{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.151 visninger | Oprettet:

Hvilken V2 ville i vælge? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey folkens...

Jeg har besluttet mig for at skifte min MC ud med noget bedre her i løbet af vinteren.

Og mit valg er faldet på på noget superbike el. lign

Pris skal ligge mellem 100.000 - 150.000,- kr

Har kigget på

Suzuki SV 1000
Aprilia rsv 1000
Ducati evt

Hvad ville i vælge og hvorfor?

Kan godt li jeg kan få en hel ny SV 1000 for 125.000,- men kan det betale sig og betale de 20-30 tusind mere og købe en RSV Mille? for man mere for pengene?
Måske en Factory?

På forhånd tak

/Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken V2 ville i vælge? Hjælp
  • #1   6. aug 2008 Har kun prøvet Millen af dem du skriver ,men det er i hvert fald en køremaskine med dejlige enskaber

  • #2   6. aug 2008 nu har jeg "desværre" selv kun råd til en tl1000r men har fået af vide af andre V2 folk (både aprilla, suz og honda) at noget af det bedste skulle være en RSV factory eller en SP1/2.

    Bare hvad jeg har fået fortalt af mange, har desværre ikke prøvet disse.


  • #3   6. aug 2008 sv 1000 ville jeg vælge, den lyder rigtig fed med et par exil potter, har tit kørt med en der har sådan en,den ser rigtig nice ud og han er glad for den. men der kommer nok også andre meninger, så held og lykke med købet

  • #4   6. aug 2008 Jeg har kun kørt sv 1000, men tror da helt klart rsv mille er endnu bedre. Men hvor meget bedre? Vil jeg fortryde ikke og give de 30 kilo mere og så få en brugt rsv mille i stedet for sv 1000?!

  • #5   6. aug 2008 Men ducati og Apriliaen er mere sportspræget og mere agressiv i kørestilling en Sv´ren

  • #6   6. aug 2008 SV 1000 - men havde jeg pengene, blev det en brugt Ducati 916 eller 748, det må
    sku være drømmemaskinen:)


  • #7   6. aug 2008 LN2 HYPER - VIOLN2 MOTO <: Du har squ nok ret, jeg må bare ud at kigge. Har selv kun haft Suzuki og har været godt tilfreds, ville bare høre hvad jeres erfaringer er....:)

  • #8   6. aug 2008 Hvorn er Ducati og Aprilia egentlig og få på værksted? Altså penge og skal de oftere til service end Suzuki?

  • #9   6. aug 2008 Ja du må jo lige fortælle hvad stil du er efter, racer eller sports tourer.
    Du nævner jo Superbike, ud fra det ville jeg snuppe en RSV da SV er mere sports touring, og jo ikke gør sig så meget i kåbe, men det er jo op til din stil .Af dem du nævne rsvr, ud over god effekt ser den også lækker ud, havde jeg ikke snuppet en sp1 så havde jeg nok haft en Rsv i garagen istedetfor.


  • #10   6. aug 2008 Jeg ville vælge en Aprilia SL1000 Falco.
    Den er mere gadeorienteret end RSV, men i du kan kører tæt på ligeså hurtigt på sådan en. Desuden er den også af bedre kvalitet og finish end SV'eren, Den kører/styrer bedre og man sidder også bedre på en Falco, end på en SV1000s.

    /
    Jesper


  • #11   6. aug 2008 Hej Dennis,
    Honda VTR 1000 SP2. Den burde du kunne få til de penge. Den kører lige en tand bedre end SP1'eren (pga. den bedre frihøjde)
    My 5 cent...

    Hyg
    OneStep


  • #13   6. aug 2008 min ducati 916 SPS ( tjek annoncen den er genial til prisen og du mister ikke meget på den på langt sigt )

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #14   6. aug 2008 Hvad du vælger, kommer an på hvad du befinder dig bedst på og hvad du vægter mest i dit valg af cykel.

    Mit personlige forbehold, er dog at jeg aldrig ville vælge en Aprilia. Jeg bor selv på sjælland, og den eneste som kan hendle stumper og servicere den i umiddelbar nærhed af mig, er MC Hjørnet - og det er en 100% værdiløs forretning.
    Generelt er Aprilia heller ikke kendt for at levere reservedele ret hurtigt, og det gør at de fleste som har en, gerne ikke vælger den som næste cykel. Aprilia laver kun motorcykler som kører superfedt, så det er skide ærgerligt at de ikke bakker deres kunder op bedre end de gør....

    Honda SP1 / SP2 har jeg ikke noget personlig erfaring med. Jeg synes SP2'eren er superfed, og den har en MEGET lækker lyd - en ting som er ret afgørende i min verden. Man vælger MC med hjertet, og kan ørerne ikke lide musikken, bliver man aldrig HELT tilfreds. smiley

    Mht Ducati, mener jeg absolut IKKE der er noget i den prisklasse som vil være interessant. For at ramme prisen, skal man en del år tilbage, og så er vi nede i snævre serviceintervaller og klaprende ventiler / tørkoblinger og elektriske særheder... Jeg er ligeglad om man køber sjæl eller en livsstil - det er køreglæde man bør søge efter i en MC - og det får man bare ikke ret meget af hvis den skal skrues på hele tiden.
    Duactisterne vil benægte det til deres død, men hvis man skal køre Duc, så SKAL det være af ret ny dato.

    Sidst men ikke mindst, er der en SV'er. Den er billig fordi Suzuki fører en aggressiv prispolitik - ikke fordi der er slækket på kvaliteten, stik imod hvad mange går rundt og tror.
    Det er en sportstourer på godt og ondt - og det skal man forstå hvis man vil køre på den som en sportscykel.
    Affjedringen er for blød, og motorens gangkultur er ikke så raffineret som f.eks SP1 / 2 eller Aprilia. Begge dele kan klares for en overskuelig investering i et fjederkit og en Powercommander / indkøring på rullefelt.

    EN styrke har SV'eren dog over alle de andre - og det er at den er røvbillig i forsikring netop fordi det er en sportstourer og ikke en sportscykel.


  • #16   6. aug 2008 Hej Jesper,
    Min internet diller fejler bestemt ingenting selvom jeg kun har en SP1'er smiley
    Har også kørt lidt på en SP2'er, men kun på de lorteveje der er i Irland og der kunne jeg, som du slev skriver, ikke mærke nogen forskel, andet ed jeg synes min var mere brutal (på den gode måde) i motoren. (men nu egner Irland sig jo også bedst til meget langbenede mc'er)
    Så Dennei, jeg kan kun varmt anbefale SP1'eren, hvis der skal gives gas, men det er men kørekortet halvvejs deponeret på den lokale politistation, for den går bedst når der får lov at tr´ække hårdt.
    Hyg
    OneStep


  • #17   6. aug 2008 Hej Jesper....
    Den er sq også lækker og jeg tror nu nok med det racer lir og motorpilleri der lavet på min så stiker den fra en SP2'er alligevel. Frihøjden er fikset på et snedigt sæt med en super affjedring der hæver lidt.
    Så med tanke på tanke på hvad Dennis spurgte om, så må jeg give dig ret, køb en SP1 og brug diff'en på lir.


  • #18   6. aug 2008 SP1 / 2 er så ond... jeg er helt vild med den hvide som er her inde... damn da... men det kommer nok engang hehe.

  • #19   6. aug 2008 Definer ond!! Har kørt V2 smiley

  • #20   6. aug 2008 V2 færgen ja.

  • #21   6. aug 2008 Eneste dårlige jeg har at sige om sp1'ern er at :
    Styrudslaget egner sig ikke rigtig til alm. kørsel, da man skal lave en 10 punkts vending for at vende cyklen 180 grader.
    Kølerene er sat på siden af den, så den bliver meget hurtig varm ved bykørsel. lidt ujævn ved lave rpm. selv efter pc3..
    og sidst men ikke mindst så er det meget svært ikke at vride håndtaget rundt, motorlyden og accelrationen provokere en konstant til det, det lyder måske pisse sjovt, men er nok ikke langtidsholdbart for ens kørekort.


  • #22   6. aug 2008 Sidder med et smil og læser alle de dejlige ord om specielt SP2 éren.. smiley
    Har prøvet alle de først nævnte SV / TL / RSV / SP1 / SP2 / 748 m.fl..

    -Og skulle det ikke være SP2 - kunne det meget vel have været RSV.. tager lidt tid at vænne sig til.. men så er man også glad for den.!!


  • #23   6. aug 2008 vær god ved dig selv, køb en ducati...

  • #24   6. aug 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=36310 og så har du ca. 30000 til sjov og ballade.. Har dog ikke kørt v2 så kan ikke rigtig anbefale noget. God jagt..

  • #25   6. aug 2008 Helt klart TL1000R - har sjovt nok en til salg der er lidt ud over det sædvanlige smiley

  • #26   6. aug 2008 tjek lige den her..... Den er hysterisk pæn, og de åbne (dyre) potter er prikken over i´et.....
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=36531

    -Og jeg har endda selv en 916er til salg, men fremhæver denne.... det må sgu da kaldes dårlig markedsføring.......


  • #27   6. aug 2008 Sajmon.. Det tror jeg Italien Bike Store bliver kede af at høre.. Selv om de mest gøri Duac, er de meget seriøse med deres Apriliaer, også på værkstedet!!

    Har været ovenud lykkelig med min, alle 6 sæsoner. Og vil nok heller ikke komme til at eje andet.,!


  • #28   7. aug 2008 Hvad er du til
    Ballade cykel til spas og wheelies?
    Racer?
    Allrounder?


    KTM Superduke smiley (importerer du en kan den laves til under 150k) R maskine i naked look, ballade og spas

    Aprilia TUONO R maskine i naked look, ballade og spas

    RSV mille R maskine

    VTR 1000 SP R maskine

    Aprilia Falco Allrounder

    SV1000 Allrounder
    og listen forsætter


    Beslut dig hvad du er til, så bliver listen kortere smiley


  • #29   7. aug 2008 Tusind tak for alle jeres svar, nåede desværre at gå i seng. Og er alligevel kommet for sent op!

    Sajmon : Jeg er ret enig med dig, tror jeg vil prøve og lytte lidt nemmere til så'n én SP1/SP2. Lyder til andre godt kan li dens musik!

    Har ikke lige læst resten igennem, så må vente til i eftermiddag.

    Ha' en god dag alle sammen ´

    Mvh Dennis


  • #30   7. aug 2008 Har selv været meget glad for min Falco, som jeg kørte 73 kkm på.
    Som skrevet ovenfor, er den billig i forsikring og køreegenskaberne er ikke langt fra Millens.
    Er du interesseret, kan jeg maile diverse tests.
    Jeg har kun fået topservice hos MC Hjørnet, og det med de lange leveringstiider på reservedele er et overstået kapitel.
    Der er masser af Aprilia forhandlere at vælge imellem, hvis du absolut vil gå glip af MC Hjørnets gode service, bare gå ind på Aprilia hjemmeside og søg.
    Denne ser ikke uinteressant ud.
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55810455
    Held og lykke med valget.


  • #31   7. aug 2008 Bo (Sverige) J

    sp 2 frihøjde (-: forklar lige den!!

    jeg ville købe en sp 1 rød sort klasse!!! , men tjek lige forsikringen..
    min påstand er at det er tæt på den perfekte motor.


  • #32   7. aug 2008 MHT. RSV, her en lille advarsel: Vi er netop sluppet af med en sprit-ny Factory, som havde kørt 2800 km., hvoraf de ca. 1800 var prøvekørsel samt kørsel til og fra værksted. Den nåede ialt at være på værksted ca. 8 gange, for at få rettet fejl og mangler på garanti, uden at det dog lykkedes det autoriserede værksted at finde fejlen. Først da vi selv fik den på rullefelt hos et uafhængigt værksted, og kunne dokumentere, at den bl.a. fik alt, alt for mager blanding ved høje omdrejninger, accepterede forhandleren, at der rent faktisk var fejl ved cyklen (han havde hele tiden sagt, at den havde kørt perfekt når de havde testet den. At det så aldrig var faldet dem ind at sætte den på rullefelt kan jo undre - måske fordi deres rullefelt har været istykker de sidste mange måneder...) Selv herefter skulle der en del tovtrækkeri til for at han ville tage den tilbage, men nu er det dog sket.

    Ikke hermed sagt, at alle RSV'er er noget lort - men vores var altså.


  • #33   7. aug 2008 VTR1000SP2.

  • #34   7. aug 2008 Mikkel A: Havde i valgt det uafhængige værksted første gang, så havde du kun skulle på værksted en enkelt gang...

    Mht. Aprilia og reservedele, så er det blevet meget bedre siden Piaggio overtog mærket.

    Dennis: Hvad skal den bruges til? En 916 og SP1/2 er racere der trives bedst på en bane. RSV er mere gadeorienteret end de 2.


  • #35   7. aug 2008 @ Mikkel:

    Skrive den smøre du har for at slutte med denne: "Ikke hermed sagt, at alle RSV'er er noget lort - men vores var altså."

    Kvalitetsmæssigt er den cykel fuldt på højde med de bedste fra Japan, og jeg taler af erfaring. Har haft min i 6 år, og skruer for andre med Aprilia.

    Ikke cyklens skyld at du er endt ved et dårligt værksted!!!!!


  • #36   7. aug 2008 Kører på 3. sæson på min RSV. Håber jeg har råd til at beholde den længe endnu, for det er en fantastisk mc!
    Kvaliteten er der intet galt med. Blinklys knappen gik ganske vist i stykker på et tidspunkt, men den blev skiftet på garantien. Afleverede mc'en den ene dag, og hentede den igen den næste dag. Det kan man vist ikke kalde lang leveringstid på reservedel...
    Service intervallerne er 10.000 km, og indtil videre, har den været billigere at servicere end min Honda.
    Endelig bliver RSV'en gang på gang rost til skyerne i diverse tests, MEN det kan du kun bruge til noget hvis du er interesseret i en meget race orienteret mc. Hvis du vil toure, så er den hård og upraktisk.


  • #37   7. aug 2008 Var det mig, så tror jeg nok at denne: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=36979 kunne friste, ikke så racepræget igen, men en mc du ikke ser hver dag.
    Og af dine forslag, så ville det blive Millen hvis det er race du er ude efter.


  • #38   7. aug 2008 den buell virker da utrolig billig eller er det bare mig?
    Godt bud


  • #39   7. aug 2008 Personlige referencer siger RSV smiley men har altid syntes at SP1/2 ser feeed ud. (På nær Stephans som er grim) Har dog aldrig prøvet en. smiley Så jeg ved ikke hvordan de kører... Sikkert som alle andre Hondaen kedeligt godt.
    SV vil jeg ikke sætte i samme kategori som RSV og SP og diverse 916-998 modeller. Men stadig en fin maskine bare til touring i stedet for ræs.

    Det er jo lidt som sagen med at nogle er til datteren og andre er til moderen... Smag og behag er forskellig så ud og se og mærk og prøv.

    For 150.000 kommer du sgu langt også med nyere modeller. God fornøjelse.


  • #40   7. aug 2008 .. nogen der ved hvor langt der er fra kolding til hornsherred. skal vist lige forbi nikolaj...



  • #41   7. aug 2008 uuuups..... Det var ikke meningen at du skulle se det Stephan smiley
    Jeg synes jo at sådan en SP er FLÅÅÅT og Stephans er den flåååtteste i hele verden... Selvfølgelig.. smiley


  • #42   7. aug 2008 Ok Moto
    jeg mente bare de var noget dyrere fra ny og derfor bude brugt pris være højere...


  • #44   7. aug 2008 jeg er forsikret gennem ETU da lærerstanden ikke vli forsikre superduken

    giver 5500kr årligt, dertil 1500kr i GPS overvågning smiley

    Ring til ETU og hør af smiley

    reservedele er typisk lidt billigere end japserne! og så er de altid på lager!fx 90kr for et luftfitlerkasse låg gav jef fx. Det er stort og i tyk plast med diverse slange montager osv osv. Plastdele koster ikke ret meget heller.

    Deres powerparts program er dog noget pebret!


  • #45   7. aug 2008 Jeg må med skræk konstatere, at jeg for første gang er enig med Hekto, altså hvad angår Buell.
    Mht. Ducati hælder jeg mere til Sajmons udsagn.
    smiley
    Jan L


  • #47   7. aug 2008 Af de nævnte må jeg indrømme jeg synes en TLR er klart den flotteste, og den lyder ihvertfald heller ikke ringe.

    Nu kender jeg intet til din erfaring overhovedet, men hvis du fx. køber en SV'er vil du så nogensinde komme til at køre den på grænsen og fuldt ud?

    Jeg sys det er værd at spørge sig selv om, om man egentligt har brug for de extreme køreegenskaber de nævnte cykler tilbyder.

    Hekto: Det var godt nok et temmelig forudsigeligt inkarneret ducati ejer svar det der smiley


  • #48   7. aug 2008 For guds skyld da ikke en TL1000!!! Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg ser en TL1000R eller en Hayabusa kommer jeg til at tænke på et næsehorn smiley

  • #49   7. aug 2008 Præcis den lyder og ser ud som det den er, brutal!

  • #50   7. aug 2008 Men også lidt tung og klodset at danse med smiley

  • #52   8. aug 2008 Jesper Lyngby: Man vælger jo ikke et uafhængigt værksted til reklamationer, da det jo er forhandleren, hvor varen er købt, der har reklamationsforpligtelsen....
    Iøvrigt må man jo som udgangspunkt gå ud fra, at et autoriseret mærke-værksted er dem, der har bedst styr på det pågældende mærke - åbenbart bare ikke lige dette værksted....


  • #53   8. aug 2008 MR300: Han har haft en VT250f

  • #54   8. aug 2008 Enhver er salig i sin tro.
    Ducati bliver aldrig min.
    Jeg har simpelthen hverken økonomi eller tålmodighed til det.
    smiley


  • #55   8. aug 2008 Jeg har aprilia og jeg har da ikke haft problemer med service.. De har aldrig slået en forkert prut nogen af dem så jeg vil da ikke sige at man skal have god tålmodighed fordi man har aprilia. Men altså historier er der jo nok af...

    Man skal nok prøve på at se igennem alle de historier folk hører og selv laver og så lave sin egen histore ud fra sine egne erfaringer. smiley


  • #56   8. aug 2008 K2: Det skal man også have med Honda reservedele, hvis man altså skal have dem gennem en dansk forhandler.
    Nellemann er tæt på den sløveste importør i landet.


  • #57   8. aug 2008 K2: Det gør det skam også, så snart man bestiller andre steder end gennem officiel dansk honda...

  • #58   8. aug 2008 MR300 S "TEAM BASTARDS TINKY WINKY" :

    Jeg har skam fået nogle svar jeg kan bruge til at vælge min næste cykel, nogle gode, nogle dårlige. Og se hvilken debat det ellers er blevet til, syns da slet ikke mit indslag var en dårlig ting.


  • #59   11. aug 2008 Hvis du er i nærhenden af holstebro så kom og prøv min vtr sp1.
    Det er en top klasse cykel.
    Skulle jeg selv være blev det ok noget duc, men kun pga lyden.
    sp1'eren kan du holde til at køre på også.
    Mvh Claus
    Tlf: 40598042


Kommentér på:
Hvilken V2 ville i vælge? Hjælp

Annonce