{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste V2?
  • #1   4. aug 2006 Jeg ville snuppe en mille!

    Mvh. Rune


  • #2   4. aug 2006 Jeg ville nok selv vælge Hondaen, men synes det er tæt.

  • #3   4. aug 2006 Millen tæver altid de 2 andre i tests. Vandt masterbike i år. Er meget driftsikker..

    Aprilia virker bare!


  • #4   4. aug 2006 Har aldrig set en mille være oppe mod en vtr. Men pyt er også selv til 4 pløkker smiley

  • #5   4. aug 2006 Erik: Det har jeg. Da var det mod 996 og VTR SP1( eller 2)

  • #7   4. aug 2006 Prilleren... og den er også flottest af de 3 der


  • #8   4. aug 2006 Der er en eller anden Amerikansk side hvor man kan sætte alle cykler op mod hinanden men har mistet linket. det var ellers ret sjovt. Måske en eller anden der kan hjælpe.

  • #9   4. aug 2006 Det kan godt være at en Duc (998 eller 999 eller hvad?) ville være bedre, men sådan en er vel også noget dyrere.

  • #10   4. aug 2006 Hvis du vælger millen, skal du lige være klar over at TMP (importøren) er exstrem langsomme mht reservedele!!! specielt hvis du skulle være så uheldig at vælte eller lign. så tænk lige over om du har tålmodighed til at skulle risikere at vente måneder på en lille latterlig dims... men lækker er den 100%... smiley

    Honda'en ja har kun hørt godt om den!! og det er muligt at få evt reservedele hjem... smiley

    Suzuki tja ja den er jo billigst.. smiley

    Ville personligt vælge honda'en, men er nu også lidt af en honda freak... ;-P


  • #11   4. aug 2006 Med bedst så mener jeg vel hvilken man helst vil eje. En blanding mellem udseende, performance, værdi, reservedele osv.

  • #12   4. aug 2006 Helt sikkert millen. Har selv en factory r fra '04. Den fedeste cykel jeg har prøvet og lyden er helt fantastisk. Vtr'n kan ikke følge med, og hvis du skifter gearing kan du trække fra en gixxer1000.

  • #13   4. aug 2006 Martin A:

    Du er helt sikker på at en SP2 ikke kan følge med en Mille?


  • #14   4. aug 2006 Kwak K: Hov hov, lidt har man vel lov til sige, ville gerne lige ringe mig selv op, inden jeg falder i søvn foran compen... ;-P

    Og honda er jo lækkert og også det fornuftige valg, men det er jo ikke altid man skal tænke fornuftigt, men bruge hjertet... smiley Og ja må erkende at vælger man millen, vælger man med hjertet.. smiley


  • #15   4. aug 2006 Jeg ved ikke hvad for en der er bedst men jeg vil tag
    Honda VTR SP2 for den er rigtig fed synes jeg ;o)

    Alex.....


  • #16   4. aug 2006 Kvalitets- og driftsikkerhedsmæssigt og er der INGEN af de nævnte, der slår Aprilia.
    Ingen er vel så dum at vente på en sløv dansk importør, eller forhandler (som i mange tilfælde giver importøren skyld for, at han ikke selv har taget sig sammen til at bestille delene).
    Der er masser af muligheder for at skaffe Aprilia dele hurtigere OG billigere på nettet.
    Jeg har 73000km erfaring med Aprilia, har ikke noget at klage over.
    Jeg ville ikke være i tvivl.
    Mvh.
    Jan L


  • #17   4. aug 2006 Glenn, hvad er det lige der gør, at du kan udtale dig så skråsikkert om Aprilia's holdbarhed og samlekvalitet?
    Undskyld jeg spørger, men er lidt træt af alle de useriøse indlæg fra folk, der kender en som kender en der en gang har haft en totaktsknallert, som aldrig har set et olieskift.
    Jeg kan stå inde for at Aprilia kvalitet er mindst på højde med Honda ditto.
    Jeg vil aldrig blive i stand til at udtale mig om Ducati, da jeg ikke kan forrestille mig at få erfaring med mærket.
    Don't ask why.
    smiley
    Jan L


  • #18   4. aug 2006 KLART VTR1000 SP2 !!!

    men en Mille er også fed og når prisen har noget at sige så er en RSV R Factory rimelig billig .. men på den anden side det er TL1000R også 1?

    Der er dog himmelvid forskel i køreegenskaberne på TL1000R og så Mille/VTR .. TL1000R er noget mere færgeagtig hvor Mille/VTR er deciderede sportsmaskiner ..

    Men som altid, prøv dem og find ud af hvad du har penge til og så køb derefter...

    PS. Synes du udelader SV 1000 !?


  • #19   4. aug 2006 Best til hvad?? TL1000R er den bedste til touring af dem du nævner, men til race bliver den let hægtet af de andre.
    VTR1000 SP1/2 er rene racerbikes. De er fokuseret på den ene opgave, og gør det til UG.
    Millen er mere til vej end Honda'en, så den ville nok være det bedste køb for de fleste.
    Personligt ville jeg tage en VTR1000 Firestorm, da jeg så slipper for TMP, og desuden, som 98% af alle andre, ikke ville kunne udnytte det ekstra potentiale racerne har og dermed får en meget bedre landevejs maskine med en Firestorm.

    /
    Jesper


  • #20   4. aug 2006 Jeg synes du mangler en Kawasaki VN2000 i selskabet.... Dobbelt cc dobbelt så fed.... Og lang bedre end de andre nævnte til at tiltrække lamsebasser.... Ha ha

  • #21   5. aug 2006 Nu kan jeg godt lide at der er kælet for detaljerne, at det ikke bare er et eller andet der er basket sammen.

    Italienerne har bare sans for den slags. Når komponenterne så kommer fra Öhlins, Showa og Sachs er der ikke noget at beklage sig over der. Motoren fra Rotax er en fremragende maskine der i Jans tilfælde har kørt 73.000 kilometer problemfrit.

    Køreegenskaber.. Aprilia vandt Masterbike på trods af stort underskud af heste i forhold til alle de firbenede 1000 kubikkere.

    Jeg har kørt 7000 gode kilometre på min indtil videre og er yderst tilfreds!


  • #22   5. aug 2006 Tror Millen er den jeg ville snuppe....

    Men måske en SP1 som import cykel da de er rimelig billige i fx. England blev jordet i test pga. dårlig indsprøjtning vist især ved bykørsel. Så derfor lidt upopulære og nok bedre end deres rygte.....
    Men afgiften er nok latterlig høj smiley


  • #23   5. aug 2006 Ja det er den helt sikkert. Nogen der ved mere præcist hvad afgiften på en SP1 ligger på?

  • #24   5. aug 2006 Og hvis de har dårlig indsprøjtning, hvad kan man gøre ved det?

    Powercommander??


  • #25   5. aug 2006 Jens L - Kig på www.skat.dk der kan du finde tidligere vurderinger på div mcér

  • #26   5. aug 2006 Mht til en tl1000r´s "færge" køreegenskaber tja. Jeg har haft en gsxr600 og prøvet en sv1000. Så meget færge er den nu heller ikke sammenlignet med de 2 cykler hehe om det så bare er en vanesag ved jeg ikke..
    Men Jens skriver som er nogenlunde til at betale.. Ok lad os sammenlign priser: MIlle og Tl er ca samme pris og ja en SP1er koster så lige 40k mere! Til det normale mc folk kan præstere på vejen tvivler jeg på at de penge er godt givet ud. Det er smag og behag og jeg syntes selv en SPer er kanon fed, bare for dyr.. For 120-130k kan man nu finde meget mille:)


  • #27   5. aug 2006 Jeg kan kun tilslutte mig Jan L og rose Aprilia for deres kvalitet. Jeg er yderst tilfreds med min. Og så er den jo ikke billigere end sp1/2 som det blev skrevet ovenfor. Medmindre man køber en gammel Mille. Så du skal nok ikke vælge Hondaen fra pga prisen, men udelukkende fordi Prilleren giver den røv;)

  • #28   5. aug 2006 Jesper jeg hehe snakker om 00/01. At give 240k for en mc ser jeg jo ikke som en rimlig pris:) Det er mange penge hehe. Men din maskine er for fed og vandt bikes test over alle andre.

  • #29   5. aug 2006 Tak Nikolaj. Din er nu heller ikke uden evner. Ok, målt op mod en mille fra 00/01 ville jeg nok alligevel overveje SP'eren, men kan sagtens se dit argument, at for de fleste vil de have mest glæde af at købe en mere alsidig cykel, som din, der både kan fungere som langturscykel og forvandles til racer, når man har behov for det. Personligt bruger jeg kun min mc til leg, så for mig er det ikke vigtigt om den er god at køre langt på - derfor mit valg.

  • #30   5. aug 2006 Mille klasker TL uden problem!
    Har ikke selv prøvet en VTR Sp´er endnu! smiley
    Men Ville klart vælge en mille, selvom den som standard er lidt kedelig i motoren!


  • #31   5. aug 2006 Ville klar vælge millen . har selv prøvet alle 3 . Millen er sku bedst - Sjovest af de 3 . Meen køre fra en gixxer Nej

  • #32   5. aug 2006 Yderst underholdende og interesant at læse alle jeres indlæg omkring valg af ovenstående modeller.
    Men helt ærligt gutter!
    Ingen tvivl: Millen er en flot cykel, og TL'n er ganske charmerende, men der er ingen af dem der står mål med en SP1-2! Tro mig, jeg har prøvet dem alle, og hvornår er man begyndt at kunne sammenligne kvalitet mellem en italiener og en Honda...? tsk tsk tsk.. undskyld mig, men lidt langt ude..
    Jens, brug din intuition, og vælg den model du umidelbart syntes bedst om, alle indlæg her vil til en vis grad være "farvede" af egen smag. Good luck.


  • #33   5. aug 2006 Sammenligne kvalitet mellem Aprilia og Honda?

    Jeg har ikke kørt Honda, men har ikke haft problemer med min Falco. Læs Jans erfaring, han har kørt 73.000 kilometer.

    Som sagt er komponenterne gode, og motoren er fremragende.

    Handaen er med garanti en god maskine, men at Apriliaen skulle halte på kvalitet holder ikke, der må andre argumenter på banen. Smag, for eksempel? Apriliaen er jo også hurtigst, så det må jo være et spørgsmål om smag.


  • #34   5. aug 2006 HURTIGST!!!! mon dog... smiley

  • #35   5. aug 2006 Vtr'en selvfølgelig. intet slår kvalitetsfornemmelsen i sådan en fætter..........

  • #36   5. aug 2006 SuperSP1: Nu er din jo voldtunet og hurtigere en de fleste Apriliaer..

    Jeg tror ikke jeg har set en test hvor VTR'en er hurtigere end Millen, og det er endda den gamle Mille.


  • #37   5. aug 2006 Det var jeg ikke klar over! ok.

  • #38   5. aug 2006 Jeg kan/vil kun udtale mig ud fra de cykler, jeg selv har ejet og tillader mig at fastholde mit tidligere nævnte synspunkt:
    Aprilia er kvalitetsmæssigt fuldt på højde med Honda.
    Og ingen tvivl i mit sind: Den bedste allround cykel (bagsædekomfort uden for vurdering) er helt klart Falcoen. Ræs, ferier og leg på de små veje. Der er naturligvis cykler, der er bedre til ræs, andre der er bedre til langture, og andre der bedre til bykørsel, men har man kun mulighed for en mc, og vil lidt af det hele er Falcoen i top.
    At Millens motor skulle være kedelig, hører jeg nu for første gang , men man hører jo også så meget smiley
    Mvh.
    Jan L


  • #39   5. aug 2006 Absolut Millen!!!!!!!

    Har selv stået og skulle vælge og efter en prøvetur på en mille var jeg ocerhovedet IKKE i tvivl...!!!

    Forhørte mig blandt forhandlere og ejere af en mille og de sagde alle at der var ikke noget at komme efter mht holdbbar osv...

    Har pt kun nået at køre ca 4000 km på min men er mere end fuldt ud tilfreds med den!!!!

    Kan kun sige at når jeg enggang skal have en anden blivver det en nyere model...!!!

    Og som flere siger. De italinere kæler noget mere for detaljerne...

    Har haft suzuki og det er da en fin nok cykel men der er GENERALT sparet for meget for at holde prisen nede... - blot min mening...

    MVH

    En LYKKELIG Millle ejer smiley


  • #41   5. aug 2006 det er nok et valg mellem SP og mille. De to cyler ligger tæt op af hinanden.

    Frank, en Mille R kan godt tage en gixxer på bane smiley På bane taler vi jo ikke topfart! Langsider er typisk 240km/t som max, så cyklerne vinder på styrevillighed, stabilitet og acceleration. V2´er har en kæmpe fordel på bane! De kommer hurtigere ud af sving! Millen er en kanon bane cykel. Den æder sving som jeg æder pizza!

    tager du et ligeud stræk, ja så rækker en milles topfart på 270 rigtige km/t ikke til de 290rigtige en 1000´er tager


  • #43   5. aug 2006 Martin A.

    Har trukket med en mille og jeg smiler endnu......:-)


  • #44   5. aug 2006 Glenn B, Gaaaab, jeg gider end ikke kommentere dit udsagn.
    smiley



  • #46   5. aug 2006 LOL
    Glenn det har intet med sagen at gøre! smiley

    Forstå lige en motors principepr inden du udtaler dig smiley :)



  • #47   5. aug 2006 afktisk så har din SV`er også godt af et advanced map Glenn.
    Det har alle V2´ere, og netop af den grund at forrørerne ikke er ens! R4 skal have samme justering, da forrør stort set er identiske, men det lader sig bare ikke gøre på en V2´er. Der kan være helt op til 50% forskel i blandingsforholdene på hver enkelt cyllinder aæene på din SV´er smiley SÅ din udtalelse holder ikke smiley

    Få lavet et advanced map det er eneste der dur ordentligt uanset hvad V2 man kører!


  • #48   6. aug 2006
    Det kan ikke svare sig at diskutere noget med Glenn B - i følge ham er det eneste der duer jo suzuki*LOL*
    Alt andet er jo plastik cykler efter hans mening - Tror sgu han trænger til briller - en SV er sgu ik andet end plastik!!!! *GG*

    Det er sgu egentlig imponerende så klog den mand er efter hans EGEN opfattelse...-hmm!!!!


  • #49   6. aug 2006 glenn skriver :i ved jo ikke en skid andet end det i har hørt ad omveje eller som i har læst i et sladderblad!!!!

    glenn skriver også :i jo f.eks spørge Ove som i også kalder Mr Dyno, det er jo ligesom der jeg har det fra.

    glenn skriver sørme også :i ved jo ikke en skid andet end det i har hørt ad omveje eller som i har læst i et sladderblad!!!!

    glenn . du er så fuld af lort mand .du render med en halv vind og DU udtaler dig om noget du har hørt fra en anden. det er DIG der har hørt ting fra omveje ikke os .

    gør os en tjeneste glenn . luk !!!


  • #50   6. aug 2006 HØRT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #51   6. aug 2006 Skal vi nu ikke lade Glenn være Glenn og så udestå fra at optale folk negativt ?

    Hvis man ikke er enig med Glenn, hvilket jeg så sandelig ikke er, kan man så ikke blot notere dette og så lade være med at begynde at kaste med mudder ? Ellers så ender det jo med at vi alle snakker som Glenn... (var jeg for personlig der ?)

    ;o)


  • #52   6. aug 2006 Hekto der kan ikke kompenseres 100%!
    Derfor et map på hver enkel cyl er det bedste!

    Millens akrapovic system har også kompenseret i forrørerne, men der er altså alligevel stor forskel på cyllindrene imellem. Derudover bliver bagerste cyllinder også varmere, hvilket også betyder en del


  • #53   6. aug 2006 kan ihvertfald mærke at millen er meget mere smidig efter det advanced map. Den var chippet fra amann inden. Det nye map havde forskelle cyl imellem på 50% nogle steder.
    Den er nemmere at køre på nu, føles ikke så brutal, selvom den nu rejser sig i 3. gear på ren gas!!! i 1. rejser den sig fra 0km/t smiley
    og så er det meget mere kontrolabelt med mappet end med chippen

    smiley


  • #54   6. aug 2006 jeps, justerbare knater ille være lækkert !, og så lige et rullefelt i baghaven smiley
    Hekto, jeg skal have din på msn, hvad er din msn mail?


  • #55   6. aug 2006 Må tilslutte mig at jeg ikke forstår snakken om kvalitets forksel på Honda og Mille.'n
    Har selv kørt 40.000 på min,og kom hjem fra en 3 ugers 5.000 km's tur på den uden problemer for en månede siden.
    Hørte dog lidt ventil lyd den sidste uge, og ville stille dem, men de stod lige i øjet,og de har aldrig haft behov for at blive justeret.. Slå den Duc...

    Lyden kom fra en knastkædestrammer som var for stram, hvilket ikke eret kendt symptom,da jeg rejste spørgsmålet på et engelsk forum med 1.400 medlemmer, og ingen havde oplevet eller hørt om det før. Pris: 600 kr, med fragt fra Tyskland

    Mvh, en mand som havde forventet dårlig kvalitet da han købte hans cykel, men som ikke har fået indfriet mine forventninger.


  • #56   8. aug 2006 Nej Hekto.

    Men jeg har hørt om plejllejer der er kørt med rundt, revnede rammer osv. Kvalitets mæssigt har en Duc intet på en Aprilia.


Kommentér på:
Bedste V2?

Annonce