3.146 visninger
|
Oprettet:
Afgift på tidligere indregistreret MC {{forumTopicSubject}}
Har set mig lun på en VFR 750 fra 1990 der har kåbe skade. Den har tidligere været indreg. i Dk og iflg sælger kan den indreg. til meget billige penge (har fået en ca pris fra sælger). Hvordan kan jeg være sikker på at den pris stemmer. Det er jo ikke ligemeget om den koster 17 eller 30 kilo i indreg. afgift.
Håber på lidt gode svar og ellers rigtig god jul til alle.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 43 Svar: 2.078
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Den har været indreg. i Dk men er pga kåbeskaden blevet afmeldt. Om den tidligere reg afg er udbetalt til den tidligere ejer ved jeg ikke. Men det er kun kåbe skade der skal rep/spartles op etc. Sælger der er MC forhandler siger at mc´en ikke har skader på stel eller forgaffel, men kun kosmetisk. Men jeg kører derud for at snakke med ham og besigtiger den her VFR og se hvor "grelle" skaderne er. Skulle vi nå til enighed skal han tage min gamle GSX i bytte. Så har jeg også noget at lave hen over vinteren. ;o)
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 84
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
Tjek med forhandleren om "afmeldt" betyder at pladen er aflevet, for det kan man nemlig godt. Det eneste der så skal laves er et nyt syn og hente en plade (1000 kr ca), og så er cyklen køreklar igen..
Held og lykke med det..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Når sælger så mener den kan indregistreres billigt, mener han vel at der bare skal skiftes noget plastic før den er klar til syn.
Du skal ikke betale ny afgift af den.
aug 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 117
Ringede til ham og fik forklaringen.
Når en mc blir skadet, skal der ikke meget til før den totalskades, pga dyre kåbedele osv..... Når den blir meldt "død" kan man få afgiften tilbage. Gir man den så kunstig åndedræt og vækker den til live igen skal den betales fri igen........ Det var hvad den forhandler forklarede mig.
Jeg sprang fra pga det løbre pænt stærkt i stumper (bare småting) Og så kommer der jo lige en gang maling osv osv
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 578
Er der nogen der ved hvor den vandre historie stammer fra ?
Jan(der har været i branchen i 23 år)
jul 2005
aug 2007
Der havde en sv 1000 fra 05, med kåbeskader til 14500 kr........
.. Han påstod den havde kørt i dk og at han havde den danske reg attest.
Kan sagtens følge jer i det lyder underligt man kan få noget tilbage, men hvis der ikke er nogen ekstra afgift på den her så er den da EKSTREM billig..... Eller ???
Kan godt smide et link, men vil da ikke lige side den ud med det samme.
Skal lige ha lidt flere forklaringer så hehe
jul 2005
aug 2007
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Håber du lader os andre høre hvad deres udmelding bliver. Det er nemlig rimelig interessant med den her VFR.
Jesper, den står altså som uden afgift og jeg tror ikke at forhandleren er forkert på den, det er jo ikke ham der får gavn af afgiften. Men jeg kommer tilbage når jeg har lidt mere info. Mvh Kristian
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 193
jeg kørte min gsxr1100 til vurdering, hvor den stod bag i bilen , mens han kiggede på den og skrev alt kåbe ned og en del andet som manglede osv... jeg gav 16k hvor afgiften normal var 42k
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 193
så det kan godt betale sig at skrue lidt selv
aug 2007
Det er lige som henrik k skriver.
Når forsikringen får en totaltskadet mc ind, så melder de den "død" og får noget afgift tilbage. Og sælger liget til ophug.
Når så det skre at man genopbygger den skal der betales afgigt tilbage dog kun 105% (som henrik skriver)
Om man kan melde et køretøj "død" som privatperson fik jeg ikke lige fat i..... Men det ville da være dumt i mine øjene hvis man har kasko på den.
Eks som tolderen kom med : En totaltskadet mc til 70-80000..... Får du mellem 20 og 25 tilbage i afgift MAKS. Men "sælger" du den til din kaskoforsikring skulle du få til en tilsvarende maskine.. (Ved godt forsikringerne ikke er så gode når der skal penge ud af kassen)
Så FAKTA er at har forsikringen meldt den "død" skal der betales 105% i afgift. Hvis det er en tidligere DK indreg......... Og 108% ved import.
2 identiske forklaringer af sælger og tolder.... Så det er den jeg tror på
Den svér jeg så på står ved http://auto85.dk/ Hvis nogen skulle ha interesse jeg springer fra ;-)......... God jul til alle
Afgift på tidligere indregistreret MC