{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Så blev man overset IGEN! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kommer kørene med en passager bagpå på landevejene omkring Ganløse. jeg kører omkring de 80 km/t, som er tilladt, da en personbil med 2 kællinger i som sidder og skvadre kommer kørene fra en sidevej rundt i et blødt sving (som faktisk gør det lettere at se billister og mc'ister komme kørene fra min side af). Hun kommer så kørene, og fandeme om hun ikke engang kigger sig til venstre inden hun drejer til højre og lige ud foran mig, NEJ!. Hun havde selvfølgelig travlt med at kigge på sin veninde som hun sad og kiggede på imens hun kørte, hvilket jeg ikke fatter kan gøre mens man køre!
Jeg hugger så forbremsen i og når heldigvis at bremse inden jeg når hende, men det var kun med få cm jeg nåede det. Så huggede jeg hornet i og kørte op på siden af hende og slog på min hjelm og gav hende fingeren (for første gang i min mc karriere), og så var det ellers afsted.

Sådan nogle burde få taget deres kørekort lige med det samme. Jeg hader virkelig sådan nogle mennesker der skal kigge på sin passager mens man køre bilen, for de overser alt andet!

Pas på derude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev man overset IGEN!
  • #3   23. apr 2008 Næste gang, så er det af med venstre sidespejl !

  • #4   23. apr 2008 Kunne se på hende det var umuligt for hun skvadrede videre da jeg kørte op på siden af hende, så kunne det sq også være ligemeget, og det tænker man jo ikke i den situation. Adrenalinen pumper jo rimelig hurtigt når sådan noget sker, og så tænker man ikke klart smiley

    Set i bakspejlet kunne jeg nok have undværet fingeren men tænkte jeg jo ikke over der.


  • #5   23. apr 2008 Ak ja, det var jo aldrig sket hvis du havde haft en gul vest på -Med reflekser forståes....

  • #6   23. apr 2008 Ja lars, det havde HELT SIKKERT hjulpet haha smiley

  • #7   23. apr 2008 MOTO det er vildt du kan gøre det hehe. Hvis jeg stoppede og billisten stoppede, så tror jeg da jeg vil stå og svine personen til med, hvad fanden billisten havde gang i osv, og så køre vredt videre hehe.

    Per E heldigt, specielt der på motorvejen, det kunne have gået meget galt.


  • #9   23. apr 2008 gad vide om de fattede de havde lavet den bommert? eller om de bare troede det var en eller anden truende psykopat på en mc

  • #10   23. apr 2008 På min første tur i år gik der 300meter, så måtte jeg undvier op på en asfalteret cykelsti. En eller anden møgkælling med 3 børn i bilen der ikek havde set mig. Jeg fik dog øjenkontakt, og hun så ikke stolt ud!


  • #11   23. apr 2008 Jeg har en arbejdskollega (Bilist) som hver dag, og det er HVER dag. Kan berette om en ny situation hvor der IGEN lige har været en "Idiotisk" cykelist, Billist, fodgænger eller Mc som ikke har set ham komme kørende. Eller som ikke lige letter røven når det bliver grønt. Eller som han må "Panik opbremse for, for ikke at køre op i røven på vedkommende. Eler som bla. bla. bla.

    Hvis han kørte MC og skrev herinde, ville han hurtigt få fyldt serveren op med den ene tråd efter den anden. Om alle de idioter der ikke liige har set ham komme kørende..

    Jeg har siden 1988 kørt adskillige hundrede tusinde kilometer, både på mc og i bil. uden een eneste skranme, bule eller uheld. Og jeg kører ikke langsomt, men jeg kører hensynsfuldt. Og situationer som disse sker meget meget i sjældent i mit tilfælde "Underligt nok" Men det er ikke noget jeg tænker over, ej hidser mig op over.
    Hvis man har en god situations fornemmelse er ting som disse noget som sker meget sjældent. Der er noget man har forudset vil ske' og har på forhånd afbøjet problemet.

    NO-SHIT


  • #12   23. apr 2008 Nej Per E, det er ikke kun held. så sent som i efteråret var jeg vidne til en anden kollega som ville overhalede en bus der startede ud fra siden. Havde han set hvad nummer den havde, havde han vist at den har drejet til venstre de sidste 25 år. Da han startede med at lukke op for den, allerede 500 meter før bussen, kunne jeg bare vente på at se, hvad jeg viste ville ske'
    Han gik alvorligt i stykker, og ender nok som invalide pensionist, i en alder af 34 år.
    Men han skulle absolut lige vise mig hvordan man kører kværn. Det var så 4 og sidste gang han gik i stykker på mc.
    Han lærte det aldrig, og havde ingen situations fornemmelse what so ever. Heldigvis kommer han aldrig til at køre mc igen.


  • #13   23. apr 2008 Da jeg spurgte ham om han ikke havde set hvad nummer bussen havde.
    Svarede han. "Det havde han da aldrig tænkt over"
    Den anden bus der starter derfra, kører ligeud og den er der selvfølgelig ingen problmer med at overhale/køre forbi..


  • #14   23. apr 2008 har en holdning at, hvis de ikke bruger spejlene, så kan de få lov til at undvære dem.. på med støvlen næste gang smiley

  • #15   23. apr 2008 Jeg kan sku' ikke nå op til lastbil og busspejlene. Så bliver det da med skalle smiley DOHH

  • #16   23. apr 2008 smil til folk og giv dem tommel fingeren i stedet for
    så bliver de snot forviret og begynder af tænke ,
    måske over hvad de lige havde gjort

    man bliver nød til af være posetiv så bliver det ikke så surt resten af dagen vær gang man tænker over alle de fjolser der lige overser et eller andet. ku jo også være man selv kom til af overse et eller andet (må bare ikke ske)


  • #17   23. apr 2008 Har sq prøvet det samme, det er hvist bare noget man skal vende sig til som biker :S. Jeg har også oplevet at nogen ville køre mig af vejen da jeg ville overhale, enda med damen bagpå....



  • #18   23. apr 2008 hej
    jeg er begyndt at køre med langt lys i dagtimerne det hjælper så det ikke er så tit at det . hellere være en idiot på motorcykel der kører med langt lys end en klat på vejen


  • #19   23. apr 2008 Ole H-----> ja det hjælper, bare trist at man skal ty til ulovligheder for at blive set, det er jo også ulovligt at køre med det dersens vibralys :S

  • #20   23. apr 2008 Jeg syntes at det sker så tit at jeg ikke tænker over det længere, medmindre at det er helt ude i hampen åndsvagt og tosset..... gider ikke engang dytte af dem mere, triller bare roligt videre og håber på at det IKKE er en lastbil med halv træt chauffør som idioten kører ud foran næste gang!!!

    Men ind imellem er der dog gange hvor jeg seriøst overvejer at stoppe dem og pande dem en flad eller to, bare lige for at vække dem og bringe dem ind i virkeligheden til os andre...... men jeg er jo et roligt menneske og kunne aldrig drømme om at være så nederdrægtig over for andre, så jeg triller stille og roligt videre med brutale billeder og fantasierkørende i mit lille hovede smiley


    Kim.


  • #21   23. apr 2008 hej
    problrmet er at de fleste bilister ikke har siddet på en motorcykel. de aner ikke hvor svært de er at standse og hvor sårbare vi er


  • #22   23. apr 2008 havde sq losset bilen så hun fik en bule og så kørt min vej (så kan hun sq lære at se sig for)

  • #23   23. apr 2008 Det plejer at koste et sidespejl...

  • #24   23. apr 2008 Michael R Det kan godt lade sig gøre. eller en fod lige i døren så der kommer en bule kan også lade sig gøre.

    Men tror ikke rigtigt jeg vil kunne komme hurtigt nok væk på min lille neddroslet GS'er smiley inden jeg er væk har de nok taget min nr plade.


  • #25   23. apr 2008 Michael R hvis du er i tvivl så gå efter en bule i døren. Det kan lade sig gøre om ikke andet.
    Det er ikke så tit jeg bliver overset mere efter jeg fik anden potte på.


  • #26   23. apr 2008 Jakob S - Endnu en god grund til at købe flere ccm og ikke at køre med nummerplade!! Haha :D..

  • #27   23. apr 2008 V23 haha smiley ja det er rigtigt, må købe en anden så jeg kan sparke nogle sidespejle smiley

  • #28   23. apr 2008 jeg køre altid med lang lys det har meget at sige er ikke blevet over set inu 7.9.13

  • #29   23. apr 2008 MOTO det var ti lJakob smiley Dvs den første historie fra idag øverst på siden smiley Håber de to gimper ved de var ved at klippe en

  • #30   23. apr 2008 seb, jeg ved det faktisk ikke. De havde jo ret travlt med at skvalre da jeg kom op på siden af dem. Men tror lidt de fangede den da jeg dyttede af dem bagved dem.
    Men hvis det var gået så vidt så var der en bil bagved de 2 som kunne have vidnet på at det var deres skyld.


  • #33   23. apr 2008 Michael K. den der er der så mange billister der gør.
    De mener der er plads og at mc´en bare kan flytte sig. Det er så sygt....


  • #34   23. apr 2008 Michael kæft en kost. Du skulle da bare have stoppet op på vejen så hun var nød til at gøre det samme eller lign. Det er sq værre end det jeg var ude for sys jeg.

  • #36   23. apr 2008 Ja man tænker ikke lige helt klart i sådanne øjeblikke. Men alligevel, så må de jo trække ud og så ind igen.

  • #37   24. apr 2008 Jeg var på en lille 50 kilometers tur igår og var udsat for noget "morsomt"..for første gang prøvede jeg, at en CYKLIST kørte ud foran mig...!! Hun kom imod mig på modsatte side og drejede ud på vejen uden at se imod mig. Naturligvis havde jeg mulighed for at bremse, da jeg jo havde set hende, men det var alligevel ret tæt på, for hun var ikke langt fra mig, da hun svingede.. og det nyttede ikke at råbe, for hun havde ørebøffer på og sang i vilden sky... ÅNDSAMØBE!!!!

    Og så fik jeg også lidt ros..det sker ikke hver dag ;o) Jeg er lige kommet op fra motorvejn imod Årslev, da der kommer en lasbil op fra den modsatte afkørsel og da jeg kan se, at han ikke kan se mig, bremser jeg ned indtil jeg får øjenkontakt med ham (her er jeg helt nede på omkring 30 km/t) og da han endelig opdager mig hugger han bremserne i og ser meget nervøs ud.. så vil skæbnen at vi mødes inde i Årslev og han kommer hen og siger, at han bare ville rose mig for min hensynsfulde kørsel, for han havde ingen mulighed for at se mig, men dejligt at jeg var opmærksom på hans problem..
    Da jeg gik derfra grinte jeg lidt over det, for det var jo faktisk ikke HANS problem, at han ikke kunne se mig, men MIT idet at jeg er den bløde trafikant..hi hi.
    Men dejligt med sådan en episode...!!!


  • #38   24. apr 2008 Michael K - Det sjove er i din situation er det helt okay at en mc ikke fylder så meget, så der kan overhales i modkørende retning. Super at der på (nogen) veje kan være 2 biler og en mc i bredden.

    Kommer du i myldretiden og smutter mellem bilerne når de (stortset) holder stille, ja så er det fandme for galt at der kan være 2 biler og en mc.

    Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt!


  • #39   24. apr 2008 Bilister er som oftest modtrafikanter, sån er det bare smiley


    Kim.


Kommentér på:
Så blev man overset IGEN!

Annonce