afgift på tidligere indreg. mc {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
dette har sikkert været oppe og vende før, men er ny her inde og har prøvet at søge lidt frem og tilbage.
men kan ikke finde nogle konkrete svar.
jeg står i den situation at jeg er blevet tilbudt en skadet mc af en forhandler som er tidligere indreg i danmark, men afgiften er blevet rykket af den, da den blevet meldt total skadet, (stort set kun kåben)
jeg vil hører om der er en her inde der kan give mig et konkret svar på hvad afgiften vil ligge på?
hvis man stiller det sådan op:
skal give 20.000 for cyklen hos forhandleren og ved jeg skal betale 105% i afgift, MEN er det så 105% af de 20.000 jeg har givet for den, eller hvordan?
kan man smide cyklen på en trailer og så få den vurderet, eller skal den kunne synes før den kan blive vurderet? skal jeg betale afgiften med det samme den er vurderet, eller kan jeg vente et f.eks et halvt år inden jeg betaler den, og så bygge den op og så betale afgiften UDEN den skal vurderes igen?
håber virkelig der er en her inde der kan hjælpe mig.
Mvh Jesper.
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Så for at slippe billigst muligt. skal du finde den lavest mulige stand du kan få den synet i..
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
2) Du transporterer MC til syn (trailer, kassevogn eller prøveplader - bare husk at du stadig kan få bøder for fejl & mangler hvis du bliver stoppet på prøveplader)
3) Hvis MC'en består synet vil toldsynet finde sted, hvor MC'ens tilstand bliver vurderet til enten lav, mellem eller høj, som så bruges til at justere den endelige afgiftsvurdering (ca. -/+ 5%).
4) Du modtager den endelige afgiftsvurdering i et brev fra skat ca. 3-5 uger efter toldsynet (man kan IKKE længere få afgiftsvurderet og betale afgiften med det samme).
5) Du beslutter om du vil klage over afgørelsen, batale pengene eller lade den stå uden afgift (afgiftsvurderingen gælder i 1 år fra synsdato).
6) Hvis du vil betale afgiften, tropper du op hos skat med en stor pose penge, original registreringsattest, toldsynsdokument og din synsattest og får udleveret en rigtig ægte nummerplade og får efterfølgende tilsendt en ny registreringsattest ;0)
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
Såfremt maskinen tidl. har været dansk registreret vil der være sat et rødt stempel på den originale danske reg.attest hvor der står " kan ikke indregistreres uden indbetaling af ny registreringsafgift" den attest skal du selvfølgelig have med når du køber motorcyklen.
Jeg indregistrerede en tidl. totalskadet motorcykel i maj 2009 og jeg kørte bare til syn med maskinen da den var bragt i lovlig og synbst stand, lige som alle andre ville gøre det på en prøveplade.... der er ingen grund til at få foretaget et toldsyn da alle oplysninger om motorcyklen jo står på den oprindelige reg. attest og den er kendt i systemet.
mar 2011
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 9
og den så går igennem, eller skal den være lovlig for at kunne gå gennem det toldsyn/syn? og hvis man bare kan køre den til syn, kan jeg vel også få afvide hva afggiften er, hvis den altså ikke skal igennem toldsyn?
mar 2011
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.865
Skat er ligeglade med din indkøbspris. De værdisætter den ud fra årgang og stand.
Hvis du søger noget mere på skat.dk, vil du kunne finde mere om hvordan de afgiftsberegner.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
For at kunne få afgift tilbage kræves det jo at den sælges ud af landet og at den har været toldsynet i denne forbindelse.
For at kunne toldsyne skal den jo overholde trafikstyrelsens mindste krav og det kan den jo ikke som totalskadet.
?????
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153590
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 76
Alt lys skal virke, der skal være spejle på og bremserne skal virke. desuden må den ikke larme mere en 76 DB målt på 2,5m(eller er det 5m?) afstand med halv gas. Dæk osv skal være iorden, og den må ikke spore skævt.
Hvis du kan få de ting iorden, ville jeg bare komme men et skrallet lig, og på den måde få en laver vudering og spare penge på afgiften.
Det er et gammel trick inde for bil verden at skralle hele bilen før toldsyn og dermed få en laver vudering.
Held og lykke med projektet.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
mar 2011
afgift på tidligere indreg. mc