2.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Bedste MC-land at flytte til? Bedste MC-land at flytte til?

Hejsa.

Jeg har fået nok af det danske vejr. Om vinteren ligger der is (og salt) på vejene og om sommeren styrter det ned halvdelen af tiden. Min kæreste har netop smidt mig ud, og jeg kan alligevel arbejde fra min computer uanset hvor i verden, jeg er, så jeg ser det her som min chance for at komme et sted hen, hvor jeg hver dag året rundt kan gøre det, jeg virkelig nyder: At køre på motorcykel.

Det efterlader så kun et spørgsmål: Hvor skal jeg flytte hen?

Mine krav:

* Det skal være kørevejr hele året: Ingen sne om vinteren og ikke 45 grader i skyggen om sommeren. (Jeg synes ikke, det er sjovt at køre, når vejene er glatte og jeg synes, det er ubehageligt at køre, når det er alt for varmt. Hvis der ikke findes et sted, hvor der er en behagelig temperatur morgen til aften året rundt, så kan jeg godt blive ud af middagssolen, hvis der så er en god temperatur fra f.eks. kl. 8-10 og kl. 14-20.)

* Ikke for meget regn: Det er ok, det regner engang imellem, jeg er jo ikke interesseret i at bo i en ørken, men generelt vil jeg hellere køre i tørvejr.

* Ikke alt for meget trafik: Der vil nok altid være trafik de steder, der opfylder mine andre krav, men jeg vil gerne prøve at undgå de mest overbefolkede områder.

* Sjove veje, jeg hader at køre ligeud.

* Og så skal det generelt være et ok sted at bo, jeg er selvfølgelig ikke interesseret i af flytte ind i en krigszone.

Jeg har kigget på næsten hele verden: Nordamerika, Mellemamerika, Sydamerika, Sydeuropa, Asien og Australien/New Zealand, men jeg synes, at jeg har svært ved at finde nok information om de forskellige områder til at vide, hvad der vil passe mig bedst, så jeg håber, at nogen af de mere berejste af jer her på forummet kan være mig behjælpelig med input.

På forhånd tak for hjælpen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste MC-land at flytte til?
  • #1   15. jul 2008 Sicilien - lækker GRÆSK Ø ??????????????????????

JLL

• #2   15. jul 2008 Malaga, syd Spanien.
    http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=150034104&name=Malaga
    Du har middelhavet til den ene side og bjergene lige oppe bagved, med dertil hørende sjove veje......
    Det skal jo lige siges at priserne på biler og motorcykler koster ca 1/3 del af hvad de gør her hjemme.
    Det er der vi gerne vil flytte hen på et tidspunkt ;o)

• #3   15. jul 2008 Californien..... Masser af mc-kultur, masser af fede veje og du kan altid finde noget vejr der lige passer til dig. Så kan du jo købe din drømme-mc og en fed vogn for det samme som en alm. mc koster herhjemme....

• #4   15. jul 2008 Gå på DMI's verdensvejr, se på årsfordelingen af nedbør, hvornår den falder, og hvor meget temperaturerne svinger - her ser du f.eks. at regnen tonser ned på den ITALIENSKE ø Sicilien i okt/nov/dec.

Meget informativ side på dmi :o).

JLL

• #5   15. jul 2008 Det kan kun blive Californien, stedet i verden med flest mc pr indbygger.
    Og det er der jo en god grund til,- nemlig klimaet. smiley
    Og som der også er sagt, så koster en fed bil og drømme motorcyklen ikke mere end en alm koster herhjemme.

• #6   15. jul 2008 ja Californien må det blive - San Diego f.eks.

Max 46 mm nedbør i dårligste måned (33mm på én time her på amager i sidste uge), laveste nattemperatur 9 grader, ca. 19-25 grader om dagen ....... så bliver det ikke meget bedre.

Personligt ville jeg måske prioritere en smule ringere vejrforhold og så kigge på Australien, der bor sku nogle svært hyggelige mennesker dernede :o).

JLL

• #7   15. jul 2008 Tenerife... kanont klima, og totalt fede bjergveje op mod teide, med ultra mange sving.. jo højere du kører op, jo køligere blir det, så man bestemmer selv temperaturen.

• #8   15. jul 2008 Italien, eller Australien ville jeg flytte til.

• #9   15. jul 2008 Helt sikkert australien. Det er dog MEGET svært at få opholds tilladelse mere end 3måneder -1år! Men ellers cali:D

• #10   15. jul 2008 Italien !!!! Er det Grækenland der ejer dem ?!?!?!? muhahaha

• #11   15. jul 2008 Ville blive syd england for mit vedkommende.. Fedt MC kultur, racerbaner med banedage hver weekend.. Ja tak til mig.!

• #12   15. jul 2008 hvad med corsica eller sardinien. herlige (græske øer) hehe

• #14   15. jul 2008 florida er også en mulighed. Tager knap så lang tid at komme hjem som i CA...

• #15   15. jul 2008 hmm.....Nordspanien... Masser af sjove små bjergveje at lege på. Aldrig sne.. Søde mennesker. Varmt mellem 12 - 15. Aldrig sådan ulideligt varmt... Spanierne kan faktisk godt lide danskere. Man betaler meget lav skat, og huse er ikke så dyre.

• #17   15. jul 2008 Allan (Kolding) T: Men møgkedeligt vejr hele året rundt smiley

• #18   15. jul 2008 ITALI...... the best!

• #19   15. jul 2008 Sydfrankrig helt sikkert. Det er den fedeste vej fra Nice til Monaco. Iøvrigt den vej Grace Kelly døde på.

• #20   15. jul 2008 Toscana, Italien.. Superfede veje med masser sving (bare spørg Rolf Sørensen, hehe)

• #21   15. jul 2008 Er det ikke svært at få opholdstilladelse i usa?

• #22   15. jul 2008 costa kalunborg, eller vestjylland

• #23   15. jul 2008 MR300 S "TEAM BASTARDS TINKY WINKY" :
    ca depend si tu parle francais mon ami smiley

• #24   15. jul 2008 overhovedt ikke vildand.. franskmænd er ulidelige.. arrogant.. hvis man vil snakke fransk med dem slår de over i engelsk, og hvis man snakker engelsk til dem kan de ikke forstå en..... franskmænd er enten bøsser ("prins"henri) eller frøædere... non je, ne regrette rien

• #25   15. jul 2008 Hva med sydtyskland, Østrig, Schweiz... Ved godt at vinteren også kommer der, men gennerelt har de hele året bedre vejr end vi har, og så er vejene jo geniale... og du er tæt på alperne... Og så er det ikke sååå langt fra trygge DK smiley

• #26   15. jul 2008 I taler som i har forstand til. Har boet både i Belgien og Frankrig i 2 år sammenlagt. Det er begge fede lande. Godt øl i Belgien og masser af fed natur (og veje) i Frankrig. Franskmændene er der ikke noget særegent ved. Man skal bare kunne sproget hvis man vil have noget ud af at bo der. - og der er de ikke så forskellige fra de hjemlige breddegrader, med alt vores integrationssnak

· Snetyven ·
    Tilbage til emnet. Jeg vil argumentere for at holde sig inden for EU. Man glider lige ind i systemet med samme rettigheder som de lokale. Ikke noget brok med opholdstilladelser o.s.v. Hvis du samtidig gider at lære sproget, så vælg et land med et nyttigt europæisk sprog (tysk) eller et verdensprog --> spansk eller fransk.
    Og iøvrigt, frøer smager fortrindeligt!

• #27   15. jul 2008 vildand <------- ja vil taler som vi har forstand til. det gør alle mennesker.!!!

selvom man tale rigtig godt fransk, vil de ikke snakke fransk med en fordi de kan høre på accenten at man ikke er fra frankrig... og iøvrigt er deres sprog kvalmende

• #28   15. jul 2008 Har kun sjældent ført en samtal på engelsk dernede, selv ikke da jeg talte det værste pizzafransk. Der var det er fedt de var konsekvente. Ikke noget med den lette engelske løsning her.
    Men ellers er det er da godt de er begyndt at tale engelsk nu. Det har da ellers altid været deres mgl. engelsk folk tuder over. Men nu er det måske osse i vejen.
    Iøvrigt fatter jeg ikke at du har gidet at lære et sprog, du synes er kvalmende.

• #29   15. jul 2008 Herhjemme forlanger vi at folk lærer vores sprog, og så er det jo kun fair at hvis vi flytter til et andet land, at det samme forventes af os.

• #30   16. jul 2008 Californien

• #32   30. mar 2013 Thailand.
    Her er ekstra kørebane til de tohjulede, så man ikke skal holde i kø.
    Man kan få motorcyklen og sig selv med toget i Thailand for 300 kr. og tilbagelægge 1000 km om natten og spare benzin og overnatning, hvis man har travlt.
    Der er stort set Bike weeks hver weekend et eller andet sted.
    Benzin koster 7 kr. pr. liter. De store hovedveje er som regel brede 2 sporede med ekstra spor til motorcykler og uden modkørende trafik.
    Den bedste tid at køre på er om morgenen fra kl. 6.00 hvor temp er fra 20-25 gr.. Ved middagstid og frem til kl. 16.00 stiger den til ca 35-40 gr. Men føles som 25 i fartvinden.
    Masser af resorts og guesthouse for overnatning undervejs til ca 80-100 kr. med aircon, tv og bad. Masser af muligheder for mad og drikke undervejs ved et utal af vejkøkkener. Mæt og tilfreds for en tyver.
    Bliver du stoppet uden hjelm, kørt for hurtigt eller andet er bøden ca 100 kr.
    .Man kan kun få en bøde samme dag for samme forseelse.
    Man kan få en midlertidig importtilladelse til egen motorcykel. Men kan nemt finde billige brugte motorcykler eller på lejebasis. eks.:
    Lille mc under 400 cc fra 10.000 kr og opefter eller leje fra 1000 kr. pr md.
    Big Bike fra 20.000 kr eller leje 3000 pr. md.
    Et utroligt venligt folkefærd og fest og gang i den. Ikke kun på de overfyldte turiststeder. Bliver mange gange inviteret indenfor til overnatning, hvis der ikke er hotel ell lignende. Mulighed for overnatning i telt på mange naturreservater. Kontakt mig hvis der ønsker hjælp til midlertidig import af egen mc. krswigs@gmail.com

profilbillede
  • #33   30. mar 2013 et par billeder

profilbillede
  • #34   30. mar 2013 en lille vits. til eftertanke

profilbillede
  • #35   30. mar 2013 Mon ikke han har fundet et sted at slå sig ned på de ca. 5 år der er gået siden....?

• #36   30. mar 2013 Mon ikke. Er først lige oprettet på siden, så indlægget er til andre med samme tanker eller bare lyst til at opleve at mceventyr i Asien. Det er hverken dyrt eller besværligt og det er der ikke mange motorcyklister der er klar over.

• #37   30. mar 2013 Hehe genialt som de gamle emner kommer op for tiden hehe

• #38   30. mar 2013 Er det fordi der kommer nye brugere til. God mc side

Kommentér på:
Bedste MC-land at flytte til?

Annonce