4.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Problemer med TL1000R Problemer med TL1000R

Jeg går og kigger lidt på en Suzuki TL1000R, men jeg skal lige hører eksperterne om et par ting før jeg gå ud og køber sådan en svend.

Jeg har hørt lidt rygter om at de har nogle motorfejl i de tidligere årgange. Fik de udryttet dem da den kom med indsprøjtning? Og har hørt nogle af dem laver en F1 fejl. Hvad betyder den? Og hvad kan man gøre for at udbedre den?

Er der generalt andre ting som man skal være opmærksom på ved TL1000R modellen?

Håber i kan hjælpe mig lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med TL1000R
  • #1   5. maj 2008 De er alle med sprøjt.
    Der er intet at være nervøs på R´en, da den har fået udbedret de fejl S´eren kom med i 97 (som stort set intet betyder idag)

F1 fejl kan være alle fejl som cyklen kan lave.
    Der skal kortsluttes 2 ledniger hvis den laver en F1, så kan man via fejlkode oversigten se hvorhenne fejlen er.
    Jeg ville ikke bekymr emig hverken om F1 eller sygdomme. Kig istedet på den overordnede stand. Er den flot og velholdt kan du godt regne med at det er samme under kåben og i motoren. Er den grin, ja så hold dig væk.

• #2   5. maj 2008 Den har nu altid kun haft indsprøjtning.
    Sjovt legetøj i de rigtige hænder. Ellers er det bare en meget sportslig sportstourer, og det gør den godt. Vil man følge med GSXR kræver det en bedre affjedring.
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-TL1000R-1998-2004-/?&R=EPI-407

• #3   5. maj 2008 Er især vild med denne sætning i linket: "the overall finish is quite high - for a Suzuki"
    :o)

• #4   5. maj 2008 Hehe Jesper smiley

Jeps det er en sportstourer og ej en R maskine. S´eren gør det væsentligt bedre som standard.

Som allround maskine med badaas look er den rigtig lækker den R! smiley Og den kan fælge med de fleste.
    Man kan altid optimere den med pc3, filterkasse, affjedring, fælge hvis man vil beholde den i længere tid og vil have en endnu bedre cykel

• #5   5. maj 2008 Sebastian

Hvilke fejl er det du snakker om på en tl 1000 S...

For sådan en går jeg og kigger efter, jeg kan forresten huske du havde den gule tl'er der var voldmodificeret (forfinet ;o).

Skal jeg generelt være forsigtig med sådan en eller???

Er den pålidelig nok?

• #6   5. maj 2008 Nu får jeg nok ballade fra forskellige sider :), men jeg havde selv kig på en brugt (selvfølgelig) tl1000 S/R men havde nemlig også hørt at de havde en del børne sygdomme. Fik derfor en kammerat til at ringe til en fra suzuki som tager sig af bla reklamationer, og han frarådede mig stærkt atkøbe denne model. Han kom med en liste over de fejl som var typiske og det var ikke småting. Købte isteder en brugt SV1000, hvilket jeg fik afvide var en meget mere pålidelig maskine (og måske lidt kedeligere vil nogle mene :). Jeg foretrækker dog en solid maskine som så måske mangler 5-10 hk.

• #7   5. maj 2008 KØB du bare en tlr har haft min i 2 år nu og køre bare trækker som et ondt år og ingen problemer.Min er optimeret med komplet Akrapovic Evo udstødning pc3 og Modificeret luftfilterkasse den så den kan følge med næsten alt .(he he).

• #8   5. maj 2008 De børne sygdomme er en skrøne og de fleste er lavet.
    Det er ikke noget der har den store betydning!

Vender lige tilbage senere..

• #9   5. maj 2008 Jeg har også været vældig glad for min i de par år jeg har haft den. Det var surt at skille sig af med den, men det kunne ikke betale sig at tage den med herover...
    Så køb du bare sådan en svend, det er en dejlig maskine...
    Anders.

• #10   7. maj 2008 Tak for alle svarene. Vi må se om jeg ikke importere en fra enten UK eller DE

Kommentér på:
Problemer med TL1000R

Annonce