Pas på Jer selv! {{forumTopicSubject}}
Vil bare dele en lille oplevelse fra i går omkring. kl. 12.
Jeg har været ude hos PK Motor i Osted for at få skiftet bagdækket på min R6. Efterfølgende skal jeg hjem til at kammerat i Borup.
Oversigtsbillede:
http://share.xboxlife.dk/show/ztljnje4ndvkm2ziztzlmdywzjy2owuwmwywy2jiy2y.jpg
Jeg kører på Ryeskovvej og nærmer mig krydset (Gammerødvej). Jeg ser at en meget rød bil (lille personbil) kommer kørende mod krydset. Personen i bilen har vigepligten. Bilen kører vel omkring 60-70 km/t og jeg selv 90 km/t. Da bilen er næsten ved hajtænderne begynder jeg at tænke 'Personen må da have set mig'. Der er ingenting, der kan skjule mig (træer, buske eller lign.) Jeg har mine øjne på bilen. Personen i bilen vælger så at skide højt og flot på sin vigepligt og fortsætter ud over vejen. Jeg når at dreje håndtaget i bund, og jeg når lige at få røven med mig. Jeg vil mene, at der har været under en halv meter fra at bilen ramte mit bagdæk.
Bilen kører videre som om intet er hændt. Jeg kører ind til siden for lige at få adrenalinet ned og kigger efter bilen, som nu kører på Magleskovvej. Jeg vender om og sætter efter bilen for lige at forklare lidt om vigepligt. Jeg ser så en rød bil holde parkeret på en gårdsplads. Den ligner til forveksling. Jeg ringer på døren. En dame åbner, og jeg spørger om hun lige har været ude at køre. Hun svarer ja, og så giver jeg hende verbal overhaling. Spørger hende, om det ikke er en idé at overholde vigepligten. Hun bliver ret chokeret over mit overfald. Det viser sig så, at det er en time siden, at hun var ude at køre. Bilen er ved nærmere eftersyn heller ikke den samme rød som den i krydset. Jeg undskylder og forklarer situationen. Vi taler nok en 10 min. tid om løst og fast, og hun fortæller at flere ikke kører efter forholdende i området. Jeg underskylder igen og ønsker god dag. Ingen sure miner. Hun når da lige at nævne, at hendes veninde længere oppe ad vejen kører en meget postkasse rød bil - hmm - men vil ikke angive hende
Jeg sætter kursen ud mod min kammerat, og sender lige en venlig tanke nord på.
Min pointe; MC'er se Jer for, når I kører. Og til bilisterne; Overhold vigepligten!
Ha' en god weekend.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Godt det gik som det gjorde, og ja man undrer sig sku nogen gange over nogle folk som tilsyneladende kører rundt i deres egen lille drømmeverden
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
Men der er åbenbart bare personer, der kører med hovedet under armen
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
Godt du slap fra det uden skade...
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Morale:
Forvent ALDRIG noget af andre - og betragt dig selv som den eneste, der kender reglerne.
Jakob
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 189
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
(Ved godt det ikke var meningen med denne tråd;-) - Men til alle dem som "stemmer i " og kommer med alle de skarpe kommentarer:
Prøv lige at tænk over at der formodentlig ikke er nogen som direkte SATSER på at knalde en mc'ist ! Jeg har svært ved at forestille mig at alle disse episoder foretages med vilje og at de "hårde" billister SELV får et mega chock når de kommer ud for sådan en oplevelse !
Deres adrenalin, pumper garanteret ligeså meget...
Når det så er sagt, så glæder det mig at der ikke skete noget i dette tilfælde (Surt at tage fejl af billisten på den anden side er HUN sikkert mere opmærksom på mc'ister i det næste stykke tid, SÅ kan HUN lære det ka' hun
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
maj 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2008
aug 2005
jeg er 100 % enig med dig. Bilister der overser gør det ikke generelt for at slå nogen ihjel, de sløser bare med deres opmærksomhed, hvilket er meget menneskeligt - det bliver det desværre ikke mindre farligt af.
Kim H:
Nu kørte du med rimelig hastighed, men din senere påstand om, at "om du så havde kørt 200.." den holder altså slet ikke. Betingelsen for at nogen overhovedet kan arbejde med vigepligter er, at de kan have forventninger til den øvrige trafik. I en 80 kmt zone kan man med rimelighed forvente 80-90- måske 100 måske endda 110, men 200?????
Det dør man altså af!!!!
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
Jeg forstår bare ikke at hvis du godt har set bilen og er så meget i tvivl om den vil stoppe for dig (har set dig) hvorfor du så ikke med det samme nedsætter farten og er klar på at bremse?
Det gør jeg i den slags situationer, det har vist reddet mig en gang eller 3
mar 2008
Min pointe er bare, at vigepligten gælder i alle tilfælde; om man så kører 40, 50, 80, 100, 110 km/t osv. Nu kørte jeg ca. 90 km/t, så resten er bare et eksempel.
srn pdrsn ~ ON'SE ~:
Fordi jeg begik den fejl, at jeg selvfølgelig troede, at bilisten havde set mig, om måske bare ville bremse stille og roligt, og så efterfølgende trille ud på vejen. Dem formodning har jeg så ikke næste gang
sep 2007
Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 159 Svar: 504
aug 2005
Jo, selvfølgelig gælder vigepligten, men man kan skabe forhold, så den faktisk ikke er praktiserbar, det har vi - heldigvis ikke i år - set en hel del meget ubehagelige eksempler på.
Det er noget vi reelt er nødt til at tænke på:-)
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
Og så lige en advarsel: Nu begynder det at blive varmt og så er nogle billister uopmærksomme og tænker mest på hvor meget de sidder og sveder inde i bilen. Det har jeg lagt mærke til de seneste par år - der sker altså nogle mærkelige ting i trafikken når temp. bliver høj.
aug 2005
-og aggressionsniveauet stiger også med temperaturen - desværre ikke kun for bilister, men også for MC-ister, der sidder og syder i det varme kluns:-)
..so - keep cool
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 28
maj 2006
Godt du nåede at reagere så der ikke skete noget
Pas på Jer selv!