{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.297 visninger | Oprettet:

Mc Støvler {{forumTopicSubject}}

Hejsa, nu er tiden kommet til at jeg skal kigge på tøj, og jeg må indrømme at jeg er ved at komme lidt i tvivl. Skal jeg have mc sko/støvler eller ej?

Jeg bruger min cykel til skole/andet hvor jeg skal hen og den vil blive brugt HVER evig eneste dag. Ved at en mc støvle beskytter ankel, foden osv, og hvis man har normale sko på og vælter, så slides den normale vel hurtigt af?

Hvad er jeres mening på at køre mc hver dag uden beskyttende fodtøj?

Synes bare det er lidt besværligt at have et par ekstra sko med hver dag, da jeg ikke kan gå i stive støvler ovre på skolen, men det kan da være en nødvendighed HVIS beskyttende fodtøj bliver valget alligevel. Hvad synes I ?

Hilsen Jens

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc Støvler
  • #1   4. sep 2008 Hvor slemt kan det egentlig gå til hvis man har normalt fodtøj på ? Ved godt alt kan ske, men er der nogen der har erfaringer med at komme til at vælte i normalt fodtøj, så vil jeg da gerne have historien og vide, og hvad der skete med foden/resten af kroppen.

• #2   4. sep 2008 Jeg kører helst med fuldt udstyr, dragt, støvler og handsker, man ved aldrig hvornår uheldet er ude, det sker dog på kortere ture at jeg kun har mine træsko og mc jakken på, men det er ikke noget jeg vil anbefale, det ser ikke så godt ud når foden er foldet om til en sommerhat.............

• #4   4. sep 2008 Har de ikke noget omklædning der hvor du er, hvor du kan ha' et par sko stående?

• #5   4. sep 2008 Mike - Tjaa, det er jo skolen, og jeg går fra klasseværelse til klasseværelse, så det er ikke nemt. Tror heller ikke at jeg kan efterlade noget oppe på skolen og så regne med at det stadig er der næste dag.

Mikkel - Tak for historien, viste noget om hvad der kunne ske ved små ting.

Resultatet må vel næsten være at jeg har klipklapper/små sko uden snørebånd med i tasken? Og så skifte når jeg er inde i klasseværelset. For jeg har i forvejen det hårdt nok blot med at regne ud hvor jeg skal have: Jakke (Knagen), bukser (Måske knagen), handsker (Hjelmen), hjelmen (På mit bord eller i nærheden?), rygskjold (who knows :/) og nu støvler, men de må vel også stå et eller andet sted i nærheden så smiley Dang, med alt det grej kommer jeg til at fylde hele klasseværelset..

Tak for svarene, keep them coming

• #6   4. sep 2008 Jens L.. jeg kom ud af balance på min Z 750 og fik motorcyklen over min venstre lægmuskel.. havde jeg ikke har dragt og min OXTAR TCX (2400,-) støvle på.. tja.... udstødningen er fandme varm!!!!

Kan anbefale sådan et par.. den er vandtæt.. har kørt i regnvejr flere gange.. og der kommer IKKE vand ind..

• #7   4. sep 2008 På Mosten var jeg vidne til en cykel der lagde sig ned over en fod - det kostede en skinne i benet og 7 skruer..

Jeg har af samme grund købt de dyreste racer støvler jeg kunne komme i nærheden af - måske overkill - men det er sgu noget lort ikke at kunne gå ordenligt..
    smiley

• #8   4. sep 2008 Undskyld.. højre lægmuskel.. smiley

• #9   4. sep 2008 Jeg kører med denne støvle:

http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/36/110/ITEM/Sidi-Vertigo-Corsa-Air-Boots.aspx

Den er ikke vandtæt - man kan få samme model der ikke hedder air og den er - men det er sgu rart at have lidt luft om føderne i varmen..
    smiley

• #10   4. sep 2008 Jens, det klogeste er selvfølgelig at ha' det rigtige fodtøj på. Nu siger du at du skal køre til skolen... tænk også lige over hvor du vil opbevare dine sko og evt. bøger, ikke på ryggen vel? Bare et godt råd smiley

• #11   4. sep 2008 Tiger A / Bokaj - Tjekker lige de støvler smiley Men er jo fattig studerende.

Helle D - Jo, desværre så tror jeg at jeg er dum nok til at have det på ryggen. Er også meget trist over at skulle gå til den situation at skulle have en rygsæk på, men det er vist ved at være det bedste valg smiley
    Kender til det faktum at hvis jeg vælter så er jeg næsten godt som knækket midt over, men andet er ikke nemt. Specielt ikke når jeg også skal køre til vinter, da hvis jeg har det på siden/mc'en så vil det give en forøgning i vægten, og er derfor sværere at balancere med i sne. Har overvejet mange forskellige muligheder. Sidetasker, tanktaske, bagagenet, topboks, tanktaske osv, men jeg kan altid finde fejl ved de forskellige muligheder.

Har tænkt at hvis jeg har rygsæk på giver det -1 i sikkerhed, men hvis jeg tog rygskjold på giver det +1 i sikkerhed. Dem sammen giver 0 og derfor er der balance. Men det er vist ikke en matematisk formel der kan bruges i denne situation smiley Men jo, jeg er meget i tvivl for min fremtidige kørsel med tasker.. Livet er ikke nemt smiley

• #12   4. sep 2008 Det ville dog give en bedre mulighed for at bevæge sig og styre mc'en i sne osv hvis jeg havde en tanktaske på, men de er bare ikke optimale til bøger og laptop, da de mange gange ikke har nogen form for praktiske lommer eller lignende. Det er ofte bare en slags "kasse" man har, og så kan man smide ting derned i.

• #13   4. sep 2008 Evt kunne du prøve at finde en støvle som du kan holde ud at have på de timer du nu er på skolen. En "touring" støvle.

Jeg har selv nogen Puma Desmo og dem kan jeg godt holde ud at have på et par timer, så længe jeg kan lukke dem op engang i mellem.

• #15   4. sep 2008 Jens L.. du skal huske på.. at selvom man køber et par støvle til f.eks. 1200,- et sted og de lover at støvlen er vandtæt.. så ses det ofte på test på bike om hvorfor de billige støvler ofte ikke lever op til det de skriver om.. så kommer der vand ind og lynlåsen blir irriterende og støvlen kunne have siddet bedre osv.. skal man have et par som skal se godt ud og holde mindst de næste 5 år. så gi lidt mere for dem, hvis man har råd til det.. det samme gælder regntøj osv..

jeg læste en tråd, hvor du skrev, at du vil brude din mc det meste af året.. så en god støvle som holder varmen og holder vandet ude.. det er en god ting.
    skrives mester.. jeg skal ind og have mig en lur :o) er ved at blive gammel.. hehe..

• #16   4. sep 2008 Se at få en topboks på den GS500. Det vil løse mange af dine problemer, og den giver ikke nogle mærkbare styreproblemer. Hvis du styrter i sneen er der én ting som er sikker - det er ikke taskernes skyld smiley

• #17   4. sep 2008 Iøvrigt så bruger jeg Rev'it støvler.

De minder meget om disse, bare der er noget lidt hårdere læder på skinnebenene.
    (link fjernet)

En ret blød og komfortabel støvle...

• #19   4. sep 2008 Helt enig med Jakob (Vendsyssel) B. TOPBOKS...det er det eneste rigtige

• #20   4. sep 2008 Tak for svarene, bliv endelig ved smiley

Mikkel - Ja, det ser da lidt mere fixt ud, hvilket jeg godt kan lide smiley Nogen der kender til nogle steder der handler med den slags produkter? Ville da gerne se dem indvendig, samt om der er en mulighed for laptop i dem.

Men må nok hellere ud og prøve nogle støvler så, er det ikke bedst med støvler som varer helt op til læggen? Altså, ikke sådan nogle som stopper der hvor en normal sko stopper, men der hvor rigtig "gummistøvler" ville stoppe?

• #22   4. sep 2008 Køre nu selv med rygsæk når jeg pendler, det skal osse være funktionelt. Men vil du ligge og køre MC i snevejr??

• #23   4. sep 2008 Vildand (Kbh.S) - Ja, det vil jeg. Det er en helårscykel for mit vedkommende smiley

• #24   4. sep 2008 ok, Et godt råd: Få monteret knobdæk og styrtbøjler.

Når bare jeg kan bli fri smiley

• #25   4. sep 2008 Vildand (Kbh.S ) - Overvejer også styrtbøjler - men det med knobdæk det er nok lidt for besværligt. Jeg tager et dæk med godt greb, og håber på det bedste. At skifte dæk for hver gang der kommer 2 cm sne i dkdk, er ikke det værd tror jeg. Det er så sjældent, og så har det vel også sin charme smiley Men tak for rådene, skal have kigget lidt mere på en styrtbøjle.

• #26   4. sep 2008 Jeg er væltet med støvler på, og ville for alt i verden ikke undvære dem. At halte resten af mit liv er noget af det værste jeg ku forestille mig.

Køb nogle med goretex i, det er dyrere, men for satan hvor er mine tæer smadret efter at køre rundt et par timer helt lukket inde.

Men tag et par thongs med i skole og få noget luft til tæerne, kør den afslappede surferstil. Det er også langt sundere for dine fødder

• #27   4. sep 2008 Gore Tex er godt men pebret. Et erstatningsprodukt som Dry-Tex menbran, som Louis bruger er osse vejen frem.

• #28   4. sep 2008 Haha, blev lidt skræmt der Peter K smiley Thongs... Tænkte lidt om du ville have mig i g-streng "surferstilen" i skolen ^^ God bless wikipedia, så jeg fandt ud af præcis hvad du mente. Troede at thongs var en "special" slags sandaler, smiley Men ja, ville da nok være det bedste at have et par klip-klappere med i tasken
    Tak for rådet smiley

• #29   4. sep 2008 Nej sgu da, ingen g-streng. Go commando stilen!

• #30   4. sep 2008 Hmm.. Lidt koldt med commando stilen og en hjelm på i sne vejr, men det er vel et forsøg værd smiley

• #31   4. sep 2008 Er der egentlig nogen der ved hvor man kan få en styrtbøjle til en suzuki gs 500 e ? ? smiley Har ledt, men kan godt nok ikke finde en

• #32   4. sep 2008 Tjek dog lige om det er den rigtige model.
    http://www.louis.de/_10ed503f5ef69437f0fccc67664bbeba94/index.php?topic=list&article_context=bikedb&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&MARKEN_ID=13&CCM=3&typ_id=GM51%252F96&list_total=83&anzeige=0&page=8
    Husk at oprette bonuskort hvis du bestiller + bestil alt det du bare har en mistanke om at få brug for olie, kædespray og.........eksempelvis støvler.

• #33   4. sep 2008 Ahh, takker smiley

• #34   5. sep 2008 Jeg var så uheldig at blive ramt af en bil i 2006, og selvfølgelig skulle den lige ramme højre fod der så blev drejet lidt rundt , resultat: anklen brækket 2 steder og sat sammen igen med skinne og 7 skruer. En knogle i foden knust og lårbenet brækket 4 steder og 20% méngrad. Jeg havde bare et par bikerboots (læderstøvler) på hvor der ikke er meget beskyttelse. Jeg fik af vide af diverse læger, at havde jeg kun haft almindelige sko på, så havde jeg ikke haft min højre fod i dag - at den så ikke har det særlig godt, det er en helt anden side af sagen - men jeg har den!

Så bare et par læderstøvler kan redde foden. Men når du skal køre hele året ville jeg vælge et par ordentlige støvler der kan modstå både kulde og vand, det kan godt være de er dyre men det er en god inverstering.

• #35   5. sep 2008 Lotte Kampmann O - Ked af at høre om dit uheld, godt at du ikke havde normale sko på. Ja, tror også at jeg skal skaffe en slags goretex med masser af beskyttelse i.

• #36   5. sep 2008 Jens L... Lyt til Lotto Kampmann O..

Det er guld det hun fortæller!!

Netop derfor jeg også har givet så meget for mine støvler..

• #37   5. sep 2008 Hvis pengepungen osse skal med på råd, så tjek probiker eller Cycle Spirit serien fra louis. Bare vær sikker på at der er Drytex membran i.

• #38   5. sep 2008 Drytex membran - det skal jeg lige huske smiley

Men ellers har jeg set på nogle oxtar goretex støvler, men det er umuligt at finde en forhandler i dk !!! smiley

• #39   5. sep 2008 Jeg har købt mine oxtar goretex støvler hos yamaha forhandler..

• #40   5. sep 2008 Afhængig af hvor du bor kan en tur til Kiel (polo Motorrad og Louis) eller til grænsen være pengene værd.

• #41   5. sep 2008 Ok, så må jeg prøve at løbe rundt og se om jeg kan finde nogen smiley

Kommentér på:
Mc Støvler

Annonce