{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

claes k
claes k
Tilmeldt:
27. okt 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18

ang. betaling til sælger ved import {{forumTopicSubject}}

Hej MG. Jeg går og overveje at købe en mc som jeg har fundet på mobile.de. Desværre står den i München som er omkring 1100 km fra mit eget hjem. Jeg har leget lidt med tanken om at få den fragtet til den danske grænse da det kun koster 179 Euro og det er incl. moms og fragtforsikring. Men mit spørgsmål er så hvordan gør jeg med betaling til sælgeren?? Og mon man kan få dem fra fragtfirmaet til at gå den efter, for at se om alting er som sælger har sagt? Håber nogen med lidt erfaring kan hjælpe mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. betaling til sælger ved import
  • #1   4. jun 2008 Fragtfirmaet skal have ekstra for at se den igennem, men kan somregl godt gøre det.

  • claes k
    claes k Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18
    #2   4. jun 2008 okay.. Nogen idèer til hvordan man gør med betaling osv. Er lidt nervøs for bare at overføre penge direkte til sælger da jeg hverken personligt kender sælger eller fragtmænd?

  • #3   4. jun 2008 Hvorfor er det at du bare køre der ned ??

  • #4   4. jun 2008 Sidste år købte jeg en cykel i Sydtyskland. Jeg sørgede for at få en rigtig god dialiog med sælgeren både på mail og telefon og ved at dobbletchecke informationerne, var jeg overbevist og overførte pengene til sælger. Transporten blev arrangeret med fragtfirma til grænsen, for ~400kr. Det hele gik perfekt uden problemer - men det er jo ikke nogen garanti.

    Meeeen hvis du har en go' mavefornemmelse, går det nok ikke helt galt!


  • claes k
    claes k Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18
    #5   4. jun 2008 Jeg skal først låne en bil med anhængertræk og derefter venter en tur på 2200 km som med 80-90 km/t nok vil tage det meste af et døgn så det brænder jeg ikke så meget for. Har indtil videre kun haft en dialog via e-mail så jeg har ikke rigtig nogen ordentlig fornemmelse af ham endnu. Forresten vogt jer for sælgere på mobile.de og motoscout24.de som påstår deres utrolig billige mcér som også er i perfekt ny stand står i england ved et fragtfirma for det er det rene svindel. Har allerede været i kontakt med 3 af slagsen..

  • #6   4. jun 2008 Af den sammen grund, køre jeg ALTID selv ned/over efter de cykler jeg køber.. Og ja det er sku tit en lang og kedlig tur.. Men heller det end, at sende penge til en man ikke kender.

  • #7   4. jun 2008 Anders nu skriver du at i havde en god dialog, det er jo altid en dejlig ting.
    Men jeg har bare haft problemer med at skabe den dialog! har mailet løs, både på engelsk og tysk, ved hvirkelig ikke hvad jeg gør galt!?


  • #8   5. jun 2008 brug nu den ene dag på at hente din mc , .og når den er hentet har du jo vildt meget fornøjelse af den . det gjorde jeg , selv allerede efter den første tur på den nye mc efter jeg var kommet hjem , havde jeg glemt hvor kedelig turen er,

Kommentér på:
ang. betaling til sælger ved import

Annonce