{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Børn på mc. {{forumTopicSubject}}

Hej.

På torsdag kommer der et lovforslag til 3. beh. i folketinget, som vil lukke lidt op for børn igen kan køre motorcykel også hvis de er under 135cm. Føle debatten på DR2 og læs evt mere om sagen fra begyndelsen på (link fjernet)

Hilsen Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn på mc.
  • #1   27. maj 2008 Håber det går igennem :o)
    Godt arbejde.


  • #3   27. maj 2008 Henrik: Så når du sætter sig op din MC er det fordi du gerne vil slåes ihjel?? Underlig holdning.

  • #5   27. maj 2008 Jeg skulle da nok mene at der skal mere til end bare en rille eller et møg kræ som en hare for at vippe mig af.

  • #7   27. maj 2008 Enig med Henrik..

  • #8   27. maj 2008 Hvor mange børn dør hvert år af at sidde bag på en motorcykel?? kontra; hvor mange børn bliver hvert år slået ihjel, fordi de er passager i en bil? Tror der er en væsentlig forskel, og synes forældre selv skal have lov at bestemme om deres børn må komme med bag på.

  • #9   27. maj 2008 Altså i, at børn ikke hører til på mc..

  • #10   27. maj 2008 Syntes også man skulle tvinges til at tage den lille med bagpå en gang imellem smiley personligt får jeg da set meget mere af naturen når den lille er med....

  • #11   27. maj 2008 Jeg kan kun gi MR300 s og Erik F ret. Synes det er vildt dejligt at ha min datter med ude at køre, det er ikke mere farligt end i bil, for der har man det med at køre på rutinen uanset om man har børn med eller ej. På mc er man meget mere opmærksom....

  • #17   27. maj 2008 nu har jeg ingen børn så emnet er nok ikke så aktuelt for mig, men personligt kan jeg ikke se at børn er noget problem på mc. faktisk vil jeg hellere have et barn med end en voksen som er usikker og ikke kender til det med at læne sig til siden.
    hvis små børn er usikre så er de heldigvis ikke så tunge så kan man stadig klare svinget.

    men det er fandme ubehageligt hvis man har en bag på som er tungere end en selv.


  • #18   27. maj 2008 synes at det er fint med børn bag på.... men synes at det skal være et lovkrav at de skal pakkes ordenligt ind i noget godkendt tøj... kan ikke fordrage og se ham den smarte far i en flot dyr dragt og ungen bagpå sidder lige i jeans-dunjakke og gummi støvler.....

  • #19   27. maj 2008 hejsa
    prøv lige at forklare min datter på 8 år og en højde på 131cm at hun ikke kan køer med på tur med far mand.det er ikke det rene forsjov smiley


  • #20   27. maj 2008 Hej.

    Alle der ikke har lyst til at have deres børn med på mc skal naturligvis fastholde dette og fuld respekt for dette.
    Men vi er nogle der gerne vil have muligheden og så er det naturligvis også vores ansvar at det sker på forsvarligvis med div. udstyr.
    Nogle går så langt at de tilpasser motorcyklens bagsæde til deres børn, når disse gøres til lov-overtrædere så er den da gal ! Hvilket der muligvis snart rettes op på.
    Højden har ikke stor relevans for sikkerheden, som loven idag lægger op til.
    Helt personligt havde jeg kun fundet det rimeligt med et krav til beklædning, dette kommer ikke, men vi må jo gerne være ansvarligt alligevel.

    Jeg glæder mig til at se glade børn ved Børnebakken, Børnetræf og lig.

    Thomas


  • #22   28. maj 2008 Hej Henrik.

    UPS !!!!
    Forkortelser er en udemærkede ting, men som du ser det så er det absolut ikke altid.
    Heldigvis har vi ikke lavet smuttere af denne kaliber i skrivelserne til Christiansborg.


Kommentér på:
Børn på mc.

Annonce