Børn på mc {{forumTopicSubject}}
Hej.
Børn på mc og lovgivningen i denne forbindelse har været oppe et par gange på det seneste.
Alligevel kommer jeg lige med seneste info, til dem der måtte have interesse i dette.
Jeg har d.d. været i kontakt med Justitsministeriet, som oplyser at Dronningen tiltræder L 96 på tirsdag d. 17. at loven offentliggøres i Lovtidende onsdag d. 18 og at loven vil virke fra d. 18/6-08.
Dette betyder at.
Passagere skal være mindst 5 år.
Hvis passageren er under 135cm., så skal anvendes mc-barnesæde eller ligende, som færdselsstyrelsen beskriver nærmere.
Har du læst så langt som her til, så kan du også se på www.mctcbt.dk og se om dine børn også skal på mc-ferie.
Hilsen thomas
jun 2006
Følger: 76 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 69 Svar: 573
Dejligt at familier med børn under 135 cm, igen kan nyde de dejlige mc´er..
Hatten af for jer...........:-)
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 195
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
jun 2006
Følger: 76 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 69 Svar: 573
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 97 Svar: 346
Men angående barnesæddet. skal de så være spændt fast? eller er sæddet på en af de store goldwings passagersæde nok? der sidder man jo klemt fast. som i et barnesæde
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Meget godt spørgsmål her i ugen op til at loven skal virke fra.
Der var stadig noget uklart, da jeg tidligere på dagen snakkede med færdselsstyrelsen (som skal formulere disse krav).
Det Justitsministeren tidligere har skrevet er, at faste fodhvilere og ryglæn eller armlæn skulle være nok. Der er således IKKE tale om at fastgøre barnet til hverken cykel eller fører.
Så mon ikke GW skulle være dækket ind, hvis man får monteret de fodplader der allerede er lavet til børn.
Thomas
Børn på mc