{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hornet 600 vs Z750
  • #1   21. maj 2008 Alt hvad jeg harlæst siger at hornet er bedre. Der vil selvfølgelig være lidt ekstra bund i en 750'er. Kan du leve uden det så tag en hornet.

Hvis Z750 skulle være bedre måtte det være som mere sportstur venlig, så hvis du skal bruge den til kortere ture og sjov så go Hornet:)

• #2   21. maj 2008 Igen synes jeg at Honda er så freakin' konservative, så jeg ville vælge Kawa.. Honda er bælte og livrem i mine øjne.. Mangler sg lidt vovemod fra dem.. Men igen, så er de jo top kvalitet..

• #3   21. maj 2008 kender ikk meget til hondaen, men z 750 kører rigtig godt, og så er den total vibrations fri... den koster os kun lige under 120.000 helt ny

• #4   21. maj 2008 Jeg er den lykkelige ejer af en Z750'er fra maj 2007 og den kan jeg kun anbefale; god stærk cykel, godt med kræfter, velegnet til by og småveje og et lækkert udseende, der begejstrerer, hvor den kommer frem.

Har dog ikke prøvet Hornet'en, som jeg fravalgte pga. motoren og som Jabbekot siger, fordi de er lidt kedelige. (Den nye store naked Honda ser dog sweet ud...)

Skriv gerne en pb, hvis du har spørgsmål til Z750'eren.

Casper

• #5   21. maj 2008 Jeg ville til hver tid vælge z750 for mere bundtræk og mellemråde.. Stor del af "fun-faktoren" på en landevejsmc, synes jeg.

• #6   21. maj 2008 Hornet vejer 177 kg og Z750 203 kg - altså 26 kg mere. Dog har Z750 så lidt flere hk og mere moment.

Har p.t. en Blackbird der vejer 223 kg - altså 46 kg mere end Hornet - så må Hornet virke som en "stor knallert" sammenlignet med min BB.

• #7   21. maj 2008 Hmm jeg har en Hornet, som så absolut har tilfredsstillet mine behov (fortrækker sving og accelerationer frem for høj topfart) den er let og den er rigelig hurtig og så er den til at håndtere også i lidt spændende situationer. Den kan uden probs køres med 2 på og hægter samtidig mange "hurtigere" maskiner af på de små veje pga. dens håndterlighed.
    Jeg tror det er, som med så meget andet, en smagssag men for mig var det et let valg (Z750 var ikke på markedet da jeg købte ;o) ) men selv i dag ville jeg vælge en Hornet simpelthen fordi den er så let at have med at gøre i hverdagen. Men som sagt en smagssag.

• #8   22. maj 2008 Henrik: Du rammer plet. Ja, Z750 har godt nok en del mere bundtræk, men Hornet er til gengæld hurtigere i styringen. 46kg mervægt er meget i den klasse.

Hvis du har den hldning at større motor = bedre MC, så hop på Z750, den er slet ikke dårlig. Men hvis du mener der er andre paremeter en lige motorstørrelse der afgører om en MC er god eller ej, så prøv dem begge og vælg derfra.

Jeg ville snuppe en Hornet :o)

• #9   22. maj 2008 hej henrik. jeg har selv en z750 og to af mine kammerater har den nye hornet. hornetten er hurtigst fra stående start men z750 henter den på toppen og i mellemacellerationer og har i de hele taget mere moment. hornet køre også med lavere gearing, ved 100kmt med cirka 5500omd mod 4500 på på z750.
    på en bane vil hornet være overlegen pga lavere vægt og en utolig hurtig styring. z750 føles tung ved siden af.

begge maskiner kan det hele. så det er nok et temperaments spørgsmål.
    hornet= bøllecykel
    z750= civiliceret bøllecykel

håber du kan bruge det til noget. ellers kan du bare skrive hvis du har spørgsmål

• #10   22. maj 2008 Jesper N: Et utroligt godt svar - som ikke virker farvet af, at du selv kører Z750. Jeg har en CBR 1100 Super Blackbird p.t. - så motorkraft har jeg rigelig af i dag, men søger en hurtig maskine til de små veje og småturer. Var på JyllandsRingen i sidste uge, hvor Blackbirden måske var lidt tung - selv om jeg fik slebet fodhvilerstiften et par gange, hvor Tommy Røn prøvede at hente mig i et sving på hans R6´er.

Jeg snupper mig en Hornet.

• #11   22. maj 2008 Jeg har prøvet begge to og endte med at købe en z750. Hornet'en var simpelthen for kedelig når man gav den gas i forhold til z750'eren efter min mening. Eneste store minuser der er ved z750'eren er det hårde sæde plus de mange kilo som den vejer. Men ellers er jeg ikke i tvivl om at z750'eren var det rigtige valg for mig:-) Men held og lykke i din jagt på en ny MC.

• #12   22. maj 2008 -Henrik (Vestjylland) O
    Når du nu overvejer en god mellemklasse nakedbike, hvorfor kigger du så ikke på Triumph Street Triple?:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46336

• #13   23. maj 2008 jeg ville for øvrigt også vælge street triple frem for hornet. her får du samme. måske endda bedre moment end z750 og nok også en cykel der slår hornetten på banen. plus den fedeste indsugningslyd. det lyder sku som om der er turbo på drengen:-)

Kommentér på:
Hornet 600 vs Z750

Annonce