{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Oscar S
Oscar S
Emner: 1

Tidligere pris {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er ved at købe min første mc brugt, og jeg synes, det virker relevant, hvad sælgeren købte mc'en for (også brugt). Er det ikke fair nok at spørge om?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidligere pris
  • #1   9. nov Du kan sagtens spørge, men du kan og må acceptere, at det er ikke sikkert sælger vil sige det. Jeg ville ikke, det er irrelevant for handlen hvad jeg købte til. Hvis du synes cyklen er prisen værd så køb den, hvis ikke så se om sælger er til at handle med det er de som regel denne tid på pret. Sammenlign evt med andre til salg for at se om prisen holder.

• #2   9. nov Hvad der tidligere er betalt for et køretøj er da ligegyldigt.........Hvad vil du bruge den oplysning til ?

Vil du betale mere hvis jeg har købt for dyrt ?
    Eller mener du at du har ret til en billig pris , fordi JEG har gjort en god handel ?

Det er altid den rigtige pris, hvis man handler........fordi både sælger og køber må jo have sagt JA til handlen............

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   9. nov Jeg ville ikke svare, hvis jeg solgte noget - og jeg ville ikke spørge hvis jeg købte noget.

Det har ingen relevans for handlen. Hvis prisen passer til stand, alder og km, så køb. Gør den ikke det, så find en anden.

• #4   10. nov Det er irrelevant. Vurder prisen ud fra den markedsværdi der er gældende i dag.
    Min nuværende og tidligere MC har jeg købt til en pris der er markant under markedsprisen. Det er så min fordel.
    Sidste MC solgte jeg til højere pris end hvad jeg selv gav, og køber syntes han gjorde et godt køb. Så alle var glade.

• #5   10. nov Måske han har købt den af en sælger der ikke anede hvad den var værd.
    Jeg købte selv en VW UP for 28.000 kr, som burde have kostet 38.000 kr.
    Den stod virkelig flot.
    Solgte den 6 måneder senere for 40.000 kr.

Det vedkommer ikke dig hvad sælger har givet for den.
    Du ved jo heller ikke hvilken stand den var i.

At du gerne vil vide det, det kan jeg da godt forstå, da det kan give dig en vurdering om du giver for meget for den.
    Men hvis du er i tvivl, så byd en lavere pris eller find noget andet.

• Notanymore
    Notanymore Tilmeldt:
    jul 2022

Følgere: 27 Svar: 55
    #7   12. nov Nej det er ikke fair nok at spørge om..

• #8   i går kl. 15:42 Fulstændig irellevant ?? du kan jo ikke vide om sælger har ofret penge på den i den tid han har haft den ??.
    Jeg ville ikke oplyse det.

• Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 147
    #9   i går kl. 15:57 Det er irrelevant.
    Jeg ville ikke selv spørge om det. Hvad kan du bruge det til?
    Jeg ser på varen stand og tager udgangspunkt i en typisk pris..

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #10   i går kl. 17:45 Det vedkommer overhovedet ikke dig hvad sælger tjener eller taber, det må du indse, ligeledes er sælgers sexvaner dig uvedkommende. Du må vurdere værdien i handelsøjeblikket.

• Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 14
    #14   i går kl. 23:01 Hvis sælger er bare en LILLE smule smart oplyser han jo bare en tilsvarende højere pris, for at få dig til at tro på at DU gør en god handel smiley

Kommentér på:
Tidligere pris

Annonce