1.603 visninger
|
Oprettet:
Bedste kvalitet - V2 cykler {{forumTopicSubject}}
En af mine venner går og overvejer at anskaffe en "ny cykel"
Det skal være en Japansk V2 cruiser. Design er ikke så vigtigt da han nok bygger den om alligevel.
Han er en stor gut - knap 2 meter og 100 kg. Så cyklen må gerne være ret stor. Det skal være minimum 1100 cc.
Han har kigget på nyere (2002 - 2006) Meanstreak 1500, XVS 1100, VN 1500 classic, VL 1500.
Hvilken cykel er den bedste i forhold til kvalitet og driftsikkerhed. Altså både motor, chrome osv.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 280
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
En ny XVS1300 koster 140K
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Men kan så sige at finish på en VL1500 ikke er god.
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 71
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 93
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Ud over en HD finder du heller ikke en mc med flere ombygnings muligheder, da den er byggte op i stel type som en softtail og den er luftkølet.
Og der finder knaster, stempler, oliekøler kits, svingarme, fælge i 100 vis, toppe, kaliber osv. til dem i spandevis som man kan tune, bygge om med, opgradere, osv.
Yamaha XVS 1100. Længere er den bare ikke.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 93
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Tro ikke du skal diskutere før du har dine fakts på plads.
En softtail en ikke noget med rem, kæde, eller kardan træk at gøre. Det er bygget om som en Hardtail (stivstel) MEN med skjult affjedring så det liger de gamle cykler. (som var stivstelet)
Så hvad den "final Drive" er er sku lige meget.
Og man kan endda får 240 bagende til en XVS 1100 og det er ikke svært at lave dem om til 200 bagende.
Jeg har bygget flere af de cykler om og har selv kørt XVS i sin tid. Og har desuden også arbejdet i et Yamaha center. :O)
Tro godt jeg kender yamaha XV og XVs modeller samt HD og deres stel typer. :O)
Og der skal desuden mere til en custom cykle end bare et stort bagdæk.
(selv om mange kun går efter dæk størrelse l og lidt krom)
Så hvis du tro at bare fordi de har akrdan så kan man ikke bygge om, så er det (uden ag genere dig) fordi du mangler en viden på det område. Der er - MANGE - muligheder når det kommer til de cykler.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 93
Bedste kvalitet - V2 cykler