{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

NU BLIVER JEG HÆNGT:-) {{forumTopicSubject}}

Når jeg sidder og læser her inde hvilket jeg gør ret tit, så forstår jeg ikke at folk beklager sig over at de ikke kan komme af med deres cykler, kom nu ind kampen gutter, jeres gamle cykler er bare ikke guld værd mere, jeg ved godt at mange passer og plejer deres cykler, men mange tror jo at de ikke må miste en tusbas på det lille pus, fakta er nu bare den at man tit får mere ud af at smide lidt ekstra i kassen og så få en ny cykel i stedet for..
derfor må det være en realitet at det ikke er fordi der mangler købere, (for tallene siger at der aldrig har været flere mc,ister i dk end der er nu) men blot fordi de gamle cykler er for dyre..
Og ja jeg har ingen cykel, netop fordi jeg går og sparer de ekstra penge op til at få en ny i stedet for en der er 8 år gammel.
sæt priserne ned så kommer der gang i det igen gutter, på et tidspunkt bliver det nødvendigt selv om det gør ondt..
og så er jeg klar til alle de tunge hug der kommer:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NU BLIVER JEG HÆNGT:-)
  • #1   11. jul 2008 Hvorfor hug, du har jo ret smiley

• #2   11. jul 2008 Er helt enig, jeg har lige solgt min og fik en fornuftig pris for den. Men det der med at tro man kan få 5-10000.- mere end de står til andre steder, glem alt om det. Det er der alt for mange til salg til. Nu er jeg på udkig efter en anden og kan helt klart se samme tendens. Mange tror de næsten kan få nypris for deres 8 år gamle mc, den går vist ikke længere.

• #3   11. jul 2008 Helt enig!

• #4   11. jul 2008 Jeg tror det store problem er at priserne er faldet meget dræstisk, blot på 1-2 år.

• #6   11. jul 2008 tror du får ret jeg skal vist være glad hvis jeg kan få 40 for min.selv om jeg har brugt 20 på den

• #7   11. jul 2008 Henrik: Betyder det så du sætter din Eliminator til salg?

• #10   11. jul 2008 Henrik (Aalborg) S

Jøsses for en gang selvmodsigelser du kommer med,- du mener debatten ligger en del under dit nivau, og samtidig siger du at der er grænser for hvor overlegne personer du gider debattere med , hvem er det så lige der er den overlegne??

• #12   11. jul 2008 Udbud og efterspørgsel...

• #13   11. jul 2008 > Passo LN2 Ma VIOLN2 <

Tror ikke du er ikke overlegen men med din unge alder mangler du jo nok noget erfaring

Vi har efter min mening slet ikke set bunden endnu kommer nok først efter 2010

• #15   11. jul 2008 Passo LN2 - Jeg synes nu at du forsøger at give os andre et ret godt indblik i finansverdenen ud i fremtiden smiley

Henrik (Aalborg) S - Hvor, konkret er Passo's tuderi - venligst fortæl hvori du ser det?

• #16   11. jul 2008 Henrik, du lyder bare som en kværulant, der elsker at debattere.. Hvilket er helt ok med mig, bare ikke i denne tråd...

• #17   11. jul 2008 Ja priserne er høje.. se bare en zxr400 som min, de dyreste koster over 60k ! man kan få en zxr750 RR for de penge. Ser også ud som om at der er mange R6'ere til billige penge.

• #18   11. jul 2008 Torben enig i din tidsangivelse, vi har kun set starten, på nedturen, og kan nok regne med 2-3 år til bunden af bølgen

et andet aspekt er de "fordelagtige" finasieringsmuligheder fra forhandlere, lur mig om ikke mange anvender dem frem for at skulle låne i bank etc.

De fleste kan præstere en udbetaling på 20% og afdrag, men ikke stampe 60.000 op kontant, jeg er overbevist om det hæmmer privatsælgerne. af middelgamle MC

LN du sidder vel ikke i Roskilde Bank smiley

• #19   11. jul 2008 Nedturen i verdensøkonomien kommer nok til at vare en del år.
    Og når folk mangler penge, så starter de med at sælger deres luksus ting, som feks....MC'en der blev købt for friværdi penge, men nu ikke bliver brugt så meget som tiltænkt.

Brugte MC'ere kommer nok også til at falde meget mere i pris endnu....

Udbyd og efterspørgsel.

• #21   11. jul 2008 Det er vel nærmest Damage Control, og redde de værdier der er bundet i banken.

• #22   11. jul 2008 løsningen er økonomi med jyske dollars smiley de kan sgu altid stampes op af jorden:P

• #23   11. jul 2008 Det er sgu da småligt at kalde en bemærkning som "Så kom ikke og sig jeg ikke er god til mit arbejde" for arrogant.

Det er da godt nok luftning af Janteloven, så det er til at brække sig over.

• #24   11. jul 2008 Nedturen kan man da godt kaldede det men det er en opbremsning som rammer os ude fra på grund af mange faktorer.

Det er en naturlig konsekvens og nok meget sundt for samfundet og vor livførelse hvis man er 23 år og ikke har være med i finans market i fattigfirserne som var præget af dårlig økonomi så tag de nåste 10 år som en oplevelse smiley

For nogen bliver det sjov og andre minder morsom men alle kommer igennem og ser lyset igen.

Men skal i sælge uanset hvad det er, er alle priser faldet indse det ....

• #26   11. jul 2008 Præcis Lisbet S - og ydermere hvis der tages i betragtning at pågældende selv blæste ud, at han ville købe en mc til 150.000 og så skulle tuderiet stoppe - det er ikke smart af pågældende at spille frisk - når pågældende så ikke lige selv er det - jeg tænkte selv at ok her har vi nok en ung/ældre sammenstød med jantelov der ville baske den unge på plads smiley Ikke sgi god stil!

• #28   11. jul 2008 proxie

Jeg er temmelig uenig i din påstand:

Har man en indkomst så man har råd til at låne, altså plads i budgettet, er der absolut ingen grund til at vente, hvorfor skulle man sidde og vente i flere år, når man har råd nu.

Den økonomiske nedgang skyldes nu ikke primært de lån der er optaget, det er mere en række af begivenheder.

• #30   11. jul 2008 Det var dog den kedeligste hængning jeg længe har været vidne til en fredag :(. Christian W slap og Henrik (Aalborg) S var lige ved at få rebet om halsen..

/Henrik

• #31   11. jul 2008 løkken er lige om hjærnet, hvis man bor i Hirtshals smiley

• #32   11. jul 2008 Det er helt ok at låne men jeg ville nødig betale afdrag osv. på mine cykler og biler forsikring er rigelig* GG*

• #33   11. jul 2008 Henrik det er da utroligt, at en voksen mand tæt på de 50 ævler løs nede på "fornærmet teenager-plan" *GGG*

Hvis du synes niveauet i tråden er lavt, så har du da selv bidraget ganske betragteligt med at hive det der ned.

• #35   11. jul 2008 hehe nu ved vi hvem skal skyde, når tvangen ligger og lure

• #37   11. jul 2008 Pazzo: Det er så ikke helt rigtigt det du siger, med at det (næsten) kun er dem der ikke kan låne i banken. Der får financeret ved en forhandler, der følger lidt flere ting med. F.eks. Billig forsikring osv. Så den holder ikke. Vi skal alle huske på, at bankerne er her ikke for os. Men vi er her for bankerne. Og længere er den ikke, en bank er en forretning ligeså vel som alt andet. Bilka,skobutikken,mc forhandleren osv. Det er da lidt grotesk, at man kan handle med sin bank. På samme måde som man gør på f.eks Vorbasse marked, det kan man også med sin forsikringer. Hvad så med dem, som tror man ikke kan det. Bare fordi, nogle af os er storsnudet og siger det vil vi ikke. Så finder vi en anden bank, forsikring el.lign. Så kan der pludselig godt lige flyttes dit og dat, og hovsa så var det lige pludselig noget helt andet. Jamen hvorfor sagde de ikke det fra starten....?

• #38   11. jul 2008 Henrik (Aalborg) S - Ja du har ret ;o) - Men ærger mig lidt at jeg nåede at smide sidste indlæg ind, da du og Passo ser ud til at nå til forståelse ;o))

• #39   11. jul 2008 formildende omstændigheder, men ægte hmmmm vist før digital fotoets tid

• #40   11. jul 2008 Ahh Helle.. det kan du gøre bedre, prøv lige at få det til at lyde somom du mener det smiley

• #41   11. jul 2008 Henrik (Horsens) - Hvordan? ( og mente det jeg skrev ;o))

• #42   11. jul 2008 Helle: Tjek lige det sidste billede i mit album om dytbil, glemte det helt. Men farede lige ud, og tog et billede af min carport. Du ved hvad jeg mener...:-) Undskyld jeg lige lånte tråden, til at fange Helle. Sorry

• #44   11. jul 2008 Det er da muligt, jeg ikke har bidraget med noget konstruktivt, ud over at pege på den vamle luftning af Janteloven.
    At Passos udtalelse skulle være svær at tygge her i Jylland, det er jeg lodret uenig med dig i.
    Nu er jeg så heller i fyldt 48 endnu, så mine tænder kan sagtens tygge den og jeg er absolut også jyde smiley

Tror måske lige du skulle snuppe dig et par piller af mærket Hyssolax smiley

• #45   11. jul 2008 Undskyld Vælte-bælte hi hi ;o))

- Ja - Hej Ronni - jeg løber ud og kigger lidt på den søde blæremåse bil, he he ;o))

• #47   11. jul 2008 Lisbeth: De der Hyssolax er de gode...? hehehe Aner ikke hvad det er, men er de gode sammen med en go stor vodka, og et strint af citron...?....:-)

• #48   11. jul 2008 Fra sidste år og til i år har Yamaha barberet prisen på deres R6 fra 190k til 170k. Altså et dyk på 20k på kun 1 år

Det samme har flere af de andre mærker også gjort. Prisen på en ny mc er faldet markant og dette kan ikke undgå at påvirke priserne for brugt mc.

Tidligere holdt mcerne jo deres pris ret godt bare de var pænt vedligeholdte, men man må se i øjnene at man er nød til at sætte prisen noget ned på de brugte - og jeg ved godt det gør ondt!!
    Jeg synes heller ikke jeg kunne for nok for min gamle r6, men hvis man kigger lidt positiv på det ja så skulle jeg jo give 20k mindre for den ny smiley

jysk hovedregning:
    Jeg skulle have haft 15 k mere for den gamle men skulle betale 20k mindre for den ny så jeg har tjent 5k ekstra !! ......
    ok hvor jeg har de 15 fra ved jeg ikk men regnestykket ser da godt ud heh

• #49   11. jul 2008 Han havde vel ikke et spørgsmål, mere en konstatering og mening om et emne, som lagde op til lidt saglig debat.

en hyggelig en faktisk

• #50   11. jul 2008 Ronni du kan jo prøve med en Googlesøgning på det smiley ...... det vil lede dig ind på et forum, hvis titel du ikke behøver lade dig afskrække af, vi er meget søde ....... for det meste smiley

• #52   12. jul 2008 hehehehehe Lisbeth, den var sku go. Fuck jeg griner over hele femøren.

• #53   12. jul 2008 K4 som sædvanlig har du ret smiley

Henrik vi må konstatere visse jyder ka ikke tygge, men de gir ikke op,

• #55   12. jul 2008 så har du osse lært lidt i aften Henrik smiley

• #57   12. jul 2008 www.tudegalleri.dk

• #58   12. jul 2008 jeg kan se at mange er enige med mig men må indrømme at jeg er skuffet over at folk sidder og diskuterer så latterlige ting her inde henrik??

• #59   12. jul 2008 Jeg synes det er spændene at vi gå lidt dårligere tider i møde... Det er der mange der har godt af at prøve på egen krop..... Vi høre så tit en masse unge 20-30 årige der råber op om ditten og datten. Nu hvor de kun har smagt på "optursguffet", sker der ikke noget ved at de lære lidt ydmyghed....

• #60   12. jul 2008 > Passo LN2 Ma VIOLN2 <
    Nu var det selvfølgelig også en kraftig generalisering jeg kom med... Men sandheden er jo at vi ikke stirre ind i samfundsøkonomiske problemer, men blot en normalisering af den helt utrolige optur vi har været på. Men mange unge mennesker har idag et urealistisk billede af økonomiske forhold af den simple grund de kun har oplevet kraftig optur.... Så har de lånt penge på forventede fremtidige indkomster. og det er blevet godkendt af unge mennesker i finans-sektoren der også kun kender til optur.... Jeg gentager at det selvfølgelig er en generalisering, og at der altid er undtagelser.

• #62   12. jul 2008 Og for lige at vende tilbage til emnet, så burde HA'erne spænde hjelmen og fryse alle de kontoer som spammer forumet med
    " MC til salg, danmarks billigste, hurtigste, flotteste"
    Hvad kan jeg få for min mc, kontakt mig på XX XX XX XX"
    "Nogen som mangler en billig Ninjalung ?"
    " Hvorfor kan jeg ikke sælge min mc ? giv et bud på XX XX XX XX"

• #64   12. jul 2008 Rene J
    Hvorfor er det langt ude at have MC når man er på SU. Det er vel ikke værre end så meget andet!! Syntes det er en mærkelig generaliserende kommentar.

Det er vel bare et spørgsmål om at prioitere og så have et ordentligt arbejde ved siden af studiet. Det virker i hvert fald for mig...

• #66   12. jul 2008 De gamle er tit nogle tørre rosiner, men jeg er nu enig med strada.
    Kender det selv fra mit arbejde hvor der er en med 6 års erfarring , der tror at han ved alt hvad der er værd at vide og kan belære nogle af de gamle der har været i firmaet imellem 12-25 år.

• #67   12. jul 2008 Det har du ret i, eller dvs. jeg kan kun snakke på jer andres vegne, jeg ved selvfølgelig alt smiley

Kommentér på:
NU BLIVER JEG HÆNGT:-)

Annonce