1.193 visninger
|
Oprettet:
De vil da også bare have os til... {{forumTopicSubject}}
... At fremstå som gale fartpsykopater som ingen respekt har for loven...
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1004621.ece
2 artikler om hvor gale i skralden, og psykotisk fart syge vi er uden den mindste smule baggrunds undersøgelse.. jeg væmmes ved journalister som denne:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1004621.ece
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.893
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Jeg bruger månedlig artikler fra EB i min undervisning, sat op med andre mediers artikler, netop for at gøre de elever jeg undeviser klar over at der altid er flere sager af en sag og at man ikke altid skal tro på det man læser.
Mht artiklerne. Der vil altid være nogen der er ude for pædagogisk rækkevide, og jeg sukker dybt når en journalist så bruger det på den måde.... Dvs at få det til at lyde som om der kun er psykopater.
Det de danske medier fejler i, er konstant at kigge på de negative ting, istedet for at se på de positive.
Alle unge tror fx det er normalt at gå med kniv, da det jo er det eneste man hører om. Man hører ikke om dem der ikke går med kniv.
Spurgte forleden min 9. klasse om hvor mange ud af 100 unge fyre der gi i byen i Odense der havde en kniv med. Svarene lå fra 60% og op! Vi taler i virkligheden 1%. Det viser en del om den påvirkning danske medier har af folks opfattelser. Og jo mere man hører om ting, jo mere bliver det en del af ens opfattelse uden man egentlig selv er klar over det. Sørgeligt, men sandt.
Ekstra bladets journalistik er i mine øjne kun med til at skabe fordomme...... Og det er ærgeligt....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jeg er helt enig i, at proportionerne er forvredne, men bare kig rundt herinde.
Det sker ikke så hyppigt som tidligere, men alligevel ser man jævnlig folk klappe sig selv og andre for at have kørt vildt, være stykket af fra politiet osvosv....
mar 2004
Idioterne findes i alle typer køretøjer
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 290
jeg læste selv den anden dag i fyns stifttidende at nu skulle billisterne huske at være opmærksom på motor cyklerne
jeg citerer "fordi mange motorcykelister er meget uerfarene og urutiinerede"
hvad fanden er det for noget vås? 80% af de ulykker der sker er billister der ikke kan finde ud af at åbne deres øjne eller bare kører alt alt for tæt!
apr 2005
men det kan da ikke være min skyld hvis jeg bliver kørt ned lige ud igennem et kryds fordi en dame ikke kan finde ud af at vente med at svinge til venstre til der er fri bane.
men ja de 80% er antaget, men du kan se de sidste 7 ulykker der har været alene i år. så vidt jeg husker så er 5 af dem billister som har overset en cykelist. er det så pga rutine hos motorcykelisten?
apr 2005
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Prøv at klikke på dette link: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=80025
Og læs derefter nogle af kommentarerne til videoen. Nogle af os er måske selv med til at kaste benzin på bålet.
apr 2005
nu ved du vel også selv hvor tit du selv er blevet overset.
og selvfølgelig skal man køre efter forholdene, det står i færdelsloven. og man må også antage at andre kører med hovedet under armen. men det forsvarer dem vel ikke vel?
jeg har set så mange gange at motorcykler er blevet overset eller billister som barer kører med hovedet under armen, så sent som idag så jeg en bil der lå med 2 meters afstand til en MC fordi han ikke kunne leve med at køre 80km/t på landevej!
er det så MC'istens skyld fordi han kører som han skal?
apr 2005
men jeg er bare ked af at alt hvad der bliver sagt om ulykker kun er vores skyld. jeg føler tit at MCister bliver overset hvad behov angår, se nu bare vejene? ja man kan godt køre der i bil og lastbil, men som MC er det sku farligt mange steder!
apr 2005
jeg kan godt følge dig med meget af det du skriver - men håber personligt at din idé om fri hastighed er en joke eller ironi.
det er folk alt for dumme til at kunne styre herhjemme. og der er heller ikke ordenlig plads til det skidt på de danske veje
mar 2004
Det er helt anderledes i vores omliggnede lande, hvor man forsøger at hjælpe sine medtrafikanter istedet for at genere dem!
De vil da også bare have os til...