{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.301 visninger | Oprettet:

afgift på tidligere indreg. mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
dette har sikkert været oppe og vende før, men er ny her inde og har prøvet at søge lidt frem og tilbage.
men kan ikke finde nogle konkrete svar.
jeg står i den situation at jeg er blevet tilbudt en skadet mc af en forhandler som er tidligere indreg i danmark, men afgiften er blevet rykket af den, da den blevet meldt total skadet, (stort set kun kåben)
jeg vil hører om der er en her inde der kan give mig et konkret svar på hvad afgiften vil ligge på?
hvis man stiller det sådan op:
skal give 20.000 for cyklen hos forhandleren og ved jeg skal betale 105% i afgift, MEN er det så 105% af de 20.000 jeg har givet for den, eller hvordan?
kan man smide cyklen på en trailer og så få den vurderet, eller skal den kunne synes før den kan blive vurderet? skal jeg betale afgiften med det samme den er vurderet, eller kan jeg vente et f.eks et halvt år inden jeg betaler den, og så bygge den op og så betale afgiften UDEN den skal vurderes igen?
håber virkelig der er en her inde der kan hjælpe mig.
Mvh Jesper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift på tidligere indreg. mc
  • #1   28. aug 2011 Den skal synes for at kunne blive vurderet (et såkaldt toldsyn!).. og så bliver afgiften vurderet ud den stand...

Så for at slippe billigst muligt. skal du finde den lavest mulige stand du kan få den synet i..

• #2   28. aug 2011 1) Du bestiller syn med tilhørende toldsyn.

2) Du transporterer MC til syn (trailer, kassevogn eller prøveplader - bare husk at du stadig kan få bøder for fejl & mangler hvis du bliver stoppet på prøveplader)

3) Hvis MC'en består synet vil toldsynet finde sted, hvor MC'ens tilstand bliver vurderet til enten lav, mellem eller høj, som så bruges til at justere den endelige afgiftsvurdering (ca. -/+ 5%).

4) Du modtager den endelige afgiftsvurdering i et brev fra skat ca. 3-5 uger efter toldsynet (man kan IKKE længere få afgiftsvurderet og betale afgiften med det samme).

5) Du beslutter om du vil klage over afgørelsen, batale pengene eller lade den stå uden afgift (afgiftsvurderingen gælder i 1 år fra synsdato).

6) Hvis du vil betale afgiften, tropper du op hos skat med en stor pose penge, original registreringsattest, toldsynsdokument og din synsattest og får udleveret en rigtig ægte nummerplade og får efterfølgende tilsendt en ny registreringsattest ;0)

• #3   28. aug 2011 afgiften er som du skriver 105% på motorcykler med ID tab (totalskade) i modsætning til de normale 180 % (på importerede maskiner) det svarer i runde tal til 2/3 af normal registreringsafgift
    Såfremt maskinen tidl. har været dansk registreret vil der være sat et rødt stempel på den originale danske reg.attest hvor der står " kan ikke indregistreres uden indbetaling af ny registreringsafgift" den attest skal du selvfølgelig have med når du køber motorcyklen.
    Jeg indregistrerede en tidl. totalskadet motorcykel i maj 2009 og jeg kørte bare til syn med maskinen da den var bragt i lovlig og synbst stand, lige som alle andre ville gøre det på en prøveplade.... der er ingen grund til at få foretaget et toldsyn da alle oplysninger om motorcyklen jo står på den oprindelige reg. attest og den er kendt i systemet.

• #4   28. aug 2011 okay. men det jeg er i tvivl om er om jeg kan køre den til toldsyn/syn der mangler forlygter, frontkåbe, frontkåbe stativ og nogle småting.
    og den så går igennem, eller skal den være lovlig for at kunne gå gennem det toldsyn/syn? og hvis man bare kan køre den til syn, kan jeg vel også få afvide hva afggiften er, hvis den altså ikke skal igennem toldsyn?

• #5   28. aug 2011 og de 105% er det af den pris jeg køber den for? hvis det f.eks er 20.000 er det så 105% af det beløb eller?

• #6   28. aug 2011 For at køre til toldsyn skal mc være i synsbar stand.

• #7   28. aug 2011 Først skal cykel synes og bagefter toldsynes. Så selvfølgelig skal den være lovlig helt fra start.
    Skat er ligeglade med din indkøbspris. De værdisætter den ud fra årgang og stand.
    Hvis du søger noget mere på skat.dk, vil du kunne finde mere om hvordan de afgiftsberegner.

• #8   28. aug 2011 Du betaler ikke af indkøbsprisen. Hvis nu du fik den gratis så var afgiften jo 0 kr. Spørg forhandleren, han ved det.

• #9   29. aug 2011 hmmm...hvordan dælen kan man hive afgiften ud af en total skadet mc?
    For at kunne få afgift tilbage kræves det jo at den sælges ud af landet og at den har været toldsynet i denne forbindelse.
    For at kunne toldsyne skal den jo overholde trafikstyrelsens mindste krav og det kan den jo ikke som totalskadet.

?????

• #10   29. aug 2011 Carsten, kan forsikrings selskaberne ikke få afgift tilbage ved total skader?

• #11   29. aug 2011 Jesper...det ved jeg ikke noget om smiley

• #12   29. aug 2011 nå, ser det ikke ud til.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153590

• #13   29. aug 2011 Syns manden er ligeglad med kåbe og pynt.
    Alt lys skal virke, der skal være spejle på og bremserne skal virke. desuden må den ikke larme mere en 76 DB målt på 2,5m(eller er det 5m?) afstand med halv gas. Dæk osv skal være iorden, og den må ikke spore skævt.
    Hvis du kan få de ting iorden, ville jeg bare komme men et skrallet lig, og på den måde få en laver vudering og spare penge på afgiften.
    Det er et gammel trick inde for bil verden at skralle hele bilen før toldsyn og dermed få en laver vudering.
    Held og lykke med projektet.

• #14   29. aug 2011 Benjamin: Det er noget fis det der, det kan man slet ikke, det var før i tiden.

• #15   29. aug 2011 Benjamin: sikke en gang crap at lukke ud, ingen som syner mc tjekker om de sporer,spejle er ikke et lovkrav på ældre modeller

• #16   30. aug 2011 Jeg takker mange gange for alle svarene, og er nu færdig med min første R1'er. billeder kommer snart op på min profil.:)

Kommentér på:
afgift på tidligere indreg. mc

Annonce