767 visninger
|
Oprettet:
Problemer med koblingen til zx7r. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et problem med koblingen på min kawasaki zx7r fra 99. Når den er kold, og man skal sætte den i 1 gear, kobler den ikke rigtig ud, og begynder at kører med det samme. Men når den er varm er der ingen problemer. Jeg har prøvet at lufte koblingen ud.
Nogen som ved hvad der kan være galt????
Mvh steen
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 17
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Kinnne meget nemt være dine koblings plader som (suger vacuum) kan eks opleves ved påfyldning af forkert olie, eller gammel olie.
feb 2007
feb 2007
feb 2007
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 5 Emner: 126 Svar: 1.422
Men er du ikke medlem af zx7r gruppen? ellers ansøg og spørg der inde.
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 154
Jeg havde selv samme problem med min - maskinen trak selv om koblingen var trukket og koblede meget hårdt til når man satte den i gear.
Fik skiftet friktionspladerne - men det hjalp ikke - og har nu fået skiftet alle plader (jern og friktions), så nu er den blevet bedre (men det var også ret dyrt).
Når den er kold trækker den stadig lidt fremad når jeg sætter den i 1. selv om koblingen er trukket - den kobler ret hårdt til - når den er slukket og står i gear, kan jeg ikke skubbe den selv om koblingen er trukket - har haft den på tre forskellige værksteder og de siger at den skal være sådan, så måske er det bare sådan det skal være.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Hvis det er dine plader er det meget normalt det sker når olien er kold og træg, olien bliver jo tyndere når den bliver varm.
Hvis den suger vacuum, betyder det at koblingspladerne forbliver hængende sammen, og derved ikke kobler helt ud. Modsat at den fedter i koblingen.
Men sus ned og snak men den lokale mekaniker og få en fagmands vudering, de plejer at være rimelig hjælpsomme mange steder med spørgsmål, selv om cyklen ikke skal ind og (undersøges af dem)
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 87
Tænk på at din kobling er i oliebad og når den har stået stille er der ikke olie over hele pladen og deraf vil der komme større modstand...
/bm
Problemer med koblingen til zx7r.