er nogle baner på vej
    og løgstør KT. er godt igang smiley

• #17   25. sep 2008 jep bare vent smiley

• #18   25. sep 2008 Martin C: "Lave en fælles opmærksomheds tur igennem KBH." - Tror du ikke bilister/andre nærmere vil se på det som en "klynke-tur" hvor de både synes vi er i vejen for dem og tænke, "så kan de mc'ister" lade mc'en stå? - Med de antal mc'er der er på vejene nu, og vores køremåde, samt de bilister der overser mc'ister, tror jeg ikke vi får dødstallene ret meget ned, ved noget form for kampangne ;o/

Winnie- Klart at vejvæsenet må rengøre vejene, men der kan jo ikke stå folk fra vejvæsenet rundt omkring (som de gør på poster ved orienteringsløb) både i sving og rundkørsler ;o)

CH M - Synes dit forslag er rigtig godt: kørekursus/forsikringspræmie, der tror jeg en stor del af hunden ligger begravet :o)

• #19   25. sep 2008 hmm jeg har fuld repekt for folk på to hjul og for dem på fire, problemet ligger jo nok mere i at dem med fire hjul faktisk ikke helt ved hvordan den tohjulet reagerer/kan reagere i forskellige situationer, så hvad med at få lidt 2hjul ind i 4hjuls kørekortundervisning?
    simpelt fortælle om flere situationer hvor 4 har gjort skade på 2, det gjorde min kørelærer meget ud af for 5 år siden og det er billeder der sidder i mit hoved endnu... specielt en historie med en mc, der havde "glemt" at dreje i en rundkørsel og underkroppen stadig sad på cyklen mens overkroppen hang i et træ... og selvsamme person nåede at se noget af sig selv inden han mistede bevistheden, alt sammen fordi en billist lige ville....
    ja det er farligt at køre, og jo mere man gør opmræksom på det jo mere fokus der bliver sat på og jo mere der bliver skrevet og sagt jo mere tænker ALLE over det... tag 10 af farten kender vi alle. vi ved det men gør vi det... hmm nej men vi har det stadig i baghovedet...
    på mc må man bare tænke sig om og tænke tanken at billisten ikke ved hvordan reaktionen er eller kan være fra en selv... (har ikke selv kort men det har profilejeren, min kæreste) og han er ikke i tvivl om at hvis han bliver slået ihjel i trafikken på sin mc, så genopliver jeg ham og slår ham ihjel selv bagefter, vel at bemærke hvis det er fordi han ikke tænkte sig om... jeg mener ikke at man burde kunne få mc kort hvis ikke man har kørt bil i X antal år, for før ved man ikke hvordan andre reagerer elelr kan reagere...

kørekurser og rabat på forsikringen bør vist gælde alle på hjul... :0)

• #20   25. sep 2008 Kør hurtigt og ta´ masser af chancer.....................

• #21   25. sep 2008 ja jo hurtigere man kører , des mindre tid er man i farezonen

• #22   25. sep 2008 det er jo bevist at jo kortere tid du er på vejen jo mindre er chancen for at være med i uheld, så håndtaget rundt og så derudaf... :0)

husk nu: fra 0 til kirkegården på 3 sek!

• #23   25. sep 2008 Jeg har ikke købe en 1000 ccm for at køre 50 km/t .

bare man ikke kører så andre kan komme til skade ser jeg ikke noget problem i at tæske kværnen, der er så mange herinde der er hellige, men jeg har set dem køre...... så......

• #24   25. sep 2008 glorien er ikke nem at have i in hjelm smiley

• #25   25. sep 2008 det er endnu sværere at pudse den i hjelmen - selvom mange prøver

• #26   25. sep 2008 Jesper J: Ja fremviser du lige den statestik der underbygger din påstand ???

Lad mig spare dig for balladen, den findes ikke !!!!

Synes det er på tide at denne tråd kommer tilbage på sporet igen !!!!

• #27   25. sep 2008 har tråden været sporet, og af hvad ???

Kommentér på:
Kn vi gøre noget selv???

Annonce