904 visninger
|
Oprettet:
Er Batteriet dødt?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Den anden dag, da jeg skulle starte min Suki ville den ikke, batteriet var fladt. Den har stået stille i en uge pga. travlhed med eksamen. Det er heller ikke så længe siden jeg har ladet det helt op. Jeg har et multimeter. Hvordan fungere det så?? Skal jeg slå den over på volt og måle spændingen?? Skal batteriet være ladet helt op før jeg gør dette?? Hvad skal den ligge på for at være normal?? Og bør jeg skifte mit batteri, hvis den ligger under.
Tak
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
prøv at slukke den og kontroller igen spændingen på batteriet 12 volt som min.
hvis det taber strømmen under stilstand kan der være flere ting / årsager til afladningen , defekt batteri , alarm , andet defekt
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Enten er batteriet færdigt eller også har du en falsk stelforbindelse.
Gør som Jesper foreslå, men husk lige at sætte multimeterets plus til batteriet og minus terminalen til et godt stykke stel - indstil til volt-måling (fx 20 V). Så mål med motoren startet, så får du ladespænding, som skal være mindst 13 - 14 V.
Sluk motoren og mål igen, så får du batterispænding også meget gerne 13V.
Stil så dit meter omtil Amp, og tag batteriet stelforbindelsen af batteriets minuspol. Mål mellem batteriet minuspol og stellet! Når alt på cyklen sr slukket, må der ikke gå mere end højst et par mA strøm her.Gør der det, så har du en kortslutning, der malker dit batteri.
NB -visse alarmtyper trækker en del strøm og enkelte ure ligeså.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 110
Lad batteriet helt op igen og kør en tur - hvis batteriet bliver helt tappet på en kort tur på 10 - 20 km, er det sikkert ensretteren der skal skiftes, og det skal gøres inden du brænder statoren af...
Dårlige forbindelser i ledningsnettet kan tappe dit batteri, selv om motorcyklen står stille - check dem...
Mvh
Claus
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 439
bc
Er Batteriet dødt??