{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Hornet 600 VS Kawa Z750 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kigget en del på de to cykler. Min favorit er z750'eren.
Jeg vil godt ha en street-fighter, men jeg er lidt i tvivl om jeg vil beholde den i lang tid. Måske bliver jeg træt af den, fordi den er uden kåbe, eller jeg måske vil ha noget større

Jeg har overvejet at købe en som ca 2-3 år gammel.
Prismæssigt er honda'en lidt billigere

Mit spørgsmål er:
Hvad er det rigtige valg hvis man tager højde for køre egenskaber, kubik, sædehøjde, gensalgsværdig, forsikring (kasko)

Jeg er 25 år og 188 cm høj

Tak for svarene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hornet 600 VS Kawa Z750
  • #1   7. aug 2006 avs den var svær.. kan desværre ikke give nogen mening om hondaèn da jeg ikke kender den så godt, men af de folk som jeg kender og som køre på z 750 er rigtig glade for den.

• mads A
    mads A Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 4
    #2   7. aug 2006 hej ja jeg køre honda hornet.. det er nok den sjoveste by maskine man kan få for den er lille og nem, og så er den noget ved fra o-150 stykker ca men når den når op til 170km har den ikke så meget mere at give men så kan man gier den lidt om

• mads A
    mads A Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 4
    #3   7. aug 2006 og forresten så er jeg 22 og er 179h

• #4   7. aug 2006 Jeg var engang i samme båd som dig. Grunden til jeg valgte Hornet'en var at for de penge jeg skulle gi for sådan en fik jeg rigtig meget MC. Uanset hvor jeg spurgte sagde alle det samme at Honda tog man ikke fejl af. Z750'eren er en fed maskine men også noget dyrere. Jeg har aldrig fortrudt at jeg tog en 600ccm istedet for 750ccm. Der er rigeligt med træk fra 0-130.

Men som de andre siger, ud og prøve dem smiley

• #5   7. aug 2006 I følge Bikes test for et par måneder siden, er Hornet den mest kontrolerbare cykel, og den er også mest behagelig, i det Z750'eren får dårlige bedømmelser omkring motoren som skulle vibrere meget, og som også kan mærkes i cyklen.. Z750 dog mere motorkraft, og et federe design.. Personligt ville jeg gå efter 750'eren, jeg sys den er alt for fed. Men har også prøvet at køre en Hornet et par gange, den er absolut vild i første gear.,. :o)

Krille

• #6   8. aug 2006 hejsa.. Jeg har proevet begge, har z 750, og maa sige at man kommer til atr savne bundtraekket hvis man ikke gider koere raes konstant. Det gider jeg ikke, eller jeg gider i hvert fald ikke geare ned hele tide. Motoren paa saadan en honda er jo ikke til at tage fejl af, men kawaen er nu heller ikke daarlig. Jeg har ogsaa laest kawaen skulle vibrere lidt, fordi den er bygget til stoerre boring, men det er en fed fornemmelse den vibrering den har, og lyden i potterne er helt faenemonal efter 6000 allerede, naar man giver den effektpotter. Hvis du har pengene, saa kawa...

• #7   8. aug 2006 For en del år siden var Hornet den fedeste cykel jeg kunne forestille mig, men da jeg så reelt skulle ud og købe må jeg ærlig indrømme at den så lidt gammel og halv kedelig ud - Husk den er fra 1998! Sikkert stadig vildt go køremaskine til by tant og fjas, ingen tvivl om det...

Der kommer jo osse en ny Hornet inden for et års tid, derfor vil den gamle model jo nok være sværere at komme af med.

Er selv 185cm og min Z750 passer mig perfekt,

Var selv bekymret om det med rystelser efter at ha læst diverse test- Ja det ryster da lidt ved nogle omdr, men det virker kun som en fed fornemmelse ved acceleration og når du nærmer dig begrænseren spinner den som en kat:-)

Kan osse kun forestille mig at +150 ccm kommer til sin ret ved motorvejskørsel.

Lykke med med det!

• #8   8. aug 2006 Tak for de mange svar.

Jeg tror det bliver en z750.. så må jeg bare punge ud smiley
    I længden tror jeg det er det rigtige valg.

Lige et spørgsmål til z750 ejerne:
    Er det meget belastende at køre på motorvej?

• #9   8. aug 2006 Motorvej - Nej, er fin helt op til 140-150 km/t, derefter kan det godt blive lidt trættende i længden. Tog selv turen til Skagentræf i år, via broen, små 600 km med få stop - Det var der ikke de store problemer i....

Kommentér på:
Hornet 600 VS Kawa Z750

Annonce