433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Startproblemer på GS 550 L fra 81? Startproblemer på GS 550 L fra 81?

Hej MCG

Min far har overtaget en ældre Suzuki GS 550 L, men den har nogle problemer når den har holdt stille et stykke tid. Dvs. en uge til 14 dage. Det virker som benzinen er fordampet fra kaburatorene.
Er der nogle der kender nogle gode "fif" til sådan en cykel?

Det skal siges at den kører fint og fejler ellers intet, kun problemer når den har stået stille.

Håber i kan hjælpe

Mvh Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer på GS 550 L fra 81?
  • #1   29. jul 2008 min gør det samme - benzinen fordamper som du siger fra svømmerhusene, sæt benzinhanen på "prime" for at fylde dem.

• #2   29. jul 2008 Hej Dennis
    Hvis det er en model med vaccum benzinhane er der en funktion på den der hedder FRI eller PRI. Når benzinhanen er i denne position løber benzinen frit uanset om der er vaccum på hanen. Dvs at når cyklen har stået et stykke tid sættes benzinhanen på PRI eller FRI i et par minutter inden den forsøges startet. Når så cyklen er i gang drejes hanen til ON igen.
    Mvh. Jan H

• #3   29. jul 2008 Kan man ikke skifte pakninger i kaburatoren eller vil det være lige vidt. Måske en medfødt fejl fra Suzuki?
    Lader du den blot stå på Prime lidt tid og så skulle den være klar igen?

• #4   29. jul 2008 Jeg har skiftet pakninger på min, uden at det hjalp - jeg tror det er et generelt problem med karburator-cykler. Formentlig derfor at hanen har "prime" funktionen.

Men ja et halvt minut eller lignende på "prime" og så tilbage til "on".

• #5   29. jul 2008 I er godt nok hurtige!
    Og tak for svarene. Jeg lader det gå videre. Har egentlig ikke tænkt over den mulighed.

Kommentér på:
Startproblemer på GS 550 L fra 81?

Annonce