519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

fordæk eller bagdæk fordæk eller bagdæk

Hey... jeg er ikke helt skarp i dæk. Jeg har købt dette fordæk: Eurogrip 120/70 ZR17 TL (58W) Vorderrad Roadhound
https://www.123daek.dk/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Eurogrip-Roadhound-120_70-ZR17-TL-_58W_-Forhjul&details=Ordern&typ=R-500803&cart_id=Jzicb8FiXmEaCynp.429.767378163&ranzahl=1&Breite=120&Quer=70&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&dsco=429&m_s=1&n=R-325491&l=R-422482&t=203&s=2
(Cyklen er en Suzuki GSF 650 (2007))

Da jeg modtog dækket var der et klistermærke på dækket med oplysninger, og bl.a. ordet "REAR". (dækket står som fordæk på 123deak.dk). Mekanikeren sagde at han ikke måtte montere et bagdæk på forhjulet.
1... Har mekanikeren ret? (jeg kan ikke finde noget om det)
2... Er mit dæk et fordæk eller bagdæk (jeg tænker klistermærket på dækket måske er forkert, eller dækket er både et for- og bagdæk).
//Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordæk eller bagdæk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   4. mar Hvis det er specifikt for eller bagdæk, så vil det stå på det. Står der bare en retning, kan du montere det hvor du vil.

Det er tiltænkt det indiske marked, hvor der ikke findes store MC'er, så derovre er de vist nok rimeligt ligeglade med hvilken ende af cyklen det ender med at sidde på. smiley

• #2   4. mar Klistermærket har vel bare markeret hvilken del af dækket der skal vende bagud.
    Så man monterer dækket og sørger for at dreje det så lige netop den del vender bagud......
    (sorry kunne ikke lade være)

• #3   4. mar Nå mere seriøst. Hvis man finder dækket på deres hjemmeside ses vedhæftede tabel over størrelser. Og 120/70 ZR17 TL (58W) får KUN som fordæk.
    Så den eneste grund til et klistermærke med REAR må være den jeg skrev ovenfor. ELLER at de har sendt dig et 120/70 - 17 58H TL i stedet for det du bestilte (Det er både FRONT og REAR lader det til.)

profilbillede
  • #4   4. mar foreløbig tak for kommentaren. Jeg har lige nuppet et billede af mærkaten. Ved siden af omløbsretningen står der desuden "front"... jeg er i tvivl om, om dette betyder "forhjul" eller om det bare er en lidt forvirrende melding i forhold til omløbsretningen.

profilbillede
  • #5   4. mar et mere billede,,,

profilbillede
  • #6   4. mar Det er den retning dækket skal rotere, hvis du monterer det på forhjulet smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #7   5. mar Det er et fordæk. Så er den ikke længere. smiley

• #8   5. mar Thanks,,,, det var også min holdning.... Blev sku bare forvirret af det klistermærke med "rear"... det ryger på:)

Kommentér på:
fordæk eller bagdæk

Annonce