Fejl på kortet {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har for knap 2 uger siden bestået mit køreprøve til A2 kategorien. Jeg ventede spændt på at modtage mit kørekort, og det har jeg naturligvis også gjordt, dog med et ekstra kategori på..
Jeg har fundet et andet opslag fra et par år tilbage med præcis den samme fejl, men jeg syntes ikke rigtigt jeg kunne læse mig frem til svaret på mit spørgsmål.
Har ikke umiddelbart tænkt mig at købe en større cykel end jeg tog kortet for, dog er jeg lidt nervøs for at det muligvist ville alligevel give mig problemer I fremtiden, skulle politiet nu stoppe mig og ligge mærke til den A kategori som ikke burde være der?
På den modsatte side er jeg lidt bange for at kontakte færdselsstyrelsen/borgerservice eller hvem det nu er som håndterer disse sager, så de ikke pludseligt finder på at jeg skal gentage min køreprøve eller noget..
Er der nogen som har et eller andet form for erfaring i denne slags situation?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 148
Hvis du ikke kører på en større end du har taget til er der intet problem. Du kan sikkert få et nyt og korrekt UB
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Får man automatisk kørekort også til sidevogn ved A2?
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
Ja. Sidevognskurset er også obligatorisk på A2. Ved ikke med A1.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.037
Var jeg dig havde jeg beholdt det og brugt det. Det er der ikke nogen der lægger mærke til. Og det gør ikke nogen forskel. Og du risikerer ikke straf.
sep 2017
Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 40
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 446
Det er ikke korrekt, at man frit kan køre på større motorcykel, når man er fyldt 24 år.
Det kræver en bestået køreprøve til A. Du behøver i øvrigt ikke være fyldt 24 år, for at opgradere fra A2 til A, det kræver blot mindst 2 år med A2 og en bestået køreprøve. Så helt teoretisk må du køre A fra din 22 års fødselsdag, forudsat du bestod køreprøven til A2 på din 20 års fødselsdag.
jan 2011
Følger: 3 Svar: 134
Og, tilkendegivet at du er bekendt med fejl.
Derfor, få det rettet!!
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 530
Mit kort er dog blevet inddraget 2 gange fordi at det har været revnet eller faldet fra hinanden. Så har jeg kunne få et nyt på kommunen for cirka 200 kr.
Min pung bøjer meget, så mit kørekort tager skaden.
Er dog begyndt at lægge det mellem andre kraditkort osv, så det ikke går i stykker mere.
Anyway, du kan IKKE køre ustraffet, som #6 siger.
Du må kun køre på det du har bestået køreprøve til.
Få det rettet hurtigst muligt.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.037
Det var ikke meningen. Jeg tog udgangspunkt i TS skrev at han i forvejen bare ville køre a2.
Det mener jeg er straffrit.
Det sku også gerne være gratis at få det byttet til nyt, da det i det her tilfælde er kortudsteder der har lavet en fejl, ikke indehaveren.
Så de 200 corona sku gerne være på huset. Men det er da stadig et besvær at sku tage sig af, så jeg havde personlig bare ignoreret det og fået nyt om de 15 år eller når du får fuld a førerret på.
Er selv blevet stoppet med udløbet kørekort og har fremvist det, et par gange, uden der er sagt noget til det.
Er kortet knækket er det noget andet.
Men så længe man har et ægte lyserødt plastikkort på sig og ens navn foto og cpr fremgår så er min erfaring at de bare krydser dén boks af og så slår de een op i systemet og ser om man er frakendt eller hvad.
Det der med at læse om the i's are dotted and the t's are crossed det er ikke noget nogen nogensinde gør.
Hvornår har nogen af jer selv gennemlæst en samtykkeerklæring inden i trykker godkend?
Jeg er selv typen der læser instruktioner og næringsindhold og kontrakter til mindste detalje, men kørekortdetaljer og samtykkeerklæringer pffff det fører jo ingen vegne.
Af samme grund havde jeg kørt med kortet og blir det påtalt en dag så ris til egen røv (kortudsteders) så må du sige nå ejjjj sikke noget, det er da noget af et fuckup i har lavet hr og fru betjent. Det gider jeg altså ikke noget besvær over. Vil i venligst straks skrive mig et midlertidigt kørekort og få tilsendt mig et nyt, eller lade mig beholde det og komme videre i teksten.. jeg har travlt *glorie*
sep 2024
Emner: 1 Svar: 1
Jeg har muligvist kompliceret mit spørgsmål mere end jeg behøvede. Jeg har på intet tidspunkt tænkt at jeg kunne kører A motorcykler uden straf, jeg nævner enda selv at jeg ikke ville gøre dette. Spørgsmålet var, om jeg kan få den rettet uden problemer.
Jeg får det ordnet med borgerservice/færdselsstyrelsen herfra.
Tak for hjælpen
Fejl på kortet