1.004 visninger
|
Oprettet:
Knud (Mårum Tinghuse) J
4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Orientering,..at være registreret ejer {{forumTopicSubject}}
Jeg har åbenbart flere gange svaret ukorrekt, når folk har spurgt om man som 17 årig kunne indregistrere en MC.
Man behøver ikke have et kørekort for at registreret bil eller MC, men man skal være fyldt 18!!
Det er oplyst hos SKAT i Taastrup d.d.
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
men i teorien er det muligt, hvis forsikringsselskabet ikke er opmærksom på det eller er ligeglade.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
Han har ikke kørekort til MC og det siger ham ikke en skid, men han har da sparet 2 års accienitet op indtil videre. Motorcyklen kører aldrig.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 359
Som regel er ejer og bruger den samme og vedkommende får så ancienniteten, men er det 2 forskellige navne, så får bruger ancienniteten.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Sagen kom op, fordi min knajt har en MC, men han endnu ikke er blevet atten. Nu skal der arbejdes med den, og så vil det være smart at kunne flytte den rundt uden trailer og uden at skulle springe efter prøveplader.
Her kommer det interessante så. Forsikringsselskabet har ingen problemer med at tegne en ansvarsforsikring i hans navn, men d nævner, at der måske kunne blive problemer med registreringsattesten!!!
Jeg kontakter så SKAT i Taastrup, der helt utvetydigt fortæller mig, at der ikke kan udfærdiges en registreringsattest til en person, som ikke er fyldt 18! Om personen har kørekort eller ej er aldeles ligegyldigt.
Jeg kontakter så forsikringsselskabet igen for at sikre, at de sender et forsikringsbevis uden navn, så vi kan spille efter gehør hos SKAT.
Her - hos Danske Forsikring- er man ret sikre på, at SKAT er galt afmarcheret, men de anbefaler, at man ikke diskuterer yderligere med dem, hvis man vil have noget igennem. After all - registreringsattest og forsikring kan skifte navn på en fødselsdag, og det koster ikke noget, så længe knægten er hjemmeboende.
Jo - man lærer, så længe man har en lever!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 486
Orientering,..at være registreret ejer