Tilpasning af hjelm / prespunkt over panden {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Jeg har til et emne jeg håber at kunne få lidt sparring på.
Jeg har købt mig en SHOEI neotec 2 hjelm (og købt intercom og det er bare skide lækkert).
Der er dog et lille problem. Når jeg har kørt MC i ca 45 min, trykker hjlemen så meget på den øverste del af panden, at alt glæden ved at kører mc forsvinder, og jeg kan kun tænke på hvornår jeg kan få hjelmen af
Da jeg prøvede hjelmen inden køb, og når jeg prøver at gå med den her hjemme, synes jeg hjelmen sidder som den skal.
Er der nogen der har et par gode råd til hvad jeg kan forsøge at gøre? Eller kender til steder hvor man kan få lavet en hjelmtilpasning? (Jeg er temmelig sikker på at hjemen er den rigtige størrelse, og jeg har haft et temmeligt stort udlæg til hjelm og intercomp til at jeg bare vil købe en ny), men det er heller ikke et problem jeg har oplevet med mine tidligere hjelme.
Håber på nogle gode input og begrænsede dumme kommentarer.
Fortsat god dag.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
Min forrige hjelm passede fint da den var helt ny. Men med tiden (efter nogle år) måtte jeg sande at den kom til at sidde for løst. Så den var altså for stor.
Er så gået et nummer ned i størrelse med min nuværende hjelm. Den sad PÆNT stramt, da den var ny. Men efter 500-1000 km's kørsel var det allerede betydeligt bedre.
Prøv at køre nogle ture af op til 45 minutters varighed - og se om det ikke bliver bedre med tiden
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
Tilpasning af hjelm / prespunkt over panden