{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.146 visninger | Oprettet:

Afgift på tidligere indregistreret MC {{forumTopicSubject}}

Har set mig lun på en VFR 750 fra 1990 der har kåbe skade. Den har tidligere været indreg. i Dk og iflg sælger kan den indreg. til meget billige penge (har fået en ca pris fra sælger). Hvordan kan jeg være sikker på at den pris stemmer. Det er jo ikke ligemeget om den koster 17 eller 30 kilo i indreg. afgift.
Håber på lidt gode svar og ellers rigtig god jul til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på tidligere indregistreret MC
  • #1   22. dec 2009 Hvis den har været indregistreret i danmark, skal du jo ikke betale afgift af den igen. så skal du bare betale 580,- for en nummerplade.

• #2   22. dec 2009 hvis det er en totalskadet dansk cykel som skal genopbygges. så er den billiger i afg en hvis du henter en i tyskland

• #4   22. dec 2009 Hej igen.
    Den har været indreg. i Dk men er pga kåbeskaden blevet afmeldt. Om den tidligere reg afg er udbetalt til den tidligere ejer ved jeg ikke. Men det er kun kåbe skade der skal rep/spartles op etc. Sælger der er MC forhandler siger at mc´en ikke har skader på stel eller forgaffel, men kun kosmetisk. Men jeg kører derud for at snakke med ham og besigtiger den her VFR og se hvor "grelle" skaderne er. Skulle vi nå til enighed skal han tage min gamle GSX i bytte. Så har jeg også noget at lave hen over vinteren. ;o)

• #5   22. dec 2009 Hvis det er en mc forhandler, kan du jo bare få ham til at betale den billige afgift, og så køber du den af ham med afgift. Den pris han har tilbudt dig + den pris han siger den koster i afgift. Det skulle jo så gerne være den pris du skal give. Måske et lille beløb oveni til ham for besværet. Vil han ikke dette, kan der måske være noget galt....

• #6   22. dec 2009 En registreret motorcykel kan ikke bare "afmeldes". Det kræver et syn hvor den vises frem mht vurdering, og den sælges til udlandet, hvorefter ejeren får afgiften tilbage (minus Skats 15% fordi de jo bestemmer over os alle, og vi skal altid huske at de skal tjene på os uanset hvad der sker)

Tjek med forhandleren om "afmeldt" betyder at pladen er aflevet, for det kan man nemlig godt. Det eneste der så skal laves er et nyt syn og hente en plade (1000 kr ca), og så er cyklen køreklar igen..

Held og lykke med det..

• #7   22. dec 2009 Så er den bare afmeldt. Dvs. pladerne er pillet af.
    Når sælger så mener den kan indregistreres billigt, mener han vel at der bare skal skiftes noget plastic før den er klar til syn.
    Du skal ikke betale ny afgift af den.

• #8   22. dec 2009 Hmmmm Jeg har faktisk lige arbejdet i noget af det samme bare med en svér....... Skrev til forhandleren om netop det spørgsmål.... Hans svar var "Nej, det er ikke samme afgift som ved import, du betaler 180% afgift ved import, men ”kun” 105% når den er tidligere dansk registreret"....
    Ringede til ham og fik forklaringen.
    Når en mc blir skadet, skal der ikke meget til før den totalskades, pga dyre kåbedele osv..... Når den blir meldt "død" kan man få afgiften tilbage. Gir man den så kunstig åndedræt og vækker den til live igen skal den betales fri igen........ Det var hvad den forhandler forklarede mig.

Jeg sprang fra pga det løbre pænt stærkt i stumper (bare småting) Og så kommer der jo lige en gang maling osv osv

• #9   22. dec 2009 sten Futte: Det passer ikke! du kan ikke få afgiften retur når den totalskades.
    Er der nogen der ved hvor den vandre historie stammer fra ?

Jan(der har været i branchen i 23 år)

• #10   22. dec 2009 Sten, hvis man kan få afgiften tilbage for en cykel der er totalskadet, så send mig lige en PB kender da mere end 1 der har baldret et cykel til ukendelighed.

• #11   22. dec 2009 Hvad ved jeg, det var kun hvad jeg fik forkaret af en forhandler.
    Der havde en sv 1000 fra 05, med kåbeskader til 14500 kr........
    .. Han påstod den havde kørt i dk og at han havde den danske reg attest.

Kan sagtens følge jer i det lyder underligt man kan få noget tilbage, men hvis der ikke er nogen ekstra afgift på den her så er den da EKSTREM billig..... Eller ???
    Kan godt smide et link, men vil da ikke lige side den ud med det samme.
    Skal lige ha lidt flere forklaringer så hehe

• #12   23. dec 2009 hvis den Sv er med danske papirere, så køb den da for satan da. nye kåber koster max 10.000,-

• #13   23. dec 2009 He he tror lige jeg skal ha ringet til told og skat i dag ;-)..............

• #14   23. dec 2009 Hej Sten.
    Håber du lader os andre høre hvad deres udmelding bliver. Det er nemlig rimelig interessant med den her VFR.
    Jesper, den står altså som uden afgift og jeg tror ikke at forhandleren er forkert på den, det er jo ikke ham der får gavn af afgiften. Men jeg kommer tilbage når jeg har lidt mere info. Mvh Kristian

• #15   23. dec 2009 jeg har bygget 2 tidligere danske mcer op fra totalskadet... da de blev totalskadet fik forsikringen noget af afgiften tilbage og solgte dem til en uphugger... dem købte jeg så og skulle betale 105% i afgift og ikke 180%... og det fine ved at den er dansk skadet... er at man kan få en b-vurdering... dvs. at man får den til vurdering uden at smide en stor depositum og så få penge tilbage... så får man en endelig afgift og det er det man skal af med...
    jeg kørte min gsxr1100 til vurdering, hvor den stod bag i bilen , mens han kiggede på den og skrev alt kåbe ned og en del andet som manglede osv... jeg gav 16k hvor afgiften normal var 42k

• #16   23. dec 2009 og så gav jeg 20k for en rigtig fin en i tyskland og flyttede alt over på den danske stel .. og solgte motor,forgaffel,hjul og bagsvinger fra den skadet mc... (så dækkede det næsten indkøbet af den skadet mc)
    så det kan godt betale sig at skrue lidt selv

• #17   23. dec 2009 Så nu har jeg snakket først med sælger, og så med told og skat.

Det er lige som henrik k skriver.
    Når forsikringen får en totaltskadet mc ind, så melder de den "død" og får noget afgift tilbage. Og sælger liget til ophug.
    Når så det skre at man genopbygger den skal der betales afgigt tilbage dog kun 105% (som henrik skriver)

Om man kan melde et køretøj "død" som privatperson fik jeg ikke lige fat i..... Men det ville da være dumt i mine øjene hvis man har kasko på den.
    Eks som tolderen kom med : En totaltskadet mc til 70-80000..... Får du mellem 20 og 25 tilbage i afgift MAKS. Men "sælger" du den til din kaskoforsikring skulle du få til en tilsvarende maskine.. (Ved godt forsikringerne ikke er så gode når der skal penge ud af kassen)

Så FAKTA er at har forsikringen meldt den "død" skal der betales 105% i afgift. Hvis det er en tidligere DK indreg......... Og 108% ved import.

2 identiske forklaringer af sælger og tolder.... Så det er den jeg tror på smiley

Den svér jeg så på står ved http://auto85.dk/ Hvis nogen skulle ha interesse jeg springer fra ;-)......... God jul til alle

Kommentér på:
Afgift på tidligere indregistreret MC

Annonce