441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Valg af hjelm. Valg af hjelm.

Hey .

skal snart ud og købe kompelt motorcyklel tøj..

men kan ikke rigtig finde ud af om det kan betale sig at bruge 2000 kr mere på ind hjelm..

fordi man kan få til omkring de 2000 kr. og så har jeg også kigget på de s1 og rs1 som koster omkring 4000 kr.

er det 2000 kr som er givet godt ud?

håber i har noget effaring at dele med mig.

mvh Sune
og god weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af hjelm.
  • #1   17. maj 2008 Jeg synes også du skal prøve nogle hjelme for de sidder meget forskelligt.
    Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe en hjelm i den billige ende, men jeg er også blevet kræsen efter jeg fik en Arai hjelm, og så har det også meget med komfort at gøre hvor jeg tror at de lidt dyere hjelme ikke støjer så meget og sidder bedre på hovedet.

• #2   17. maj 2008 Du kommer langt for mellem 2 og 3 k. Det du lige giver det mere for er en hjelm som har mindre vindstøj og evt nogle ekstra fetures som solbrille fx.

Jeg er selv meget glad for denne som jeg købte her i foråret til 2,5k kr.
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=48901

• #3   17. maj 2008 Tjaa det er en smags sag..... men det er jo dit hoved vi snakker om
    Det vigtigste er at den passer.....

Jeg svæger selv til at det skal være en "topmodel".....
    Men plejer så at købe en replika hjelm fra fx. sidste ell forrige år af en kører som ikke gjorde det så godt...

For så er de på tilbud...

Pt. har jeg en RSR fra Shark den var sat ned koste ca 4000 lsite pris i dk men gav 250 euro

Syntes det er en fin hjelm til prisen....
    Ville have haft en Arai RX7RR eller en Shoei...Kagajama

Shoeien passede ikke mit hoved og med Araien blev jeg nærrig

• #4   17. maj 2008 Hej Sune..

Køre selv med S1 hjælm på 4 år og køber en nye igen til næste år det er en kanon hjelm...men ja de er dyre.. der findes mange andre mærker og prisklasser og det er nok lidt en smags sag hvad man er til... men jeg vil nu sige at 2000 - 2500 er min til hjelm... det er trods alt ens hoved den beskytter..

Angående tøj kan jeg anbefale HELD.. rigtig god tysk kvalitet..

Generalt vil jeg råde dig til at tage til Tyskland og købe tøj og hjelm.. der er ret mange pange at spare når man skal have hele grejet..

Hilsen Øster EXmc

• #5   17. maj 2008 Synes konstant man ser proffer køre med Arai, og alle anbefaler det, så nu er der lige blevet indkøbt en Arai Condor hjelm fra England. Prisen ender på 2100, og kvalitetsindtrykket er noget højere end ved den Shoei Raid II hjelm jeg havde før.

Synes bestemt den virker som et hit til de penge.

• #6   17. maj 2008 Lige præcis med hjelme syntes jeg det er sådan at man får hvad man betaler for.
    Det er dit hoved vi taler om, og lige præcis her er det vigtigt at være godt beskyttet. Der er dog flere faktorer end blot beskyttelsen at tage med i betragtning. Støj, pasform og udluftning er andre ting, og vil du kunne tage inderforet ud og vaske/udskifte det så skal du lidt op i pris.

Jeg kører selv med en Arai Viper hjelm, den passer perfekt til mit hoved, men prøv en masse forskellige og find den som passer dig, husk den skal sidde stramt, men den må ikke trykke i panden, så ender du med at bliver svimmel.

Jeg ville aldrig i livet købe en brugt hjelm, den kan have været udsat for hvad som helst, og du kan have svært ved at opdage hvis der er noget galt. Noget andet er også at en ny hjem "sætter sig" og tilpasser sig dit ansigt, det vil en brugt ikke gøre.

• #7   17. maj 2008 her er lidt grundig ameldelse om en masse hjelme (søg og du skal finde)
    smiley
    http://ss306.fusionbot.com/cgi-bin/ss_query?e=002&sitenbr=153738354&keys=

Kommentér på:
Valg af hjelm.

Annonce