{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Er Batteriet dødt?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Den anden dag, da jeg skulle starte min Suki ville den ikke, batteriet var fladt. Den har stået stille i en uge pga. travlhed med eksamen. Det er heller ikke så længe siden jeg har ladet det helt op. Jeg har et multimeter. Hvordan fungere det så?? Skal jeg slå den over på volt og måle spændingen?? Skal batteriet være ladet helt op før jeg gør dette?? Hvad skal den ligge på for at være normal?? Og bør jeg skifte mit batteri, hvis den ligger under.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Batteriet dødt??
  • #1   28. maj 2008 lad batteriet helt op ......... start motoren ...... og mål ladningen , skulle gerne ligge omkring 13 volt
    prøv at slukke den og kontroller igen spændingen på batteriet 12 volt som min.
    hvis det taber strømmen under stilstand kan der være flere ting / årsager til afladningen , defekt batteri , alarm , andet defekt


  • #2   28. maj 2008 hvor gammel er batteriet??

  • #3   28. maj 2008 Umiddelbart lyder det som en af to ting.

    Enten er batteriet færdigt eller også har du en falsk stelforbindelse.

    Gør som Jesper foreslå, men husk lige at sætte multimeterets plus til batteriet og minus terminalen til et godt stykke stel - indstil til volt-måling (fx 20 V). Så mål med motoren startet, så får du ladespænding, som skal være mindst 13 - 14 V.

    Sluk motoren og mål igen, så får du batterispænding også meget gerne 13V.

    Stil så dit meter omtil Amp, og tag batteriet stelforbindelsen af batteriets minuspol. Mål mellem batteriet minuspol og stellet! Når alt på cyklen sr slukket, må der ikke gå mere end højst et par mA strøm her.Gør der det, så har du en kortslutning, der malker dit batteri.

    NB -visse alarmtyper trækker en del strøm og enkelte ure ligeså.


  • #4   28. maj 2008 Ved sgu ikke lige, hvordan det sniffende monster med den lange hale kom til at hedde Jesper - undskyld spiril smiley

  • #5   28. maj 2008 Det kan også være fordi ensretteren er stået af... Så bliver batteriet ikke ladt op. Hvis der samtidig er snask / skidt i samle-forbindelserne i ledningsnettet, kan det også tappe batteriet.

    Lad batteriet helt op igen og kør en tur - hvis batteriet bliver helt tappet på en kort tur på 10 - 20 km, er det sikkert ensretteren der skal skiftes, og det skal gøres inden du brænder statoren af...

    Dårlige forbindelser i ledningsnettet kan tappe dit batteri, selv om motorcyklen står stille - check dem...

    Mvh
    Claus


  • #6   28. maj 2008 Hvis det er ensretteren, så burde din ladelampe indikere det ved at lyse konstant hvis den er brændt af og da jeg lige har brændt en af kan jeg så lige sige at det kan lugtes hvis du skruer den af ;o)

    bc


Kommentér på:
Er Batteriet dødt??

Annonce