{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.589 visninger | Oprettet:

Ja, jeg tar det som en mand og piver.. {{forumTopicSubject}}

Dagen igennem forsøger jeg efter bedste evne at, være et godt menneske. Jeg taler pænt til andre, jeg lytter når de har noget at sige, jeg giver dem plads hvis jeg fylder unødigt.
Med andre ord: jeg forsøger efter bedste evne at være mod andre, som jeg ønsker de skal være mod mig.

Jeg lever i en verden, der omfavnes mere og mere af de klæge arme af den politiske korrekthed. Jeg kan ikke kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade, for så støder jeg nogen der bliver såret på andres vegne.

Jeg lever det danske liv, med kone, hus, hunde og et 8 timers arbejde om dagen. Altsammen ting der giver mig en dejlig fornemmelse. Jeg gør og er noget for nogen, og nogen gør og er noget for mig.

Jeg er tæmmet til det civiliserede normalliv.

Jeg har dog noget der for urmennesket og manden i ulveskind og en kølle over skulderen frem i mig. Min motorcykel.
Ja det er en gammel een af slagsen, men det er min personlige vejraket. En helvedesmaskine med vrede dæk.
Jeg lever når jeg tager et sving hurtigere end lovens lange forsigtighed foreskriver. Jeg giver miljøet fingeren , når jeg holder for rødt og hidser hestene i stalden op.
Jeg giver den mentale finger til klovnen i Berlingoen og andre kastrerede mænd i deres firehjulede kopholdere, når jeg sætter fra land med maks gas og tyrer oktan ned i kawaens torturkælder.

Og I kan bande på at når I ser en mand stå i vejkanten med sin mc sammen med en fra statens funpolice, med sin latterlige gule blok, så ser I også på en mand der piver.

Gu fanden piver jeg. Ikke fordi det koster hårdt tjente kroner, men fordi jeg står og bliver klippet. Min sidste rest af uforfalsket vildmand og rebelskhed, er uønsket og ikke tilladt.
Jeg føler jeg er ved at få klippet de ædlere dele af. Så ja, jeg tar det som en mand og piver...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja, jeg tar det som en mand og piver..
  • #1   19. sep 2009 Det er sgu også svært at finde gashåndtaget og køre fra dem når man har en kølle i hånden:o)

• #2   19. sep 2009 Hold da kæft det var godt skrevet! hehe

• #3   19. sep 2009 Jeg piver ikke. PT har jeg altid kørt fra de blå blink.. Det kræver nossere.. Andre piver: Hold ind når du ser loven.. NEJ NEJ skal mit kort ryge skal de fange mig... JAMEN DU KAN SLÅ MANGE IHJEL... ØH ok... har jeg så ikke oplevet udover total uopmærsomme billister som så nok ikke lige skulle have kortet... Jeg giver den gas.. Min "bane" er motorvejen, jeg er hadet af en del herinde for " ÅH gud han giver os et dårligt ry".. SO fucking what.. Personligt er jeg nu ligeglad med hvad andre tænker om mig og motorvejens mc'er...
    En tur til Sverie på bane.. Kan kører fra kbh til Aalborg og få samme kick og drikke mig stiv for samme penge eller billiger...
    Puha livet er farligt..

• #4   19. sep 2009 Simon - din agenda uagtet, så står du i min bog fadder til et af de mest velskrevne indlæg på MCG nogensinde. Kudos, hombre..:-)

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #6   20. sep 2009 Hmm hvis jeg læser det korrekt..

Hvor stor blev regningen så?

• #7   20. sep 2009 AMEN!

• #8   20. sep 2009 Simon (Århus)

: )

• #9   20. sep 2009 AMEN!!

• #11   20. sep 2009 lige mine ord simon (Århus)

• #13   20. sep 2009 sådan simon veltalt

• #14   20. sep 2009 Enig....
    Det ligger i motorcyklens natur at blive kørt rebelsk, støjene og med en stor portion fanden-i-voldskhed....
    Mange mennesker fatter desværre bare ikke dette, og de burde skamme sig, og droppe deres impotente kommentare om hvor vigtigt det er at køre pænt.
    Det handler om at være mand eller mus.... Der er ingen gråzone her...

• #15   20. sep 2009 Giver alle ret i at Simon (Århus) har lavet et flot og velskrevet indlæg.

Til Anders. : Jeg håber inderligt du aldrig kommer ud for noget uforudset - for eks. et barn, kommer ud foran dit forhjul, for jeg kan ikke forestille mig du kan nå at reagere. Med bare 110 km/t fllytter din motorcykel sig 30 m/sek -

Prøv at lave en test med en fuldbremsning på en strænknig du har for dig selv.

Sæt hastigheden til 80 km. i timen.
    Find et markeret punkt på vejen.
    Vend hovedet bort fra vejen.
    Tæl 21 - 22 når du når punktet.
    Efter du har sagt 22, skal du indlede din fuldbremsning.
    Check hvor mange meter du har flyttet dig,

Du vil sandsynligvis blive overrasket. Meget overrasket.
    Især hvis du er meget 'ærlig' og gør dig umage med at overholde ovenstående opskrift.
    Fo fornøjelse med forsøget smiley

• #17   20. sep 2009 Do like me. Tag 10 dage til Norge. Ingen planlagt destination. Jeg tager bare derop, og så finder jeg ud af hen ad vejen hvor transportsystemet tillader mig at tage hen, men jo mere øde jo bedre. Når man til sidst er smidt af i en lille flække langt væk fra alting bruger man den første dag på at gå. Man går og går og går, og når man så er 20 - 30 km væk fra nærmeste lille by går man lidt mere. Der er kæmpemæssige øde områder deroppe. Man kan gå i dagevis uden at se et andet menneske. Medbring en fiskestang, vandtæt sovepose, kogekar og lidt mad. - Men vigtigst af alt. Et par flasker god sprut. Sov når du er træt, gå når du er frisk, spis når du er sulten skid på hvad klokken er - der er ikke noget man skal nå. At sidde på toppen af et mange millioner år gammelt fjeld midt i ingenting, og se solen gå ned imens man åbner en flaske cognac og tænder en cigar og smider en friskfanget ørred på gløderne i bålet, alt imens bare nyder stilheden - Det er noget der kan anbefales til at pleje din indre urmand - det behøver ikke foregå på ryggen af en mc.

• #18   20. sep 2009 Simon,
    Det er et pi... godt indlæg som rammer hovedet på sømmet i den grad.
    Jeg synes du tager det som en mand.
    Balancegangen er jo hele tiden at finde ud af hvor langt hulemanden kan gå i forhold til "alle de andres" interesser".
    Indtil videre synes jeg vi har klaret det meget godt herhjemme. Men her på det seneste er der kommet en ubehagelig tendens ind i lovgivningen.
    Det er som om at rygmarvsreaktionen på problemer er højere straffe/bøder. Knivloven, burkaforslaget og senest de 10 x forhøjede bøder i forbindelse med klimatopmødet.
    Prøv at gå en tur på strøget i København en lørdag morgen. Der ligger pizza bakker i frøers mængde. Skal vi så ikke bare sætte bøden til en million trillion trilliard for at svine på gaden? Hvor er proportionaliteten imellem forseelsen og straffen blevet af?. MC'ister har langt henad vejen stået som eksponenter for individdets rettigheder. Lad det endelig blive ved sådan - indenfor rimelighedens grænser..

• #19   20. sep 2009 Hørt Hørt. Smukt.

• #20   20. sep 2009 Fedt skrevet!

("... de binder os på mund og hånd ....")

Oplever at man også helst skal være, tænke og agere "som alle andre".
    (Det kaldes vist konsensus). Men når man nu ikke ER som alle andre - ja, så kræver det undertiden mod at være sig selv. Og så er det fedt at kunne være "urmenneske" sammen med sin MC.

Men - øv, surt at blive klippet.

• #21   20. sep 2009 simon (århus)

du burde blive digter smiley :D hehe

• #22   20. sep 2009 En odyseé ind i sagprosa'ens sterile melankoli.....

• #23   20. sep 2009 Nis

?????

• #24   20. sep 2009 pisse godt skrevet,og herligt fri for politik

• #25   20. sep 2009 Prins Peter---> "Sæt hastigheden til 80 km. i timen.
    Find et markeret punkt på vejen.
    Vend hovedet bort fra vejen.
    Tæl 21 - 22 når du når punktet.
    Efter du har sagt 22, skal du indlede din fuldbremsning.
    Check hvor mange meter du har flyttet dig"

Det er jo netop når man kører langsomt at ulykker forekommer! så er man rolig afslappet og tænker på alt muligt andet.. Fart dræber ikke!! men det gør ondt værre desværre..

men fart er sgu ikk skyld i at folk kører galt, næ nej tværtimod så er alle ens sanser vågne!

Hold kablet stramt derude!! men ikke over evnen

• #26   20. sep 2009 PS. fedt indlkæg iøvrigt smiley

• #27   20. sep 2009 Grand D - det kan man jo så håbe du har ret i !

• #28   20. sep 2009 endnu et kløgtigt indlæg fra Grand

viser bare du ikke fatter budskabet i den lille test.

præcis i parcelhus områder, etc har du intet styr på hvad der sker, når lille Grand D skal ha sin bold e.lign

og præcis dem der tror de har styr på det er dem der er farligst.

jeg er fucking ligeglad hvordan i kører, men frisk kørsel hører til ude på de åbne veje,

• #29   20. sep 2009 okay

tror bare det tager for lang tid at forklare dig sammenhængen

så glem det

• #30   20. sep 2009 jeg bøjer mig i støvet for din viden og kløgt du store mester

• #31   20. sep 2009 Godt sagt og skrevet, Simon smiley

• #32   20. sep 2009 Arh Mirza - den er lidt søgt den der.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #33   20. sep 2009 Nik&Jane N: Din Fan-club er bestemt ikke stor... Oh boy! smiley

• Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 13
    #34   20. sep 2009 Tak for et fint indlæg., tror/ved du rammer plet . Vi er i big brothers vold på godt og ondt. Find mindre sikre veje og fyr raketten af self. pas på os andre.

• #35   20. sep 2009 (link fjernet)

• #36   21. sep 2009 Sune Odense.. hmm søgt ??

• #37   18. okt 2009 det var vel ment som en lille opstød om vores knægt der der inde og som engang imellem vil være lidt fri , en john Wayen på din måde , ikke et opstød om bremselængte osv. jeg kender det og mener at det ikke behhvede at hedde vintertid men ventetid , da vi jo alle savner suset og de gamle gutter i vores´ stammen `´ det indlæg er godt skrevet
    mvh johnny

• #38   31. maj 2013 Jeg har det sådan: Der er så mange der ikke kan finde ud af at køre bil, at man får helt ondt af tanken, så mange folk der aldrig burde have fået et kørekort der findes i trafikken, der ikke fatter systemmet, og kun tænker på sig selv og iøvrigt ikke orientere sig ordenligt... Så til os der tør bevæge os ud i denne galskab, iblandt disse hensynsløse, uintelligente dræbere på hjul, som ikke kan se det bare er et spørgsmål om tid inden de forsåger et uheld... Syntes jeg at der burde være en gevinst ved at vi satser liv og lemmer, at vi så må foretage også trafikkale beslutniger selv, det er jo os selv det går udover hvis uheldet er ude... Det er jo ikke fordi berlingo fører kommer tilskade ved et uheld, de bliver overset i trafikken ligesom motorcykler, de har ikke optrækket til at overhale noget som helst. Så jeg syntes det burde være enhver mands beslutning hvor meget han vil satse... det er ham selv det går udover, istedet for alt det uintelligente kørsel der ellers foregår... Jeg syntes færdelspolitiet burde bruge deres tid på at samle op på disse skuskede, uhensigtsmæssig, og iøverigt meget farlige opførsel i trafiikken, tager lige en spærreflade, skriver lige sms, fordi man jo ikke må snakke i telefon (logic), slingre, uopmærksom, orientere sig ikke, langsom om at sætte igang... og generalt bare ikke vågen i trafikken... det kræver ikke meget at være god til at køre bil, lægge tingene fra jer, koncentere sig, forudse trafik situationen (meget nyttig) og generalt være på dupperne om hvad der foregår, så man hurtigst muligt kan få afviklede trafikken, sikrest muligt. Også til os MC'er, vi skal nok sørge for at komme udenom, og flette sammen med den øvrige trafik smiley

Kommentér på:
Ja, jeg tar det som en mand og piver..

Annonce